تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1403 - 22:50
کد خبر : 155276

قبرستان حیوانات خانگی: احترام یا مصرف‌گرایی لوکس؟

قبرستان حیوانات خانگی: احترام یا مصرف‌گرایی لوکس؟

در جامعه‌ی سرمایه‌داری متأخر، همه‌چیز – حتی رابطه‌ی انسان‌ها با حیوانات – به کالا و ابزاری برای مصرف تبدیل شده است. حیوانات خانگی که در گذشته نقشی کارکردی داشتند، اکنون در توهمی نابجا به «کالاهای عاطفی» تبدیل شده‌اند که وظیفه‌شان پر کردن خلاءهای احساسی زندگی مدرن است. این تبدیل حیوانات خانگی به کالای عاطفی، با

در جامعه‌ی سرمایه‌داری متأخر، همه‌چیز – حتی رابطه‌ی انسان‌ها با حیوانات – به کالا و ابزاری برای مصرف تبدیل شده است. حیوانات خانگی که در گذشته نقشی کارکردی داشتند، اکنون در توهمی نابجا به «کالاهای عاطفی» تبدیل شده‌اند که وظیفه‌شان پر کردن خلاءهای احساسی زندگی مدرن است. این تبدیل حیوانات خانگی به کالای عاطفی، با توجیه اخلاقی نگهداری از آن‌ها و سپس ساخت قبرستان برایشان، در واقع امتداد همان مصرف‌گرایی است که هر جنبه‌ای از زندگی را در چنگال خود گرفته است.

به گزارش زیرنویس، دفن حیوانات در قبرستان‌های اختصاصی، حرکتی در جهت ساختن آیین‌هایی است که شاید هدفشان کاهش فشار روانی و فراموشی بحران‌های اجتماعی بزرگ‌تر باشد. اما این دقیقاً همان چیزی است که فیلسوفانی چون آدورنو و هورکهایمر از آن به‌عنوان «صنعت فرهنگ» یاد می‌کنند؛ بدین معنا که در زیر پوست جامعه، هویتی کاذب، فناورانه، مصرف‌گرا و… پوچی را به بدنه‌ی آن تزریق می‌کند.

ادامه خبر: قبرستان حیوانات خانگی: احترام یا مصرف‌گرایی لوکس؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

advanced-floating-content-close-btn