جزئیات واژگونی اتوبوس در محور زاهدان از زبان پلیس راه
به گزارش خبرنگار زیرنویس،سرهنگ بهروز خانپور، رئیس عملیات ویژه پلیس راه راهور فراجا اعلام کرد: در ساعت ۰۲:۴۵ بامداد روز جمعه دوم آذرماه ۱۴۰۳، در محدوده ۴۵ کیلومتری شهر زاهدان، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از گرگان به مقصد زاهدان در حرکت بود، به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی راننده،
به گزارش خبرنگار زیرنویس،سرهنگ بهروز خانپور، رئیس عملیات ویژه پلیس راه راهور فراجا اعلام کرد: در ساعت ۰۲:۴۵ بامداد روز جمعه دوم آذرماه ۱۴۰۳، در محدوده ۴۵ کیلومتری شهر زاهدان، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از گرگان به مقصد زاهدان در حرکت بود، به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی راننده، در محدوده حرمک با نیوجرسی جداکننده لاین رفت و برگشت برخورد کرده و واژگون شد.
وی افزود: این حادثه در جادهای دوطرفه رخ داد که تقریبا ۱۰ کیلومتر طول دارد و تابلوها و علائم رانندگی در این مسیر به طور ضعیف نصب شدهاند. علاوه بر این، در این بخش از جاده اختلاف سطح قابل توجهی وجود دارد که شرایط رانندگی را پیچیدهتر کرده است.
سرهنگ خانپور ادامه داد: اتوبوس مذکور ۱۴ مسافر داشت که بر اثر واژگونی، شش نفر از آنها به بیمارستان خاتمالانبیاء زاهدان منتقل شدند. از این تعداد، چهار نفر که دچار جراحات سطحی و جزئی شده بودند، پس از درمانهای اولیه به صورت سرپایی ترخیص شدند. اما دو نفر دیگر به دلیل جراحات شدید شامل شکستگی لگن و قفسه سینه، تحت درمان قرار گرفته و بستری شدند.
وی همچنین اشاره کرد که به دلیل نقص در جاده، ۵۰ درصد از سهم تقصیر این حادثه به راهداری مربوط میشود. اختلاف سطح و نبود علائم مناسب در این مسیر باعث افزایش خطرات برای رانندگان شده است. لازم است که اقدامات اصلاحی برای ایمنسازی این جاده هرچه سریعتر انجام شود.
سرهنگ خانپور در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه خوابآلودگی راننده یکی از عوامل اصلی این حادثه بوده است، از رانندگان خواسته میشود که در سفرهای طولانی از استراحتهای منظم و کافی برخوردار باشند تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰