گذشت یک سال از جنگ غزه باعث پایان نسل‌کشی فلسطینیان نشده و نتیجه انتخابات آمریکا نیز جنایات رژیم صهیونی را پایان نخواهد داد.  یک سال پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، اشغالگران صهیونیست بیش از ۴۲ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند؛ البته ممکن است این تعداد بیشتر باشد.  جنایت‌های رژیم صهیونیستی در […]


گذشت یک سال از جنگ غزه باعث پایان نسل‌کشی فلسطینیان نشده و نتیجه انتخابات آمریکا نیز جنایات رژیم صهیونی را پایان نخواهد داد.

 یک سال پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، اشغالگران صهیونیست بیش از ۴۲ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند؛ البته ممکن است این تعداد بیشتر باشد. 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه

یک مطالعه انجام‌شده ازسوی مجله پزشکی لنست Lancet پیش‌بینی می‌کند که با درنظر گرفتن مرگ‌های غیرمستقیم ناشی از جنگ، تعداد شهدا می‌تواند از ۱۸۶ هزار نفر فراتر رود؛ ازجمله دلایل مرگ غیرمستقیم می‌توان به گرسنگی و بیماری‌هایی ناشی از محاصره کمک‌های بشردوستانه، غذا، آب و دارو از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد. 

حال برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا پیروزی کامالا هریس، نامزد دموکرات و یا دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاثیری بر جنگ غزه خواهد داشت یا خیر.

طارق کنی‌شاوا، تحلیلگر سیاست خارجی مستقر در نیویورک و کارشناس سیاست آمریکا، گفت: هیچ روشنایی در انتهای این مسیر دیده نمی‌شود. نسل‌کشی اسرائیل در غزه پایانی ندارد؛ و این عمدتا به این دلیل است که اسرائیل با فشار‌هایی برای پاسخگویی یا برای کاهش تنش از سوی جامعه بین‌المللی (آمریکا و دیگر کشور‌های غربی) مواجه نشده است. 

چک سفید امضای آمریکا به رژیم صهیونیستی

به‌گفته کنی‌شاوا، رژیم صهیونیستی برنامه دارد و آن را اجرا کرده است. این رژیم این برهه از تاریخ و همچنین چک سفید امضای آمریکا را به‌عنوان یک فرصت استراتژیک طلایی برای جهش به‌سمت هدف نهایی خود و سلطه گسترده‌تر منطقه‌ای از طریق زور وحشیانه می‌بیند. هدف نهایی رژیم صهیونیستی «حداکثر زمین با حداقل فلسطینی‌ها» است. 

پایگاه اوپن، نوشت: دولت بایدن به‌طور صریح یا ضمنی (از طریق انتقال بی‌وقفه تسلیحات و سپر دیپلماتیک) به اسرائیل برای یک سال نسل‌کشی و تشدید تنش در منطقه چراغ سبز نشان داده است. 

اهداف مشترک آمریکا با رژیم صهیونیستی

واضح است که آمریکا در نهایت اهداف استراتژیک مشابهی با رژیم صهیونیستی دارد که از ساکت کردن فلسطینی‌ها تا نابودی گروه‌هایی مانند حزب‌الله را شامل می‌شود. اینها همه نتایجی هستند که آمریکا خواهان آن است. اگر آمریکا خواهان یک جنگ همه‌جانبه نبود، از تامین تسلیحات و فضای دیپلماتیک به رژیم صهیونیستی دست می‌کشید. تاریخ نشان می‌دهد که تمام دولت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند. 

طارق کنی‌شاوا در پاسخ به این پرسش که «آیا پس از انتخابات آمریکا در ۵ نوامبر (۱۵ آبان) اوضاع تغییر خواهد کرد؟» پاسخ داد: صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات ۵ نوامبر پیروز می‌شود، هیچ‌چیز اساسا تغییر نخواهد کرد؛ برای فلسطینی‌ها، نسل‌کشی ادامه خواهد یافت؛ زیرا هیچ یک از نامزد‌ها هیچ نشانه‌ای نشان نداده‌اند که قصد دارند اسرائیل را در قبال جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی مسئول بدانند یا از اهرم‌های فراوانی که آمریکا برای تاثیرگذاری بر رفتار اسرائیل دارد، استفاده کنند. 

کارنامه یکسان نامزد‌های انتخابات آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

او گفت که درواقع برعکس است. دونالد ترامپ اصرار دارد که به رژیم صهیونیستی اجازه دهد کار را در غزه تمام کند؛ این درحالی است که کامالا هریس هم متعهد شده که به سیاست دولت بایدن، مبنی بر ارائه هر چیزی که اشغالگران به آن نیاز دارند، ادامه دهد. 

حقیقت این است که هریس و ترامپ هر ۲ فاجعه را برای فلسطینی‌ها و منطقه به‌همراه خواهند داشت و هیچ‌یک از ۲ نامزد صلح را برای منطقه به‌همراه نخواهند داشت. 

حقیقت این است که کارنامه دولت بایدن درمورد رژیم صهیونیستی و فلسطین، حتی مدت‌ها پیش از ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، از بسیاری جهات منعکس‌کننده کارنامه ترامپ بوده است.

منبع: میزان

+