هلیکوپتر Raider X ساخت سیکورسکی
Raider X یک هلیکوپتر نسل بعدی در حال توسعه توسط سیکورسکی است که نشانه هایی از تغییر چشمگیر در جامعه هلیکوپترهای ارتش ایالات متحده را نشان می دهد. برنامه هواگرد شناسایی تهاجمی آینده (FARA) ارتش ایالات متحده با هدف توسعه یک هلیکوپتر نسل بعدی برای هر دو نقش شناسایی و حمله آغاز شده است. هلیکوپتر
Raider X یک هلیکوپتر نسل بعدی در حال توسعه توسط سیکورسکی است که نشانه هایی از تغییر چشمگیر در جامعه هلیکوپترهای ارتش ایالات متحده را نشان می دهد. برنامه هواگرد شناسایی تهاجمی آینده (FARA) ارتش ایالات متحده با هدف توسعه یک هلیکوپتر نسل بعدی برای هر دو نقش شناسایی و حمله آغاز شده است.
هلیکوپتر Raider X کاملاً از اصول طراحی پیشینیان خود مانند Boeing AH-64 Apache یا Bell AH-1 Cobra دور می شود. این هلیکوپتر دارای یک مجموعه دم اساساً معکوس همراه با یک محفظه سلاح داخلی است که نقاط اتصال را باز کرده و عقب می کشد تا شلیک کند، درست مانند یک در بال عقابی. قابل توجه تر از همه، مونتاژ مارپیچ دوگانه روتور اصلی به شکل مارپیچ دوگانه و پادسوگرد است، چیزی که هیچ هلیکوپتر نظامی آمریکایی تاکنون نداشته است.
طراحی شده برای سرعت و چابکی
طراحی ترکیبی کواکسیال Raider X به این معنی است که دارای دو مجموعه پره های روتور پادسوگرد برای ساختار روتور اصلی خود است. مجموعه دوگانه پره های روتور در جهت مخالف می چرخند، و این همان چیزی است که عنوان پادسوگرد به آن اشاره می کند. این طرحی است که از اوایل مسابقه تسلیحاتی دوران جنگ سرد مورد علاقه نیروی هوافضای روسیه بوده است، اما هرگز در میان سازندگان هلیکوپترهای غربی مورد توجه قرار نگرفته است. این طراحی نیاز به روتور دم را از بین می برد که به نوبه خود اصطکاک کلی را کاهش داده و قدرت مانور را افزایش می دهد.
همچنین این طراحی مزیت بدنه کوچکتر و فشرده تر از هلیکوپتر تهاجمی اصلی نیروی زمینی ارتش ایالات متحده – آپاچی- را دارد. روتور اصلی کواکسیال با یک ملخ فشاری که در عقب نصب شده است جفت می شود که انتظار می رود Raider X را به سرعت بیش از ۵۵۵ کیلومتر در ساعت برساند. اگر این طراحی موفقیت آمیز باشد، به طور قابل توجهی از سرعت هوایی و قابلیت های مانور هلیکوپترهای سنتی رقیب در کلاس خود پیشی خواهد گرفت.
چنین سرعت فوق العاده ای، به طور ویژه برای مأموریتهای شناسایی یا نیروهای ویژه مفید است، و امکان نفوذ و خروج سریع مشابه نحوه استفاده از هلیکوپتر Lynx توسط سرویس هوایی ویژه ارتش بریتانیا (SAS) را میدهد. متأسفانه Westland Lynx دیگر در سرویس نیست، اما حتی اگر هم بود، پیش بینی می شود که Raider X از سرعت این هواگرد چابک نیز عبور کند.
علاوه بر این، Raider X از یک بدنه جمع و جور سود می برد که ردپای راداری آن را کاهش داده و امکان بقای آن در محیط های متخاصم را افزایش می دهد. استفاده از مواد کامپوزیتی پیشرفته نیز باعث کاهش وزن و بهبود بهره وری سوخت می شود. همچنین Raider X ماژولار بودن را در اولویت قرار داده و یک رویکرد ماژولار سیستم باز را در خود دارد که روزآمدسازی های آینده و سازگاری با نیازمندی های ماموریتی در حال تغییر را تسهیل خواهد بخشید.
Westland Lynx ساخت بریتانیا در حال حاضر رکورد سریع ترین هلیکوپتر جهان با سرعت ۲۱۶ گره (۴۰۰ کیلومتر در ساعت) را در اختیار دارد.
فناوری دیجیتال و یک توربین جدید
هلیکوپتر جدید سیکورسکی پیشرفته ترین تجهیزات آویونیکی و همچنین مجموعه حسگرهای نسل پنجم را در خود دارد که یک سر و گردن از تجهیزات هدف گیری، ناوبری و شبکه داده فعلی در ناوگان هلیکوپترهای ارتش ایالات متحده جلوتر خواهد بود. سیکورسکی از یک طراحی ماژولار با تکنیکهای مطابق با استانداردهای آینده استفاده میکند که هدف آن به حداقل رساندن زمان تعمیر و نگهداری، هزینه و پیچیدگی ارتقاها یا تغییرات در طول عمر سرویس است.
بهینهسازی این پلتفرم برای دریافت ارتقاهای مکرر در سراسر طول خدمت آن در قرن بیست و یکم ضروری است، زیرا زمان بین پیشرفتهای تکنولوژیکی در هواگردهای نسل چهارم و پنجم به طور تصاعدی سریعتر رشد کرده است. امید دیگر این است که این رویکرد مهندسی، هزینه های تولید را کاهش داده و در نتیجه هزینه کل خرید و نگهداری را کاهش دهد.
طرح FARA ی ارتش ایالات متحده اهداف بسیار بلندپروازانه ای داشت. اولین Raider X با سایز کامل و آماده پرواز، قرار بود در سال ۲۰۲۴ به پرواز درآید. متاسفانه، این برنامه در فوریه ۲۰۲۴ به خاطر محدودیت های بودجه ای که به گفته ارتش به خاطر تغییراتی در سیاست های بودجه بندی بود، لغو شد.
یکی از اجزای مورد انتظار Raider X گنجاندن موتور توربین بهبود یافته GE T901 بود که نوید ارائه سطح جدیدی از عملکرد و همچنین کارآیی را می داد. در حالی که بیشتر جزئیات در مورد موتور همچنان طبقه بندی شده است، همانطور که بسیاری از جزئیات در مورد Raider X نیز سری هستند، این موتور برای طراحی رقیب Bell FARA نیز طراحی شده بود. این همکاری بین سیکورسکی، بل و جنرال الکتریک، نوید بزرگی را برای نوآوری های تکنولوژیکی و چشم اندازی مشترک برای آینده هوانیروز نیروی زمینی ارتش ایالات متحده نشان می داد.
برنامه FARA
هلیکوپتر Raider X یک رقیب بسیار قوی در برنامه FARA بود و در حالی در اوایل سال ۲۰۲۴ لغو شد، این ضرورتاً به معنای مرگ جدیدترین پرنده سیکورسکی نخواهد بود. سرعت بالا، چابکی فوقالعاده و جثه جمع و جور این هلیکوپتر، آن را به یک پیشرفت بسیار امیدوارکننده نسبت به هر چیزی که امروزه در خط پرواز است تبدیل می کند.
طراحی ماژولار و فناوری نسل پنجم، بازی را نه تنها در میدان جنگ بلکه در آشیانه تعمیر و نگهداری نیز تغییر خواهد داد. بدنه و سیستمهای بهبود یافته و پردازش خودکار دادههای تعمیر و نگهداری بهینهسازی شده، هزینههای عملیاتی را در مقایسه با پلتفرمهای قدیمی که امروزه در حال پرواز هستند، بهطور چشمگیری کاهش میدهد.
پلتفرم لیفت عمودی تحول آفرین
Raider X ساخت سیکورسکی فرصتی را به منظور جهشی قابل توجهی برای بال هوایی ارتش ایالات متحده ارائه می دهد. طراحی رادیکال و نوآورانه با روتورهای اصلی کواکسیال و ملخ پیش برنده همراه با جدیدترین کامپوزیت ها، نوید دستیابی به بالاترین سرعت را در میان هلیکوپترهای ساخته شده تا به امروز می دهد.
در حالی که هلیکوپترهایی که در حال حاضر خدمت می کنند، اسب های جنگی اثبات شده و قابل اعتمادی هستند، اما در برابر تهدیدات نوظهور آسیب پذیرتر شده و همچنان که سن آنها بیشتر و بیشتر نمایان می شود، آماده نگه داشتنشان برای نبرد سخت تر می شود. تغییر اجتناب ناپذیر است و زمانی که ارتش آماده پذیرش آن باشد، Raider X حاضر خواهد بود تا یکی از تماشایی ترین عملکردهایی را که دنیای بال های چرخشی تا به حال شاهد بوده ایم، ارائه می دهد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰