اداره‌کل روابط عمومی صداوسیما، معاون سیما و برخی مدیران و شبکه‌های سازمان صداوسیما را پای واحد ۱۶۲ آورد و مردم بی‌واسطه با مدیران شبکه‌ها صحبت کردند. این بار اداره‌کل روابط عمومی صداوسیما تصمیم گرفت معاون سیما و برخی مدیران و شبکه‌های سازمان صداوسیما را پای واحد ارتباط با مخاطبان یعنی ۱۶۲ بکشاند، تا آنها بدون […]

اداره‌کل روابط عمومی صداوسیما، معاون سیما و برخی مدیران و شبکه‌های سازمان صداوسیما را پای واحد ۱۶۲ آورد و مردم بی‌واسطه با مدیران شبکه‌ها صحبت کردند.

این بار اداره‌کل روابط عمومی صداوسیما تصمیم گرفت معاون سیما و برخی مدیران و شبکه‌های سازمان صداوسیما را پای واحد ارتباط با مخاطبان یعنی ۱۶۲ بکشاند، تا آنها بدون واسطه با نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم آشنا بشوند و نظرات آنها را در برنامه‌سازی پیاده کنند. هرچند تعداد تماس‌ها به‌گونه‌ای بود که اصحاب رسانه کمتر فرصت گفتگو با مدیران شبکه را پیدا می‌کردند، اما حضورشان بهانه‌ای شد تا سری به تولیدات جدید یا برنامه‌های در دست تولید بزنیم و از آخرین تولیدات شبکه‌ها در مناسبت‌های پیش‌رو خبردار شویم.

حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا‌و‌سیما با اعلام این خبر که هفته آینده در خدمت معاون سیاسی سازمان صداوسیما در واحد ۱۶۲ خواهیم بود، گفت: یکی از وظایف اداره‌کل روابط عمومی سازمان صداوسیما پاسخگویی به مخاطبان است. ما یک واحد به نام ۱۶۲ داریم، که مختص ارتباط با مخاطبان است. در روز هزاران تماس با این واحد گرفته می‌شود، که میانگین تماس و پاسخگویی‌ها حدود ۷۰۰۰ تا در روز می‌شود. ما دیدیم این فرصت برای معاونین و مدیران سازمان صداوسیما فرصت مغتنم است، به همین دلیل از آنها دعوت کردیم، تا پاسخگوی سوالات مردم باشند. قطعاً این روند تکرار خواهد شد.

محسن برمهانی، معاون سیما که اولین تجربه حضور در واحد ۱۶۲ را داشت، تماس بی‌واسطه مخاطبان را برای معاونت سیما کاربردی دانست و افزود: من برای اولین‌بار تجربه حضور در واحد ۱۶۲ را داشتم، تا به همراه همکارانم بی‌واسطه با مخاطبان صحبت کنم. پیش از این، برخی برنامه‌ها تجربه حضور در واحد ارتباط با مخاطبان را داشتند. تداوم چنین برنامه‌هایی از حیث ارتباط با مخاطبان مهم است. طبیعتاً همکارانمان در واحد ۱۶۲ نظرات مخاطبان را دریافت می‌کنند و هفتگی در اختیار مدیران سیما قرار می‌دهند. مردم خیالشان راحت باشد، که زمانی که ما در واحد ارتباط با مخاطبان نیستیم، نظرات در اختیارمان قرار می‌گیرد. اما بخش دیگر این حضور به نفع خود ماست؛ چراکه مخاطب در لحظه جواب خود را دریافت می‌کند. 

سیما

برمهانی ادامه داد: دریافت نظرات مخاطبان سبب می‌شود، تا ما در برنامه‌سازی و آرایش رسانه‌ای دقت بیشتری به خرج دهیم. در این تماس انواع تشکر‌ها و نقد‌ها گفته شد. زمانی که ما نقد‌های مردم را می‌شنیدیم، نکاتی بود که حضرت آقا در برنامه‌ها به ما گفته بودند. پیش خودم می‌گفتم چقدر این نگاه و توقع به حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی نزدیک است. 

سیما

معاون سیما با بیان اینکه تشکر مخاطبان مربوط به حوزه جریان جدید سریال‌سازی در تلویزیون بود، گفت: شما می‌دانید سریال‌سازی پروسه دو سه ساله است. یعنی از مرحله ایده تا دیده دو یا سه سال زمان می‌برد، که حاصل تلاش چندین ساله همکاران است. مردم نقد‌هایی به برنامه‌های تلویزیونی داشتند و از بعضی برنامه‌ها مکرر تشکر کردند. درخواست مردم در جنبه آسایشگاهی سازمان صداوسیما که در حکم مقام معظم رهبری برای دکتر جبلی وجود داشت، به طور ویژه مشهود بود. 

وی درباره نظرات مردم پیرامون تولیدات غیرنمایشی و برنامه‌های ترکیبی مختص کودک و نوجوان توضیح داد: مخاطب در حوزه کودک و نوجوان باید فرزند خود را مدیریت کند. مخاطبی تماس گرفته بود که به دنبال محتوای سالم با کیفیت بود. ما باید کیفیت آثار را بالا ببریم، اما می‌توان در شبکه‌های غیر کودک هم برنامه‌هایی را برای آموزش نحوه مدیریت رسانه‌ای والدین نسبت به کودکان تولید کرد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

+