تاریخ انتشار : یکشنبه 23 دی 1403 - 0:17
کد خبر : 157606

اولین دیدار تئاتری با رضا آشفته

اولین دیدار تئاتری با رضا آشفته

نمایشی با دو پرسوناژ اصلی که در یک دراماتورژی مناسب به چهار شخصیت تبدیل شده، دو شخصیت اصلی و دو سایه از شخصیت اصلی که با نوعی در هم تنیدگی زیباشناختی تبدیل به یک روایت جدید شده که ضمن وفادار بودن به اصل متن، نوعی خلاقیت اجرا در صحنه نیز آفریده که ویژه کارگردان است.

نمایشی با دو پرسوناژ اصلی که در یک دراماتورژی مناسب به چهار شخصیت تبدیل شده، دو شخصیت اصلی و دو سایه از شخصیت اصلی که با نوعی در هم تنیدگی زیباشناختی تبدیل به یک روایت جدید شده که ضمن وفادار بودن به اصل متن، نوعی خلاقیت اجرا در صحنه نیز آفریده که ویژه کارگردان است. در کنار این دراماتورژی مناسب، با طراحی صحنه زیبا هم مواجهم که هم در ساخت دکور و هم در فضاسازی با دکور موفق و کم نظیر ظاهر شده است. چنین طراحی صحنه ای، هم به بازی ها و هم هبه شخصیت ها امکان ظهور بیشتر و بهتری می دهد.

هم در متن و هم در اجرا رابطه دختر و مادر هم خوب فضاسازی شده و دشواری تجدید رابطه بین مادر و دختر با تاثیرات قوی به مخاطب منتقل می شود.  

ای کاش نام نمایش نامه عروسکخانه بود نه خانه عروسک. اگر نمی توان به آبدارخانه گفت خانه آبدار، اگر به صندوقخانه نمی توان گفت خانه صندوق، اگر به موتورخانه نمی توان گفت خانه موتور، به عروسکخانه هم نمی توان گفت خانه عروسک. زیرا عروسکخانه استعاره ای ست برای جایی که انسان ها به ابزاری چون عروسک تبدیل می شوند اما خانه عروسک می تواند یک عروسک فروشی یا یک عروسک سازی باشد. و واضح است که دومی تناسبی با متن نمایش نامه ندارد. 

بازی ها منهای یک ربع آغازین که با صدای پایین و انرژی کم بازی می شد، در بقیه زمان اجرا به صورت انرژیک و با ریتم خوب انجام می شد. 

*منتقد

۲۴۵۲۴۵

منبع: خبـرآنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

advanced-floating-content-close-btn