برآورد قیمت خودرو/درآمد افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو، کجا مصرف خواهد شد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برآورد قیمت خودرو های کارکرده شرکت ایرانخودرو نشاندهنده تفاوتهای قابل توجه در قیمتگذاری بر اساس مدل، سال تولید و میزان کارکرد خودروهاست. طوری که پژو پارس با کف قیمتی ۵۰۴ میلیون تومان در بازار معامله میشود. بررسی قیمت محصولات کارکرده شرکت ایرانخودرو نشان میدهد که پژو پارس ساده با مدل
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برآورد قیمت خودرو های کارکرده شرکت ایرانخودرو
نشاندهنده تفاوتهای قابل توجه در قیمتگذاری بر اساس مدل، سال تولید و میزان کارکرد خودروهاست.
طوری که پژو پارس با کف قیمتی ۵۰۴ میلیون تومان در بازار معامله میشود.
بررسی قیمت محصولات کارکرده شرکت ایرانخودرو نشان میدهد که پژو پارس ساده با مدل ۱۳۹۷ که
از محصولات پرطرفدار این شرکت به شمار میرود، پس از شش سال و با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد،
اکنون در رنج قیمتی ۵۰۴ میلیون تا ۵۶۴ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
براساس تخمین سایت کارنامه، خودرو دنا پلاس ۶ دنده توربو پس از شش سال عمر با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد،
بدون خط و خش در محدوده قیمتی ۶۸۴ میلیون تا ۷۴۱ میلیون تومان معامله میشود.
تارا دستی V1 با مدل ۱۴۰۰ پس از دو سال گذر از تولید آن با ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد،
در بازه قیمتی ۷۰۱ میلیون تا ۷۵۹ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
سمند سورن معمولی با مدل ۱۳۹۷ در دسته محصولات شرکت ایران خودرو که پس از ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد،
در فاصله قیمتی ۴۸۲ میلیون تا ۵۲۲ میلیون تومان به متقاضی تحویل داده میشود.
مقدار سود ایران خودرو از برآورد فروش محصولات ۶ میلیارد شد!
بر این اساس ایران خودرو از برآورد افزایش ۶ هزار میلیارد تومانی درآمد فروش محصولات بابت مجوز جدید
در چهار ماه پایان سال نسبت به نرخ های قبلی خبر داده و شرکت سایپا با انتشار گزارش افشا در کدال،
اثر افزایش قیمت محصولات در چهارماه انتهای سال جاری را، حدود ۲.۴ همت برآورد کرده است.
شرکت ایرانخودرو با انتشار گزارش افشا در کدال تاکید کرده با عنایت به آنکه اعمال قیمتها از ۲۸ آبان صورت می گیرد
و از طرفی اثر تعهدات معوق و تکمیل وجه شده با قیمتهای قبلی و همچنین مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت
و اثر آن بر محصولات پیش فروش شده نیز باید در نظر گرفته شود، افزایش درآمد فروش محصولات این شرکت
از بابت مجوز مربوطه در چهار ماه انتهای سال نسبت به قیمتهای قبلی حدود ۶ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
حالا این سوال مطرح است که درآمدهای پیش بینی شده توسط دو خودروساز در چه مسیری هزینه خواهد شد؟
درآمد افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو، کجا مصرف خواهد شد؟
در پاسخ به این سوال باید اظهارات مدیران عامل دو شرکت خودروساز در جمع قطعه سازان را مرور کنیم.
در این جلسه که دو هفته پیش برگزار شد، قطعه سازان خواستار پرداخت مطالبات خود از دو شرکت خودروساز شدند.
در گزارشی که اخیرا قطعه سازی کشور اقدام به انتشار آن کرده ، بدهی جاری دوشرکت خودروساز
به زنجیره تامین ساخت خودرو به ۴۵۰ همت رسیده است.مدیران دو شرکت خودروساز در جلسه ای با قطعه سازان کشور
وعده دادند که منابع حاصل از افزایش قیمت خودرو را صرف پرداخت بدهی خود به قطعه سازان خواهند کرد.
در این زمینه مدیرعامل ایران خودرو به درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی از طریق افزایش قیمت خودرو و تامین از بانکها
در ۲۰ روز آینده اشاره و اظهار کرده که از این میزان ۳ همت از افزایش قیمت و ۲ همت از بانکها تامین شده و
یک ریال از این افزایش را هیچ جایی به جز زنجیره تامین هزینه نخواهد کرد.
از سوی دیگر مدیرعامل سایپا نیز تعهدی مبنی بر پرداخت بدهی قطعه سازان از درآمد رشد ۳۰ درصدی قیمت ها داده است .
اظهارات مدیران دو شرکت ایران خودرو و سایپا در شرایطی مطرح می شود که به گفته برخی از قطعه سازان،
به دلیل رشد بدهی تولید کنندگان خودرو به زنجیره تامین ساخت خودرو، عرضه قطعه به خط تولید
با کاهش چشمگیری مواجه بوده است و ترجیح قطعه سازان به فروش قطعات به بازار آزاد است./ایرانی کار
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰