پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر اظهارات بیرانوند درست نباشد باید با او برخورد کنند چرا که با آبروی سرخپوشان بازی کرده است. بهروز سلطانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اینکه علیرضا بیرانوند به ۴ ماه محرومیت تعلیقی و ۱۹ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد، اظهار […]


پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر اظهارات بیرانوند درست نباشد باید با او برخورد کنند چرا که با آبروی سرخپوشان بازی کرده است.

بهروز سلطانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اینکه علیرضا بیرانوند به ۴ ماه محرومیت تعلیقی و ۱۹ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد، اظهار کرد: برای فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی متاسف هستم  که باج خور یکسری از افراد هستند. کسی که گناه و خطا کرده باید تنبیه  و جریمه شود. معاون حقوقی پرسپولیس می‌گوید که من تراکتور را دوست دارم و او و رضا درویش هم مقصر هستند.  

او افزود: بیرانوند می‌گوید ۵ میلیارد شیرینی به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس دادم تا الحاقیه به قراردادم اضافه کنند و اگر این موضوع واقعیت داشته باشد  و کسی پولی گرفته باشد، باید درب باشگاه را بست. اگر صحت نداشته باشد باید با بیرانوند برخورد کرد چرا که بازیکن ملی پوش با آبروی باشگاه بزرگ پرسپولیس بازی کرده است.  به نظرم باید مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس وارد عمل شوند چرا که این موضوع برای مردم  شبهه ایجاد کرده است. یکسری فکر می‌کنند بیرانوند دارد راست می‌گوید و بعضی‌ها هم حرف‌های این دروازه بان قبول ندارند.

سلطانی گفت: موضوع دادن شیرینی از سوی بیرانوند باید موشکافی شود. من مطمئن هستم که بیرانوند خلاف کرده است و تراکتور پارتی بازی می‌کند و فدراسیون فوتبال هم نسبت به تخلف بیرانوند کوتاه  است. برای رای بیرانوند ۴۸ صفحه نوشتند مگر قتل شده است و جنگ اوکراین و روسیه آن قدر نمی‌نویسند که برای این پرونده این کار را کردند. یک پرونده این همه آئین نامه، بخش نامه و ماده و تبصره ندارد و به طور خلاصه می‌توانستند به مردم بگویند که بیرانوند گناهکار است و جریمه اش می‌کردند و اگر بی گناه هست اعلام کنند. اکنون ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیس بازیچه یک عده افراد هستند که در این بین برخی‌ها بهره می‌برند. تکلیف رشوه دهنده و رشوه گیرنده  را باید مشخص کنند.  

پیشکسوت پرسپولیس گفت: کمیته انضباطی باید به صورت مستقل به اتهام وارد شده از سوی بیرانوند رسیدگی کند. فکری سرمربی مس شهر بابک مصاحبه‌ای انجام داده و خیلی سریع به کمیته انضباطی فراخوانده شده است.  بیرانوند تخلف کرده و بعد از آن با محرومیت تعلیقی مواجه شده و اکنون هم خودش اقرار کرده که ۵ میلیارد رشوه داده است. چرا به تخلف بیرانوند رسیدگی نمی‌کنند؟ فساد در جامعه ورزش ما وجود دارد و با این اتفاقاتی که رخ داده فساد در فساد شده است.

او افزود: من با بیرانوند و درویش کاری ندارم، اما باید حقایق را به جامعه ورزش اعلام کرد و همه بدانند چه اتفاقی افتاده است و چه کسی پول گرفته و چه کسی دروغ می‌گوید. اینکه بیرانوند محرومیتش تعلیق شود درست نیست و تعلیق یعنی  کشک است. همه می‌دانند بیرانوند خلاف کرده است و کمیته انضباطی باید به این مسئله رسیدگی کند. البته عاقلانه اش این است که وکیل باشگاه پرسپولیس این پرونده را به فیفا ارسال کند و تکلیفش روشن شود. اگر این موضوع روشن و شفاف نشود سنگ روی سنگ نمی‌ماند، چون فردا همین برنامه هم داریم.  چه کسی از طرف باشگاه تراکتور و فدراسیون فوتبال نفوذ کرده  و کی موش می‌دواند که این قضیه دارد طول و دراز می‌شود و متاسفانه جامعه ورزش ما فسادتر می‌شود. خواهش می‌کنم خیلی سریعتر و منطقی‌تر به اظهارات بیرانوند رسیدگی شود.

سلطانی درباره اینکه جلسه کمیته انضباطی بیرانوند بعد از بازی‌های ملی برگزار می‌شود، گفت: این موضوع مثل این می‌ماند که فردی یک نفر را بکشد و به قاتل بگویند سفرت را به فلان کشور برود و ۲۰ روز به گشت و گذار بپرداز و برگرد و بعد ببینیم تو چه کار کرده ای. اگر بازیکنی به غیر از بیرانوند بود چه کار می‌کردند؟ کمیته انضباطی باید مستقل عمل کند. اینجا ۳ عامل وجود دارد. باشگاه تراکتور و فدراسیون فوتبال دارند در رای بیرانوند نفوذ می‌کنند. چرا مردم را اذیت می‌کنند؟ محرومیت بیرانوند را تعلیق کردند و اکنون هم می‌گویند او همراه تیم ملی به ازبکستان برود و بعد جلسه کمیته انضباطی را برگزار می‌کنند. حقایق را به مردم بگویند. اگربیرانوند بی گناه هست به مردم بگویند و اگر باشگاه پرسپولیس تخلف کرده باید با این باشگاه برخورد شود و هر کس که تخلفی کرده به سزای عملش برسد. بیرانوند خلاف کرده تیم ملی سهل است، در تیم درجه سوم هم نباید بازی نکند.  قانونی در دنیا هست که باید با خلاف برخورد شود، اما برای ما کش دارد. در آخر هم به نتیجه مدنظر نمی‌رسد و همین باعث شده که فساد در فوتبال ما بیداد کند.

خبرنگار: مریم طایفه 

+