سرمایهگذاری بانک صادرات ایران برای تحقق بانکداری هوشمند
به گزارش زیرنویس به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در آیین چهارمین سال تأسیس هلدینگ فناوری و نوآوری صاد در جمع مدیران و کازیرنویسن شرکتهای زیرمجموعه این هلدینگ و خبرگان صنعت بانکداری الکترونیک در خصوص هدف از راهاندازی هلدینگ صاد و شرکتهای فناوری اطلاعات بانکها، ابراز کرد: توفیقی مناسبی در زمینه حرکت
به گزارش زیرنویس به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در آیین چهارمین سال تأسیس هلدینگ فناوری و نوآوری صاد در جمع مدیران و کازیرنویسن شرکتهای زیرمجموعه این هلدینگ و خبرگان صنعت بانکداری الکترونیک در خصوص هدف از راهاندازی هلدینگ صاد و شرکتهای فناوری اطلاعات بانکها، ابراز کرد: توفیقی مناسبی در زمینه حرکت به سمت مدرنسازی و هوشمندسازی نداریم مگر اینکه دست به جراحیهای بزرگ بزنیم و در کنار آن فرهنگ، بستر و ابزار مناسب نیز لازم است. ابزار را باید شرکتهای فناوری اطلاعات فراهم کنند و در اختیار بانکها قرار دهند. هدف رقابت با شرکتهای دیگر در اکوسیستم بانکداری و مالی است.
وی با اشاره به اینکه بانک صادرات ایران طی ۱۸ ماه گذشته موفقیتها و دستاوردهای مطلوبی مانند اصلاح ساختارهای مالی، کسب سود عملیاتی و سوددهی، افزایش سرمایه و بهبود شاخص کفایت سرمایه از منفی به مثبت را به دست آورده است، گفت: بانک صادرات مسیر گذر از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال و هوشمند را به سرعت طی میکند و در این مسیر چارهای جز اصلاح ساختارهای فناوری اطلاعات و تقویت زیرساختهای آن نداریم.
سیفی با بیان اینکه مدل بانکداری در دنیا عوض شده، افزود: در عصر شتاب تاریخ و انقلاب دانایی و تکنولوژی زمان نقش مهمی دارد. در گذشته فاصله بین اولین اختراع و دومین اختراع بشر سالهای زیادی بوده و اما امروزه به ازای هر ساعت فناوریهای جدید خلق میشود. قاعدتا با بانکداری با شیوه سنتی و قدیمی نمیتوان با بانکداری مدرن رقابت کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به بیش از چهل میلیون مشتری که حداقل در ماه دو تراکنش دارند و گستردگی سطح خدمات بانک به نیمی از جمعیت کشور، تلاشهای انجام شده برای ارتقای زیرساختهای بانک و افزایش ظرفیت تراکنشهای بانک در سال گذشته را به عنوان حرکتی برای جلب رضایت مشتریان عنوان کرد و افزود: جامعه کازیرنویسن و پیشکسوتان بانک صادرات ایران نیز جامعه بزرگی است و تغییر تفکر و مدل کسب و کار و فرهنگ سازمانی در بانک برای حداقل ۶۶ هزار نفر شاغل و بازنشسته نیز کار بزرگی است و در مقایسه با سایر بانکهای با اندازههای کوچک، نیاز به سرعت گرفتن مدل بانکداری از سنتی به مدرن و دیجیتال هم از لحاظ محتوایی و هم از نظر شکلی دارد. فرهنگ بانکداری مدرن با کسی شوخی ندارد و با شبکه بانکی نیز با بیرحمی و به طور جدی برخورد میکند.
سیفی با اشاره به حرکت بانکداری به سوی بانکداری دیجیتال و هوشمند گفت بزودی بانکها دیگر با هم رقابت نمیکنند بلکه اکوسیستمهای بانکداری توان رقابت با هم را دارند که بستر آن توسط فن اوری های نوین فراهم میآید. در ۵ سال آینده شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات با هم رقابت خواهند کرد و خدمات بانکی، یکی از خدماتی است که آنها ارائه خواهند کرد. از منظر شهروند هر سیستم یا اکوسیستمی که نیازهای بیشتری را برآورده کند، مقبولیت بیشتری جذب خواهد کرد و برای توسعه فعالیتها و سرعتگرفتن پاسخگویی به نیاز مشتریان آینده نظام بانکی، باید فرهنگسازی لازم در ارکان بانکها صورت بگیرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران ایجاد فضا برای ارائه خدمات مطلوبتر بانک صادرات ایران به مردم و مشتریان را از دیگر اهداف تأسیس هلدینگ صاد برشمرد و افزود: سیاستگذاران پولی و بانکی کشور، آینده اقتصاد ایران را در بخش فناوری مدرن بانکداری و مالی میدانند و از این رو سرمایهگذاری در این بخش مورد تأکید است. از این رو توقع این است که دانش مورد نیاز در این شرکتها تولید و عرضه شود.
دود و سینما: وقتی سیگار دبیر جشنواره فجر خبرساز میشود |
سلامت روان؛ گمشدهای در گذار از سنت به مدرنیته |
اهدای کفن در تلویزیون، توهین به مهمان یا بیاعتنایی به مخاطب؟ |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰