مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: پولی شدن تردد در بزرگراه همت صحت ندارد و راه اندازی خط ویژه تردد خودروهای پرسرنشین با هدف کاهش ترافیک مد نظر قرار گرفته است. پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره راه اندازی خط ویژه پر سرنشین و ماجرای […]
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: پولی شدن تردد در بزرگراه همت صحت ندارد و راه اندازی خط ویژه تردد خودروهای پرسرنشین با هدف کاهش ترافیک مد نظر قرار گرفته است.
پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره راه اندازی خط ویژه پر سرنشین و ماجرای پولی شدن تردد در بزرگراه همت تهران اظهارداشت: ماجرای پولی شدن بزرگراه صحت ندارد و یک برداشت رسانهای اشتباه است و راه اندازی خط ویژه تردد خودروهای پرسرنشین (سه سرنشین و بیشتر) با هدف کاهش ترافیک مد نظر قرار گرفته است.
وی افزود: خط ویژه تردد خودروهای پرسرنشین مثل خط ویژه بی آرتی، قاعدتاً با وسایل کنترلی، نظارت خواهد شد ولی اینکه به ازای دریافت پول امکان تردد در بزرگراه باشد، درست نیست.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ادامه داد: در فاز نخست یک خط سرعت در بزرگراه همت برای تاکسیها و ون و مینیبوس اختصاص مییابد و در فاز دوم امکان تردد سایر مسافربرها در صورت ریجستری در شبکه شهری وجود خواهد داشت.
وی بیان داشت: به ازای تردد در این مسیر شهروندان قرار نیست هزینهای پرداخت کنند و نظارت هم جهت برخورد با تخلفات و ورود غیرمجاز صورت میگیرد.
علیمردانی گفت: طرح خطوط ویژه خودروهای چند سرنشین موسوم به HOV تاکنون در برخی شهرهای دنیا اجرا شده و بزودی عملیات اجرایی آن با اندکی تغییرات برای اولین بار در بزرگراه شهید همت تهران آغاز خواهد شد.
مهر