قیمت خودرو امروز پنجشنبه ۸ آذر / رنگ قرمز بر بازار پاشیده شد!
شایانیوز- قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۳ مشخص شد. روند قیمتی در هر دو بازار داخلی و مونتاژی پس از گذشت یک دوره کوتاه هیجانی امروز نیز مانند روز گذشته کاهشی گزارش میشود. اما با وجود این جریان، تعداد انگشتشماری از محصولات گرانتر شده و تعدادی دیگر با همان نرخهای پیشین معامله میشوند. شایان ذکر
شایانیوز- قیمت خودرو امروز ۸ آذر ۱۴۰۳ مشخص شد. روند قیمتی در هر دو بازار داخلی و مونتاژی پس از گذشت یک دوره کوتاه هیجانی امروز نیز مانند روز گذشته کاهشی گزارش میشود. اما با وجود این جریان، تعداد انگشتشماری از محصولات گرانتر شده و تعدادی دیگر با همان نرخهای پیشین معامله میشوند.
شایان ذکر است که با توجه به کاهش نرخ دلار، قیمت بیشتر محصولات داخلی و مونتاژی به تبعیت از آن رکودی گزارش میشوند. اما محصولاتی مانند تارا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) با وجود روند کاهشی همچنان در کانال یک میلیارد تومان جا خوش کردهاند.
قیمت خوروهای داخلی
قیمت خودرو در بازار داخلی صبح امروز کاهش یافته است.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما از محصولات محبوب جوان پسند ایران خودرو به شمار میرود که جایگزین ۲۰۶ برای ملت شده است با افت ۸ میلیونی امروز به قیمت ۱/۰۱۷/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش میشود.
شاهین G (سانروف) از محصولات سایپا که از نظر کیفیت بهبود پیدا کرده امروز با ریزش ۱۱ میلیونی به قیمت ۸۲۲ میلیون تومان در بازار معامله و به فروش میرسد.
دنا پلاس توربو ۶ سرعته (اتومات) از محبوب ترین های ایران خودرو با افت ۲۵ میلیونی در محدوده ۱/۰۵۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان در بازار ارزشگذاری و معامله شد.
ساینا و کوییک S از خودروهایی که در یک رده هستند و جایگزین پراید شده اند؛ ساینا S با افت ۲ میلیونی به قیمت ۴۶۸/۰۰۰/۰۰۰ و کوییک S هم با تغییر ۱ میلیونی به قیمت ۴۵۶/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
نام خودرو
|
قیمت بازار |
ساینا S | ۴۶۸/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
پژو پارس سفارشی ELX | ۸۱۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
شاهین G (سانروف) | ۸۲۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
دنا پلاس توربو ۶ سرعته | ۱/۰۵۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
کوییک S | ۴۵۶/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما |
۱/۰۱۷/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان
|
سهند | ۵۳۸/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
تارا اتومات V4 |
۱/۰۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان
|
سورن پلاس | ۷۸۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
قیمت خودرو های مونتاژی
در بازار خودروهای مونتاژی محصولات نوسانی گزارش داشتند.
جک J4 از اقتصادیترین محصولات کرمان موتور با افت ۸ میلیونی به قیمت ۹۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود این خودرو که به علت اقتصادی بودن پر طرفدار است.
مکث کلوت اتوماتیک (تیپ ۳) از محصولات مونتاژیبا افت ۵ میلیونی در محدوده یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان قرار دارد.
لامری ایما محبوب با ظاهری مجلل و اسپرت در بازار با افت ۳۰ میلیونی به قیمت ۱/۸۸۰ میلیارد تومان به فروش میرسد.
دیگنیتی پرایم یکی از محصولات برجسته شرکت بهمن موتور است که با طراحی زیبا، امکانات لوکس و تکنولوژیهای مدرن، به عنوان یک کراساوور لوکس و مدرن وارد بازار شده است با افت ۱۵ میلیونی به قیمت ۱/۷۶۵ میلیارد تومان در بازار معامله میگردد.
نام خودرو | قیمت خودرو |
جک J4 | ۹۲۸/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
دیگنیتی پرایم |
۱/۷۶۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان
|
فیدلیتی (۵ نفره) | ۱/۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
تیگو ۷ پرمیوم | ۱/۹۷۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
اکستریم VX | ۴/۴۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
کی ام سی J7 | ۱/۶۲۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
هونگچی E-QM5 | ۱/۹۰۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
لاماری ایما | ۱/۸۸۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
پیشنهاد امروز برای خرید خودرو
مصرفکنندگان ایرانی محصولات بسترن را به عنوان نسخههای چینی خودروهای مزدا میشناسند. تاکنون دو محصول از این برند توسط گروه بهمن به بازار ایران عرضه شده است و این مجموعه قصد دارد تا بستیون T77 را به عنوان محصولی جدید از این برند به دست مشتریان برساند. همانگونه که متوجه شدهاید، نام بسترن هماکنون به بستیون تغییر کرده است.
کراساوورهای این برند با اعداد دو رقمی مشخص میشوند که در این بین بستیون T77 نقش محصولی میانرده را ایفا میکند. بستیون T77 به همراه چند محصول دیگر از برندهای چینی و کرهای، به صورت وارداتی و در قالب برند بی ام کارز به بازار ایران عرضه خواهند شد. در این بین بستیون T77 به عنوان یک کراساوور کوچک شناخته میشود و در بازه شلوغی به رقابت با سایر گزینهها مشغول خواهد شد. با توجه به سابقه مطلوب برند بسترن نزد مشتریان ایرانی، انتظار داریم تا بستیون T77 بتواند در جلب نظر مصرفکنندگان موفق عمل کند.
بررسی بستیون T77
نشان تجاری بسترن که امروزه بستیون نام دارد، فعالیت خود را به عنوان زیرشاخه گروه فاو در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد. این برند همانند هایما براساس همکاری مشترک فاو و مزدا شکل گرفت. استفاده از تجهیزات فنی مزدا در خودروهای بسترن چشمگیر بود، تا حدی که برخی مصرفکنندگان محصولات بسترن را مزدای چینی لقب دادند. این برند همچنان به استفاده از تجهیزات مشترک با خودروهای مزدا ادامه میدهد اما به مرور سطح بیشتری از قطعات خودروهایش را خودش تامین کرده است. برند بسترن در سال ۲۰۱۸، نام خود را به بستیون تغییر داد.
کراساوورهای بستیون با اعداد دو رقمی نامگذاری میشوند. این خودروها شامل بستیون T55، بستیون T77 و بستیون T99 هستند. از بین این سه محصول، گروه بهمن تصمیم گرفته است تا بستیون T77 را برای واردات به ایران در نظر بگیرد. بستیون T77 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار چین شد و پس از آن در برخی کشورهای دیگر نیز به فروش رسید. بنابراین پنج سال پس از عرضه بستیون T77 در چین، این خودرو را در ایران شاهد خواهیم بود. بستیون T77 یک کراساوور جمعوجور به حساب میآید، بنابراین در بخشی قرار میگیرد که خودروهایی همچون هیوندای توسان یا کیا اسپورتیج قرار دارند. این بخش در بازار خودرو ایران پرتراکم است و رقبای بسیاری در آن حضور دارند. بنابراین موفقیت برای بستیون T77 راحت به دست نخواهد آمد، چرا که این خودرو بایستی با رقبایی قدرتمند از برندهای مختلف به نبرد بپردازد.
داخل بستیون T77
همانند ظاهر خارجی، طراحی داخلی بستیون T77 نیز به سایر خودروهای چینی شباهت بسیاری دارد. سبک طراحی کابین این خودرو و همچنین رنگبندی آن به گونهای است که بیننده را به یاد لاماری ایما یا سوبا M4 میاندازد. کلاسترهای دوبل دیجیتالی وظیفه نمایش اطلاعات سرگرمی و همچنین جزئیات فنی خودرو را برعهده دارند. خوشبختانه این دو کلاستر توسط یک قاب پوشانده شدهاند، بنابراین تابش مستقیم نور خورشید تجربه کاربری آنها را مختل نخواهد کرد.
کابین بستیون T77 از ترکیب سه رنگ بهره میبرد که با توجه به تیپ خودرو متفاوت خواهند بود. با این حال بخش میانی داشبورد و همچنین رودریها نقرهای رنگ است که در تمامی مدلها مشاهده میشود. دکمههای فیزیکی زیادی در کابین بستیون T77 مشاهده نمیشود و اکثر تنظیمات از طریق لمس انجام میشود. تنها کنترلرهای فیزیکی کابین بستیون T77، روی فرمان خودرو و همچنین در بخش سیستم تهویه مشاهده میشوند.
هرم تعویض دنده بستیون T77 همانند خودروهای آلمانی طراحی شده است. در دو طرف آن نیز چند دکمه مربوط به تنظیمات سیستمهای ایمنی خودرو قرار گرفتهاند. برای صندلیهای ردیف جلو نیز یک کنسول میانی بزرگ در نظر گرفته شده است که فضای مناسبی را جهت ذخیرهسازی فراهم میکند. بستیون T77 با دارا بودن فاصله بین دو محور ۲٫۷ متر، یکی از جادارترین خودروهای چینی در این کلاس به شمار میآید.
طراحی بستیون T77
طراحان فاو برای خلق ظاهر بستیون T77، استفاده از الگوهای منظم را در دستور کار خود قرار دادهاند. در نتیجه بستیون T77 ظاهری خانوادگی دارد و برای علاقمندان به الگوهای منطقی و آرام مناسب است. در نمای جلوی بستیون T77، شاهد الگوبرداری از محصولات فولکس واگن هستیم. این الگوبرداری را در نوارهای کرومی جلوپنجره و همچنین چراغهای ذوزنقهای شکل میتوان مشاهده کرد.
طول بستیون T77 برابر ۴٫۵ متر است که رقمی مرسوم در این کلاس محسوب میشود. با این حال عرض ۱٫۸ متری این خودرو، باعث میشود تا سرنشینان فضای مناسبی را در اختیار داشته باشند. ارتفاع ۱٫۶ متری خودرو نیز به مالک یادآور میشود که بستیون T77 یک کراساوور شهری است و نباید انتظار ماجراجویی را از آن داشت.
نمای جانبی بستیون T77 نیز همانند نسل پیشین فولکس واگن تیگوان است. در این بخش جزئیات زیادی مشاهده نمیشود و تنها یک نوار کرومی به لبه پلاستیکی دربها اضافه شده است. رینگهای خودرو به صورت استاندارد ۱۸ اینچی هستند اما در صورت سفارش نسخه فول آپشن و دریافت رینگهای ۱۹ اینچی، جذابیت بیشتری را برای نمای جانبی بستیون T77 دریافت خواهید کرد.
در نمای عقب بستیون T77، ظاهری چینی را مشاهده میکنیم. چراغها به صورت باریک و منظم طراحی شدهاند که یک نوار مشکیرنگ آنها را به یکدیگر متصل کرده است.
این الگوی طراحی در بسیاری از خودروهای چینی این روزها مشاهده میشود. سپر خودرو به سبک شاسیبلندهای متوسط همچون نسل پیشین هیوندای سانتافه، اندکی بیرون آمده است تا مانند یک لبه برای درب پنجم خودرو عمل کند. خوشبختانه از خروجیهای اگزوز تقلبی در بستیون T77 خبری نیست و به جای آن یک نوار کرومی سرتاسر سپر عقب را پوشانده است.
مشخصات فنی بستیون T77
نام خودرو
بستیون T77
کشور سازنده
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۴۹۸ سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۱۶۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۲۵۸ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۷ سرعته دوکلاچه تر
حداکثر سرعت
۱۹۲ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۵۱۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۵۴۹ طول – ۱۸۴۵ عرض – ۱۶۱۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۷۰۰ میلیمتر
امکانات و تجهیزات بستیون T77
بستیون T77 در قالب چند تیپ قابل سفارشگذاری است، از این رو امکانات این خودرو با توجه به سفارش گروه بهمن تعیین خواهد شد. ممکن است گروه بهمن تصمیم بگیرد برای کاهش قیمت تمام شده بستیون T77، نسخههای نیمه فول این خودرو را به بازار عرضه کند یا آنکه به طور همزمان چند تیپ از بستیون T77 را در اختیار مشتریان قرار دهد.
با این حال میتوان انتظار تجهیزات زیر را در بستیون T77 داشت: کروز کنترل، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک الکترونیکی، سامانه کمکی حرکت در سربالایی، کنترل ایستایی در سرازیری، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سانروف و سقف پانوراما، پنل ابزار دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی، سیستم صوتی به همراه ۴ بلندگو و نمایشگر، سنسور نور و باران، چراغهای LED، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوا، چهار کیسه هوا، رینگهای ۱۸ اینچی و سامانه پایش فشار باد تایرها.
البته در صورت سفارش تیپ فول آپشن بستیون T77، امکانات بیشتری در اختیار مشتری قرار میگیرد. این تجهیزات شامل کیسههای هوای پردهای، رینگهای ۱۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، دو بلندگوی بیشتر برای سیستم صوتی، دستیارهای رانندگی و هشدار خستگی راننده هستند.
قیمت
بستیون T77 در کارخانه به قیمت ۲/۱۵۲/۹۳۹/۰۰۰ میلیارد تومان و در بازار آزاد خودرو به قیمت ۱/۷۶۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان به فروش میرسد که نکته ای بسیار عجیب است پس اگر وجه را نقد دارید این خودرو را از بازار آزاد تهیه کنید.
اطلاعی از قیمت کارکرد این خودرو در دسترس نیست.
سخن آخر
تجربه در کشور عزیزمان ایران نشان داده است که هرگاه چیزی را نیاز داشته ایم بلافاصله آن را تهیه نماییم و در انتظار تغییرات بازار نمانیم.
این گزارش تنها برای تصمیم بهتر کاربران نوشته شده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰