رضا حسن‌زاده مدافع ملی پوش اسبق استقلال در گفتگو با زیرنویس پرده پوشی را کنار گذاشت و صراحتاً مدیریت باشگاه را به باد انتقاد گرفت شرایط استقلال را با رفتن جواد نکونام و روی کار آمدن سهراب بختیاری چطور می‌بینید؟ وقتی شرایط امروز استقلال را می‌بینم، تازه می‌فهمم چطور و چرا تیم صبا باتری منحل […]

رضا حسن‌زاده مدافع ملی پوش اسبق استقلال در گفتگو با زیرنویس پرده پوشی را کنار گذاشت و صراحتاً مدیریت باشگاه را به باد انتقاد گرفت

شرایط استقلال را با رفتن جواد نکونام و روی کار آمدن سهراب بختیاری چطور می‌بینید؟

وقتی شرایط امروز استقلال را می‌بینم، تازه می‌فهمم چطور و چرا تیم صبا باتری منحل شد و رفت پی کار خودش! هرج و مرج و اختلافات به وجود آمده در باشگاه استقلال حاصل عدم مدیریت آقایان است. سوال من این است الان چه کسی پاسخگوی امتیازات از دست رفته و هواداری  که به خاطر نتایج تیم ضعیف تیم جان خود را از دست داده است می‌باشد. واقعاً چه کسی جوابگو است؟ کی استقلال از ۵ بازی ۵ امتیاز کسب کرده است؟ جالب است آقایان در چنین شرایطی نقطه نظرات عشقی و رابطه‌ای می‌دهند و می‌گویند حالا که تو رفیق ما هستی و با هم یک چایی خورده‌ایم بیا معاون و مشاور باشگاه بشو. شرایط الان استقلال متاسفانه اینطور است. واقعا نمی‌دانم در این شرایط چه باید گفت!؟ حالا هم که سهراب آمد و هدایت تیم را به عهده گرفته است.

 انتخاب سهراب بختیاری زاده را در این شرایط چطور ارزیابی می‌کنید؟

بحث من درست یا غلط بودن این انتخاب نیست. بالاخره سهراب هم یکی از پیشکسوتان باشگاه محسوب می‌شود. من اسم می‌برم. ما الان آقایان روشن، جباری، فریبا، زرینچه و نامجو مطلق و دیگر بزرگان باشگاه را داریم. در چنین شرایطی چرا الان یک جوان را به عنوان سرمربی موقت انتخاب می‌کنیم که تا بیاید شرایط باشگاه را بشناسد و نوع بازی جواد نکونام را تغییر بدهد؟ اصلاً معلوم نیست ایشان نتیجه بگیرد یا که نه؟ من فکر می‌کنم اینها یا دارند ما را بازی می‌دهند یا آنکه اساساً مدیریت بلد نیستند. از آن اتفاق یک ماه فرصت داشتند برای تغییر سرمربی اما دست روی دست گذاشتند.

منظورتان کدام اتفاق است؟

بعد از بازی با نساجی تا به امروز برای جمع‌بندی و انتخاب یک سرمربی خارجی کاربلد فرصت داشتند اما هیچ اقدامی نکردند و رسیدند به اینجا. به اعتقاد من اگر در دیدار با هوادار استقلال نتیجه لازم را نگیرد باید گفت سهراب هم از بین می‌رود و می سوزد. متاسفانه باشگاه استقلال شده موش آزمایشگاهی. حتی دوران خطیر و کریمی هم وضع اینطور نبود. این اتفاقات از نابلدی و عدم آشنایی با تیم داری است و الان می‌فهمیم صبا باطری چرا منحل شده و چرا آن هوادار جان خود را ز دست می‌دهد.

در بحث فنی نظرتان در خصوص نتایج ضعیف باشگاه چیست؟

در بازی با السد دو سرمربی بد با هم بازی کردند و در چنین شرایطی اما باید پنج گل به حریف می‌زدیم که این چنین نشد. آن از دفاع پر مساله استقلال و آنهم از عملکرد چشمی و حسینی. باز هم دم رامین رضاییان گرم. مدافعان استقلال طوری بازی می‌کنند که آدم می‌گوید مگر اینان دفاع بلد نیستند؟ جاگیری غلط و دفع توپ‌های ناصحیح در حالی اتفاق می‌افتد که در کادر فنی استقلال چند مربی حضور دارند که سابقه بازی در خط دفاع را دارند و این خیلی عجیب است. هفت گل خورده در لیگ در طول ۵ هفته عجیب نیست؟ در این شرایط باید به هوادار حق بدهیم. جان مادرتان، جان هر کسی را که دوست دارید سیاهبازی نکنید هوادار فوتبال را می‌فهمند. آی مردم، آی ایها الناس بدانید، اینها سیاهباز هستند.

با توجه به انتقاداتی که این روزها به حسینی می‌شود، به نظرتان در بازی با هوادار باید باز هم به او فرصت داد یا خیر؟

من هم اگر سرمربی استقلال بودم حسینی را بازی می‌دادم. وقتی سرمربی این میزان استرس به بازیکنان وارد می‌کرد نتیجه همین می‌شود که شاهد هستیم. متاسفانه این روزها بازیکنان شاداب نبوده و از ابتدای لیگ شاهد هستیم که از بازی کردن خود لذت نمی‌برند.

با این شرایط امیدی به موفقیت استقلال در این فصل است؟

چیزی غیر ممکن نیست اما شرایط استقلال شرایط پیچیده‌ای است. سهراب پسر خوبی است اما باید توجه داشت در صورت عدم نتیجه‌گیری مقابل هوادار اولین چیزی که می‌شنویم این است که عدم شناخت کافی سرمربی از بازیکنان فرصت کم عامل این نتیجه بوده است. آینده تیمی که در لیگ نخبگان حضور دارد با جذب یک سرمربی خارجی روشن خواهد شد که این نیز چیزی شبیه معجزه خواهد بود. چرا که تا بیاید بازیکنان و فضای کار را بشناسد احتیاج به زمان دارد. من مقصر را بزرگانی چون روشن، فریبا جباری و قراب می‌دانم.

به چه دلیل؟

چرا که امروزه در باشگاه هر کسی هر کاری دوست دارد انجام می‌دهد. آقایان بیایید بنشینید و فکری به حال باشگاه بکنید. این درحالیست که عده‌ای حرف نمی‌زنند تا بتوانند بلکه پستی در باشگاه بگیرند. به خدا هوادار گناه دارد. متاسفانه در چنین شرایطی شاهد ستیم که لیدرها دست به روی هواداران بلند می‌کنند. شما غلط می‌کنید سرمایه‌های واقعی باشگاه را کتک می‌زنید. ما نوکر هوادار هستیم. من در این خصوص با یکی دو تن از اعضای مشوقین باشگاه حرف زده و به آنان گفتم شما حق ندارید هواداری که در سرما و گرما چند ساعت زودتر به ورزشگاه می‌آید، اهانت کنید چه برسد که بخواهید آنان را مورد ضرب و شتم قرار دهید. کدام مدیر چند ساعت زودتر به ورزشگاه می‌آید؟ آقایان به محض شروع بازی به ورزشگاه می‌آیند و نوشابه خود را نیز می‌خورند و اگر هم تیم باخت می‌گویند باختیم که باختیم. او چه می‌داند حال هواداری را که تیمش ی‌بازد را. من ۱۲ سال در این باشگاه زحمت نکشیدم که یکسری آدم‌های بی‌خاصیت بیایند و باشگاه را به این شکل اداره کنند.

منبع: خبـر ورزشی