هدف پایش سادهسازی مباحث اقتصادی است
تهیهکننده برنامه پایش در گفتوگو با باشگاه خبرنگران جوان در مورد ساختار برنامه، انتخاب موضوعات، تعامل با مخاطبان، چالشهای مسیر و آینده این برنامه سخن گفت. باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محسنی– ایمان علیمحمدی، تهیهکننده برنامه اقتصادی «پایش» در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بر لزوم ارتقای سطح دانش اقتصادی مردم تاکید کرد و گفت: «ما
تهیهکننده برنامه پایش در گفتوگو با باشگاه خبرنگران جوان در مورد ساختار برنامه، انتخاب موضوعات، تعامل با مخاطبان، چالشهای مسیر و آینده این برنامه سخن گفت.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محسنی– ایمان علیمحمدی، تهیهکننده برنامه اقتصادی «پایش» در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بر لزوم ارتقای سطح دانش اقتصادی مردم تاکید کرد و گفت: «ما در برنامه پایش تلاش داشتیم که دانش اقتصادی مردم را بالا ببریم. در موضوعاتی مانند مالیات، برای شفافسازی و سادهسازی مفاهیم، کارشناسانی را انتخاب میکردیم که توانایی بیان مباحث به زبان ساده و قابل درک برای مخاطبان را داشته باشند.»
وی ادامه داد: «بحثها در قالب باکسهای ۴۰ دقیقهای ارائه میشود تا مخاطب بتواند به راحتی مفاهیم را درک کرده و خود را در جریان مسائل اقتصادی کشور احساس کند.» تهیهکننده «پایش» افزود که بازخوردهایی که از فضای مجازی و ارتباطات رو در روی مخاطبان دریافت کردهاند، نشاندهنده اثرگذاری مثبت این رویکرد است. به گفته وی، یکی از مخاطبان برنامه دو هفته پیش به او گفته است: «شما مباحث را سادهسازی میکنید و دانش اقتصادی ما را بالا میبرید.»
وی در ادامه اشاره کرد که تحلیل مسائل اقتصادی کشور دشوار است و افزود: «فضای مدیریت اقتصادی کشور به راحتی تحلیل نمیشود، اما ما در این برنامه سعی کردیم مباحث کلان و قابل تحلیل را با استفاده از کارشناسان متخصص به طور ساده منتقل کنیم.»
این تهیهکننده همچنین به بخشهای متنوع برنامه اشاره کرد و گفت: «آیتمهایی مانند بخش تاکسی در برنامه وجود دارد که در آن یک کارشناس اقتصادی به عنوان مسافر سوار تاکسی میشود و در مکالمهای با راننده و مسافران به مسائل اقتصادی میپردازد. این گفتگوها هدفدار و مبتنی بر تحلیلهای اقتصادی است.»
وی در ادامه افزود: «ما یک شبکه کارشناسی شامل استادان دانشگاه و کارشناسان اقتصادی داریم که روز به روز موضوعات مختلف اقتصادی جامعه را رصد کرده و به تیم ما برای انتخاب موضوعات برنامه کمک میکنند. برای مثال، یکی از موضوعات اخیر برنامه حذف ارز نیمایی بود.»
علیمحمدی از چالشهای موجود در تهیه برنامه اقتصادی سخن گفت و افزود: «یکی از چالشهای اصلی ما این است که در مسیر رسیدن به تحلیل درست، با نظرات و استدلالهای مختلف از سوی کارشناسان مواجه میشویم. این کارشناسان از طیفهای فکری مختلفی هستند، اما ما کارشناسان معتبر و صادق را انتخاب کردهایم تا پس از مشورت، بهترین تحلیلها و نظرات به مخاطب منتقل شود.»
وی در ادامه تاکید کرد که به دلیل محدودیت زمانی، تیم «پایش» نمیتواند به تمام موضوعات اقتصادی بپردازد و افزود: «ما هر هفته دو برنامه داریم که در آن دو موضوع اصلی را پوشش میدهیم و موضوع سومی هم در صورت لزوم و بر اساس رویدادهای مهم اقتصادی کشور به صورت تلفنی بررسی میشود.»
تهیهکننده «پایش» در پایان از بازخورد مثبت برنامه در فضای مجازی خبر داد و گفت: «ما تعامل خوبی با مخاطبان از طریق صفحات اینستاگرام، تلگرام، بله و سامانه پیامکی داریم. بخشهایی مانند آیتم تاکسی بازخورد بسیار خوبی داشتهاند و به همین دلیل تعداد ضبطهای آن را افزایش دادیم. همچنین، چون برنامه «پایش» به موضوعات کارآفرینی هم پرداخته، به سراغ مجموعههای کارآفرینی رفتیم و بخشهای جدیدی را برای پخش در هفتههای آینده آماده کردهایم.»
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰