تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1403 - 23:48
کد خبر : 106136

ثبت نام ایران خودرو آبان ۱۴۰۳ |شرایط واریز وجه طرح خودرو فرسوده ایران خودرو

ثبت نام ایران خودرو آبان ۱۴۰۳ |شرایط واریز وجه طرح خودرو فرسوده ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایران خودرو یکی از بهترین ماشین هایی است که تمامی افراد به دنبال دریافت آن هستند. ایران خودرو تا به امروز مخاطب های فراوانی را به خودش اختصاص داده است. ثبت نام این خودرو در آبان وارد در چه تاریخی آغاز میشود؟ این سوالی است که برای خیلی از

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایران خودرو یکی از بهترین ماشین هایی است که تمامی افراد به دنبال دریافت آن هستند. ایران خودرو تا به امروز مخاطب های فراوانی را به خودش اختصاص داده است. ثبت نام این خودرو در آبان وارد در چه تاریخی آغاز میشود؟ این سوالی است که برای خیلی از افراد ایجاد شده است. برای با خبر شدن از جزئیات ایران خودرو و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شرایط ثبت نام ایران خودرو

متقاضیان ثبت نام ایران خودرو می توانند برای ثبت نام تارا، پژو ۲۰۷، رانا پلاس، ریرا، سورن پلاس و هایما درخواست دهند. گفتنی است متقاضیان خودروهای فرسوده که نامشان برای فروش فوق‌ العاده ایران خودرو در سامانه درخواست خرید خودر ثبت شده و پیامک دعوت به واریز وجه از شرکت ایران خودرو دریافت کرده‌اند، یا نام آن‌ها در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس www.esale.ikco.ir درج شده است، می‌توانند در این بخشنامه ثبت‌نام کنند.

ایران خودرو

ایران خودرو

زمان ثبت درخواست خرید محصولات ایران خودرو ویژه متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده ۱۴۰۳

زمان بندی تکمیل فرایند خرید این طرح، شنبه مورخ ۱۲ آبان ۱۴۰۳، تا روز چهارشنبه مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۳ اعلام شده است.

موعد تحویل ایران خودرو آبان ۱۴۰۳

طبق اطلاعات مندرج در جدول زیر، موعد تحویل محصولات، ۹۰ روز پس از واریز وجه و تکمیل پرونده مشخص شده است.

خودروهای جایگزین در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ایران خودرو ۱۴۰۳

بر اساس جدول، خودروهای مختلفی مثل ۲۰۷ دستی، تارا اتوماتیک و دستی، رانا پلاس، ری­را اتوماتیک، سورن پلاس و هایما ۷X، S۵ و S۷پلاس در این طرح عرضه می شوند. معین شده است این خودروها در انواع رنگ ها در این طرح موجود شوند.

شرایط واریز وجه ایران خودرو آبان ۱۴۰۳

طبق شرایط فروش اعلام شده تا کنون، آخرین قیمت مصوب محصولات بر روی سایت فروش ایران خودرو اعلام می گردد و تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از پذیرش اسقاط خودروی فرسوده و مجاز شدن مشتری برای ثبت نام خواهد بود./اقتصاد آنلاین

افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای کلید خورد

ایران خودرو در بازه فروردین تا مهر سال جاری قیمت محصولات حاضر در گروه پژو را به طور میانگین حدود ۱۰۰ میلیون تومان گران کرده است.

بررسی اقتصادنیوز از صورت‌های مالی آبی‌های جاده مخصوص نشان می‌دهد این خودروساز فروردین ۱۴۰۳ هر دستگاه از محصولات خود با برند پژو را به طور میانگین با قیمتی حول و حوش ۳۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای مشتریان فاکتور کرده است.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در صورت‌های مالی خود مربوط به مهر امسال گزارش داده است که هر دستگاه از محصولات گروه پژو را به طور متوسط با قیمتی نزدیک به ۴۱۷ میلیون تومان در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد ریشه این مساله را باید در سیاست قیمت گذاری دستوری جست‌و‌جو کرد. سیاست‌گذار خودرویی تا کنون حاضر نشده دست از قیمت گذاری محصولات شرکت‌های خودروساز بردارد. همین مساله سبب شده تا شرکت‌های خودروساز در باتلاق زیان دهی دست و پا بزنند. دلیل این زیان دهی هم فروش محصولات تولیدی کمتر از قیمت تمام شده است.

مدیران خودروسازان بزرگ کشور از جمله ایران خودرو هنگامی که نتوانستند مدیران صمت را قانع کنند تا سیاست قیمت‌گذاری دستوری را در صنعت خودرو متوقف کنند، به نوعی سراغ پِلن B خود رفتند. مدیران خودروساز برای کاستن از حرکت بنگاه تحت مدیریشان در جاده زیان دهی، مدیریت سبد محصولاتی قابل عرضه خود را در دستور کار قرار دادند.

مدیریت سبد محصولاتی خودروسازان به این صورت است که مدیران خودروساز تصمیم به تولید محصولاتی که زیان بیشتری به شرکت‌های خودروساز تحمیل می‌کنند، می‌گیرند. نقطه مطلوب خودروسازان این است که تنها به تولید و فروش خودروهایی اقدام کنند که سود را به حساب آنها واریز کنند یا اینکه زیان کمتری را به آنها تحمیل کنند.

افزایش قیمت میانگین گروه پژو در کارخانه نیز در این راستا بوده است. ایران خودرویی‌ها استارت حذف محصولات زیان‌ده این گروه خودرویی را از چندی پیش استارت زدند.

این اتفاق با حذف پژو ۴۰۵ آغاز شد در ادامه شاهد خروج خانواده پژو ۲۰۶ در سبد محصولاتی این خودروساز بودیم. ایران خودرویی‌ها در پایان بهار ۱۴۰۳ خانواده پژو پارس را نیز به موزه فرستادند تا تنها خانواده پژو ۲۰۷ را در سبد محصولاتی گروه پژو حفظ کنند. به نظر می‌رسد حذف خانواده پژو پارس سبب شده تا متوسط قیمت گروه پژو در بازه زمانی فروردین تا مهر ۱۴۰۳ روند صعودی به خود بگیرد.

بررسی اقتصادنیوز از روند قیمتی گروه پژو در سال جاری نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها فروردین به صورت میانگین به ازای فروختن هر دستگاه از محصولات خود با برند پژو حول و حوش ۳۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حساب خود واریز می‌کردند. در اردیبهشت سال جاری متوسط قیمت گروه پژو به حدود ۳۶۰ میلیون تومان رسید. در خرداد امسال به عنوان آخرین ماه بهار میانگین قیمت هر دستگاه از محصولات گروه پژو حوالی ۳۸۳ میلیون تومان بود. اولین ماه تابستان هر دستگاه از اعضای خانواده پژو برای ایران خودرویی‌ها درآمدی نزدیک به ۴۰۴ میلیون تومانی داشت. مرداد ۱۴۰۳ میانگین قیمت فروش هر دستگاه پژو افت اندکی را به نسبت تیر تجربه کرد و آبی‌های جاده مخصوص در دومین ماه از تابستان ۱۴۰۳ به طور متوسط از پژو را با قیمتی حدود ۳۹۷ میلیون تومان عرضه کردند. شهریور و مهر میانگین قیمت پژو به مدار صعودی بازگشت و ایران خودرویی‌ها به طور میانگین هر دستگاه از اعضای خانواده پژو را به ترتیب حول و حوش ۴۰۷ میلیون تومان و نزدیک به ۴۱۷ میلیون تومان فاکتور کردند.

پیش بینی می‌شود این روند ادامه‌دار باشد همچنین ایران خودرویی‌ها به دنبال کسب مجوز جدید برای افزایش قیمت محصولات خود نیز هستند و اگر این مهم محقق شود آنگاه میانگین قیمت گروه پژو در ماههای باقی مانده تا پایان سال جاری به نسبت ابتدای سال ۱۴۰۳ جهش قابل توجهی خواهد کرد./دنیای اقتصاد

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تازه ها

advanced-floating-content-close-btn