یارانه حذف شده به چه کسانی داده می شود؟/ آخرین خبر از حذف یارانه دهک های بالا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد معاصر در خصوص تغییر دهکهای یارانهبگیر و افزایش قیمت حاملهای انرژی در لایحه بودجه، اظهار داشت: بحثهایی که در خصوص یارانههای پنهان و افزایش قیمت حاملهای انرژی مطرح میشود، باید همیشه در یک فضای کارشناسی و
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد معاصر در خصوص تغییر دهکهای یارانهبگیر و افزایش قیمت حاملهای انرژی در لایحه بودجه، اظهار داشت: بحثهایی که در خصوص یارانههای پنهان و افزایش قیمت حاملهای انرژی مطرح میشود، باید همیشه در یک فضای کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. تصمیمات خلقالساعه در زمینه افزایش قیمتها مانند قیمت بنزین، گازوئیل، آب و برق یا حذف یارانهها، ممکن است تا تورم بیشتری را به جامعه تحمیل کند که در نهایت منجر به گرانی خواهد شد. این نکته را باید در نظر بگیریم که این تصمیمها زمانی کارآمد خواهند بود که زیرساختهای لازم برای آنها فراهم شود و اصلاحاتی در روش پرداخت یارانهها صورت گیرد.
وی افزود: مردم نباید به عنوان مقصر شناخته شوند. وقتی قیمت خودرویی که به مردم عرضه میشود برابر با قیمت بهترین خودروهای روز دنیا است ولی کیفیت آن مربوط به دهههای گذشته بوده، نباید از مردم توقع داشت که این خودرو را به راحتی مصرف کنند. مثلا اگر خودرویی که مردم میخرند، ۱۲ لیتر بنزین برای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند، باید به این نکته توجه کرد که این وضعیت باید اصلاح شود. باید اجازه دهیم که قانون در زمینه واردات خودروهای با کیفیت روز دنیا اجرا شود. همچنین حملونقل عمومی باید توسعه یابد تا به تدریج این مشکلات حل گردد.
عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: یکی از تصمیمات مهمی که در مجلس و در راستای بودجه سال آینده با نگاهی ویژه به تصویب رسید، افزایش یارانهها برای دهکهای پایین جامعه بود. این یارانهها باید به منظور توجه به معیشت خانوارهای کارمندی، کارگری، بازنشستگان و همچنین خانوادههای تحت پوشش کمیته امداد افزایش یابد. به همین جهت، ممکن است که یارانهها از دهکهای بالاتر جامعه حذف شوند.
یوسفی همچنین تاکید کرد: تصمیمات ما به این صورت است که یارانهها از افراد پردرآمدتر حذف خواهد شد و از این طریق، به دهکهای پایینتر کمک خواهیم کرد. در خصوص خودروها و قیمتگذاری آنها، نباید مردم به اشتباه تصور کنند، کسانی که خودروهایی مانند پراید دارند، پولدار هستند. باید در نظر گرفت که اگر خودرویی مثل پراید به قیمت مناسب وارد کشور شود، میتواند کمکی برای بسیاری از خانوادهها باشد. حتی برخی خودروها مانند نیسان آبی که خودروی کارآمدی برای اقشار کمدرآمد است، نباید مشمول مالیاتهای سنگین شود، چراکه این خودروها، اگر چه برای بخشهایی از جامعه گران به نظر میآید اما واقعا به طبقات متوسط و پایین کمک میکنند.
وی همچنین عنوان کرد: در این راستا باید قانونی تصویب کنیم که خودروهای جدید و با کیفیت وارد کشور شوند و همزمان سیستم حملونقل عمومی توسعه یابد. پس از این اقدامات، میتوانیم به تدریج قیمت حاملهای انرژی و مسائل دیگر را در یک فضای کنترلشده مدیریت کنیم.
یوسفی در پایان در پاسخ به این که برخی نمایندگان این مساله را تکذیب میکنند، بیان کرد: در صحن پیشنهاد داده شد که کالابرگ داده شود. آن مواردی که قوت غالب مردم است در کالا برگ بیاید و به جهت توجه به معیشت اقشار ضعیف، یارانه دهکهای بالا حذف و یارانه دهکهای پایین افزایش پیدا کند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰