شایانیوز- قیمت خودرو امروز پنج شنبه ۲۶ مهر با آمار های به دست آمده نوسانی گزارش می شود؛ البته که این نوسانات نسبت به روز های اخیر کمتر شده و حدود نصف محصولات در آرامش کامل به سر می برند.
باید اشاره کرد که تغییر قیمتی که در آن نیمه دیگر خودروهای داخلی و مونتاژی ایجاد شده شدت زیادی داشته است که حتی به ۸۰ میلیون تومان هم رسیده است.
قیمت خودروهای داخلی
قیمت خودروهای داخلی در تعدادی از محصولات روند نوسانی به خود گرفت.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما از محصولات محبوب جوان پسند ایران خودرو به شمار میرود که جایگزین ۲۰۶ برای ملت شده است و به قیمت ۱/۰۰۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش میشود.
شاهین G (سانروف) از محصولات سایپا که از نظر کیفیت بهبود پیدا کرده امروز با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان در بازار معامله و به فروش میرسد.
دنا پلاس توربو ۶ سرعته(اتومات) از محبوب ترین های ایران خودرو در محدوده ۹۹۰ میلیون تومان در بازار ارزشگذاری و معامله شد.
ساینا و کوییک S از خودروهایی که در یک رده هستند و جایگزین پراید شده اند؛ ساینا S با افت قیمت نیم میلیونی به قیمت ۴۱۶/۰۰۰/۰۰۰ و کوییک S بدون تغییر با قیمت ۴۱۸/۵۰۰/۰۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
نام خودرو
|
قیمت بازار |
ساینا S | ۴۱۶/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
پژو پارس سفارشی ELX | ۷۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
شاهین G (سانروف) | ۷۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
دنا پلاس توربو ۶ سرعته | ۹۹۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
کوییک S | ۴۱۸/۵۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما |
۱/۰۰۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان
|
سهند | ۴۹۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
تارا اتومات V4 |
۹۶۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان
|
سورن پلاس | ۷۲۷/۵۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
قیمت خودرو های مونتاژی
بازار خودروهای مونتاژی در تعدادی از محصولات دستخوش تغییر شدند.
جک J4 از اقتصادیترین محصولات کرمان موتور با قیمت ۸۴۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش میشود این خودرو که به علت اقتصادی بودن پر طرفدار است.
مکث کلوت اتوماتیک (تیپ ۳) از محصولات مونتاژی در محدوده یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان قرار دارد.
لامری ایما محبوب با ظاهری مجلل و اسپرت در بازار با قیمت ۱/۸۴۵ میلیارد تومان به فروش میرسد.
دیگنیتی پرایم یکی از محصولات برجسته شرکت بهمن موتور است که با طراحی زیبا، امکانات لوکس و تکنولوژیهای مدرن، به عنوان یک کراساوور لوکس و مدرن وارد بازار شده است به قیمت ۱/۷۵۰میلیارد تومان در بازار معامله میگردد.
نام خودرو | قیمت خودرو |
جک J4 | ۸۴۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان |
دیگنیتی پرایم | ۱/۷۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
فیدلیتی (۵ نفره) | ۱/۷۷۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
تیگو ۷ پرمیوم | ۱/۸۸۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
اکستریم VX | ۴/۳۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
کی ام سی J7 | ۱/۵۷۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
هونگچی E-QM5 | ۱/۹۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
لاماری ایما | ۱/۸۴۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان |
پیشنهاد امروز برای خرید خودرو
بدون شک جک S5 در زمره موفقترین خودروهای چینی عرضهشده در ایران قرار میگیرد. این کراس اوور کامپکت نزدیک به یک دهه است که توسط کرمان موتور تولید میشود و با توجه به فاکتورهایی مثل طراحی مطلوب، مشخصات فنی قابل قبول و امکانات مناسب، طرفداران خاص خود را در بازار تشنه ایران دارد.
اما با وجود فیسلیفت اخیر، غبار زمان در چهره جک S5 مشهود است، به همین خاطر کرمان موتور قصد دارد همزاد بروزتر و جدیدتر آن را راهی بازار کند. این همزاد که در اصل سهول X6 نام دارد، سال گذشته در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شد و در ایران با نام کی ام سی X5 بهفروش خواهد رسید.
مشخصات فنی
برند سهول (Sehol) زیرمجموعه کمپانی جک محسوب میشود. این برند نوپا در سال ۲۰۱۸ و با نام سول (Sol) تاسیس شد. جالب اینکه سهول یا سول نتیجه همکاری جک با کمپانی بزرگ فولکس واگن و برند سئات است و یک شرکت مشترک (جوینت ونچر) بهشمار میرود. سهول X6 یا کی ام سی X5 از پلتفرم جک S5 بهره میبرد. از این رو اشتراکات فنی این دو خودرو بسیار زیاد است و عمده تفاوت آنها به طراحی ظاهری و داخلی و همچنین امکانات مربوط میشود.
کی ام سی X5 در سرزمین مادری با دو موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهفروش میرسد. موتور بهکاررفته در مدل پایه ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن.متر گشتاور دارد. اما موتور مدل پرچمدار این کراس اوور خوشاستیل نزدیک به ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ الی ۳۰۰ نیوتن.متر (بسته به کالیبراسیون) گشتاور تولید میکند. خوشبختانه کی ام سی X5 در ایران با موتور قویتر عرضه خواهد شد. این موتور استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و به دلیل تجهیز به توربوشارژر نیازمند سوخت باکیفیت است.
وظیفه انتقال قدرت به چرخها را یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته تَر بر عهده دارد. مثل اکثر کراساوورهای چینی، در این خودرو نیز نیروی موتور به چرخهای جلو ارسال میشود.
درباره شتاب کی ام سی X5 اطلاعات رسمی موجود نیست، ولی با توجه به اشتراکات فنی این خودرو با فیسلیفت جک S5 و وزنی مشابه، میتوان شتاب آن را حدود ۱۱ ثانیه تخمین زد. در رابطه با حداکثر سرعت کی ام سی X5 نیز اطلاعات موثقی وجود ندارد، اما برخی سایتهای چینی و روسی این فاکتور را برای مدل ضعیفتر ۱۵۰ اسب بخاری، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت درج کردهاند. مثل شتاب، شاید بتوان حداکثر سرعت کی ام سی X5 را نیز همانند فیسلیفت جک S5 در حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت پیشبینی کرد.
مصرف سوخت ترکیبی آورده جدید کرمان موتور، حدود ۸.۵ لیتر برآورد میشود. گفتنی است باک این کراس اوور گنجایش ۵۵ لیتر سوخت را دارد.
سیستم تعلیق کی ام سی X5 در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع چند اتصالی یا همان مولتی لینک است. انتظار میرود بهلطف این ویژگی، سرنشینان X5 سفرهای راحتی را تجربه کنند. خوشبختانه هر چهار چرخ این کراساوور کامپکت به ترمز دیسکی مجهز است؛ بنابراین، قدرت توقفپذیری باید در سطح مناسبی باشد.
طراحی ظاهری
اگر پیگیر محصولات تازهوارد چینی باشید، در همان نگاه نخست به تصاویر کی ام سی X5 بلافاصله به یاد کراساوور برقی نیو ES8 خواهید افتاد. ترکیب چراغها و جلوپنجره بهوضوح خودرو مذکور را در ذهن تداعی میکند. مثل شمار زیادی از مدلهای جدید، چراغهای X5 نیز ساختاری دو تکه دارد و چراغهای اصلی جلو روی سپر قرار گرفته و چراغهای باریک در حاشیه کاپوت هم تامینکننده روشنایی در روز است. جلوپنجره کی ام سی X5 ابعاد بسیار بزرگی دارد و در ترکیب با چینش خاص چراغها، خودرویی اسپرت و خشن را نشان میدهد.
در نمای جانبی با پیکره بسیار آشنایی روبرو هستیم، چرا که کی ام سی X5 وابستگی خود به جک S5 و نسبت فامیلی با آن را کاملا آشکار میکند. در این نما X5 آن جسارت و پویایی نمای جلو را ندارد و از نظر طراحی، پروفایل جانبی نمره خیلی خوبی نمیگیرد. البته باید اذعان کنیم که در جک S5 بهخاطر پیوستگی در طراحی، این ضعف اصلا احساس نمیشود.
طبق روال مرسوم این روزها، کی ام سی X5 نیز از چراغهای عقب سرتاسری سود میبرد. این چراغها باریک است و از طریق یک نوار باریک به هم متصل شدهاند. سپر کراس اوور چینی فرم سادهای دارد و چراغهای مهشکن و دنده عقب در گوشههای آن تعبیه شدهاند. در قسمت زیرین سپر دو خروجی اگزوز بهچشم میخورد که البته تزئینی است و فقط جنبه زیبایی دارد. اسپویلر انتهای سقف که چراغ سوم ترمز را در خود جای داده، دیگر ویژگی قابل ذکر X5 در نمای عقب است.
طراحی داخلی
درون کابین هیچ وجه اشتراکی بین کی ام سی X5 و جک S5 نمیتوان پیدا کرد. محصول جدید کرمان موتور، کابین به مراتب مدرنتری دارد و از امکانات بیشتری سود میبرد. نمایشگر ایستاده موجود در قسمت میانی داشبورد، شاخصترین المان کابین X5 بهشمار میرود.
این نمایشگر اندازهای برابر با ۱۲.۸ اینچ دارد و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. پشت فرمان خوشفرم خودرو خبری از نشانگرهای آنالوگ نیست و یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار میدهد.
روی کنسول میانی کی ام سی X5 از اهرم دنده نیز خبری نیست، زیرا این کار بهوسیله یک دکمه گردان و بهصورت الکترونیکی انجام میگیرد. با توجه به حذف این اهرم، کنسول میانی شکیلتر و خلوتتر شده و محفظههایی را برای قرار دادن لیوان و اشیای کوچک دارد.
سانروف پانورامیک دیگر برتری X5 به جک S5 است و وجود آن را باید به فال نیک گرفت. این ویژگی معمولا در خودروهای لوکس و ردهبالا به چشم میخورد. این کراس اوور به سیستم صوتی ۶۰۰ واتی با آمپلیفایر اختصاصی و ۱۱ بلندگو نیز مجهز است.
مزایا و معایب
+ طراحی بروز و مدرن
+ پیشرانه قدرتمند
+ امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
– ناهماهنگی در طراحی بدنه
– قیمت احتمالی بالا در ایران
قیمت
کی ام سی X5 در کارخانه با قیمت ۱/۴۷۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان و در بازار آزاد خودرو ۱/۶۱۶/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان می باشد.
کی ام سی X5 / مدل ۱۴۰۲ / کارکرد صفر / وضعیت بدنه سالم / قیمت ۱/۵۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان
کی ام سی X5 / مدل ۱۴۰۲ / کارکرد ۱۴/۰۰۰ / وضعیت بدنه سالم / قیمت ۱/۵۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان
سخن آخر
تجربه در کشورعزیزمان ایران نشان داده است که هرگاه چیزی را نیاز داشته ایم بلافاصله آن راتهیه نماییم و در انتظار تغییرات بازار نمانیم.
این گزارش تنها برای تصمیم بهتر کاربران نوشته شده است.