رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور به احضار زنوزی مالک باشگاه به کمیته اخلاق واکنش نشان داد. عباس الیاسی رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور  در واکنش به مصاحبه صریح زنوزی در رابطه با مسائل پیرامون تیم، اظهار کرد : اظهارات او بسیار سنجیده و به حق بود. هیئت مدیره باشگاه نیز بر این اعتقاد است که […]


رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور به احضار زنوزی مالک باشگاه به کمیته اخلاق واکنش نشان داد.

عباس الیاسی رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور  در واکنش به مصاحبه صریح زنوزی در رابطه با مسائل پیرامون تیم، اظهار کرد : اظهارات او بسیار سنجیده و به حق بود. هیئت مدیره باشگاه نیز بر این اعتقاد است که رأی این پرونده به دلیل جوسازی‌های صورت گرفته، این چنین صادر شده است. چون فسخ بازیکن برابر با یک محاسبات مالی بوده و لذا مشمول محرومیت نمی‌شود؛ از طرفی فرآیند بررسی پرونده باید براساس قوانین جاری فدراسیون فوتبال باشد و ارکان اصلح در خصوص این موضوع اظهار نظر کنند، نه اینکه قبل از آن، مجریان و کارشناسان برنامه‌های صدا و سیما با گمانه‌زنی و ایجاد شائبه علیه باشگاه تراکتور جوسازی کنند.

او ادامه داد: همین رفتار‌ها باعث ایجاد تفرقه شده و موضوع رنگی بودن و علاقه مجریان رسانه ملی به ۲ تیم پایتخت را علنی کرده است.

الیاسی با انتقاد از اظهارات تعدادی از مجریان رسانه ملی و مطالب منتشر شده در برخی از رسانه‌ها، گفت: متأسفانه دوستان حاضر در صدا و سیما و برخی از رسانه‌ها کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و حتی بیشتر از شاکی پرونده، با مطرح کردن موضوعاتی نظیر دخالت رئیس دولت، علیه تراکتور جوسازی می‌کنند. این دیدگاه رنگی دوستان رسانه‌ای مصداق ناعدالتی و ظلم در حق تیم‌های شهرستانی و حتی منافع تیم ملی و نقض اصول و قواعد حرفه‌ای و اخلاقی رسانه است.

رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور در رابطه با شائبه‌های دخالت برخی از اعضای دولت در راستای جانبداری از باشگاه تراکتور، بیان کرد: باشگاه تراکتور پس از واگذاری به بخش خصوصی از هیچ فرد یا نهاد دولتی و … درخواست کمک نکرده و یک پرونده ورزشی ارزش آن را ندارد که وقت دولتمردان را بگیریم. چرا که در شأن آن‌ها نیست که به یک موضوع ساده فوتبالی ورود کنند.

او ادامه داد: این تفاوت دیدگاه‌ها است؛ برخی‌ها در گذشته به خاطر بخشش یک میلیون دلار، از رئیس جمهور وقت کشورمان هزینه کردند، اما ما با شما فرق داریم. ارزش و شأن دولت‌مردان ما میلیارد‌ها دلار می‌ارزد.

الیاسی در ادامه اظهاراتش بیان کرد: متأسفانه برخی‌ها طی روز‌های گذشته موضوعاتی همچون تجزیه طلبی و پان‌ترکیسم را در فضای رسانه‌ای مطرح کرده‌اند که این وصله‌ها به هیچ وجه به مجموعه ما و زنوزی، مدیران و هواداران تراکتور نمی‌چسبد. سال‌ها در لباس رزمندگی از ایران اسلامی دفاع کرده‌ایم و بعد از جنگ نیز در سنگر‌های دیگر برای حفظ امنیت، تمامیت ارضی و اتحاد مردم تلاش کرده‌ایم.

الیاسی با بیان اینکه مردمان آذربایجان طلایه‌دار عشق به میهن هستند، ادامه داد: وحدت و اتحادی که در خطه آذربایجان و هواداران تراکتور وجود دارد؛ نماد وفاق ملی است و تجزیه طلب کسانی هستند که با بهره‌گیری از  تریبونی که با بیت‌المال ارتزاق می‌کند، علیه تراکتور و هوادارانش حاشیه و جوسازی می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور درباره احضار زنوزی به کمیته اخلاق، گفت: ارکان فدراسیون فوتبال و آقایان مدعی به جای آنکه به خودشان بیایند، متأسفانه همان روند سابق را ادامه می‌دهند. زنوزی ۲۶ سال است بار فوتبال ایران را به دوش کشیده و علاوه بر باشگاه‌داری در وضعیت حساس فوتبال کشورمان، حمایت‌های زیادی در دوره‌های مختلف از تیم‌های ملی داشته است. در همین راستا به جای این کار‌های خارج از عرف و بی‌مورد، باید از زحمات ایشان تقدیر و به سخنانش عمیق‌تر توجه کرد. 

او خاطرنشان کرد: همه ما برای سربلندی و بالندگی فوتبال کشورمان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی کار می‌کنیم و بار دیگر تأکید می‌کنم، اظهارات زنوزی به‌عنوان فعال ورزشی و دلسوز، حرف دل تمامی هواداران تراکتور است و هیئت مدیره باشگاه در راستای مسئولیتی که دارد، پیگیر موضوع است و اگر قرار باشد کسی به خاطر حرف‌های به حق زنوزی در کمیته اخلاق حضور یابد، من به عنوان عالی‌ترین مقام مدیریتی باشگاه به کمیته اخلاق می‌روم تا از حق تراکتور دفاع کنم.

+