مراسم پاسداشت شهدای روایت فتح و تقدیر از پیشکسوتان بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری کشور برگزار شد. مراسم پاسداشت شهدای روایت فتح و تقدیر از پیشکسوتان بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری کشور برگزار شد. در این مراسم […]


مراسم پاسداشت شهدای روایت فتح و تقدیر از پیشکسوتان بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری کشور برگزار شد.

مراسم پاسداشت شهدای روایت فتح و تقدیر از پیشکسوتان بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و مسئولین فرهنگی هنری کشور برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان مستند، سینما، تئاتر، ادبیات، عکس و هنر‌های تجسمی برگزار شد از پیشکسوتان و فعالان انجمن‌های بنیاد فرهنگی روایت فتح تقدیر و تجلیل شد.

نصرت الله محمودزاده و راضیه تجار از انتشارات روایت فتح، حسین مسافرآستانه از انجمن تئاتر، جمال شورجه از انجمن سینمایی، غلامحسین پیرهادی، مجید فراهانی، مختار علی سلیمی، محمدبخشی و سعید فراقی از گروه مستند، یدالله وزیری ومحمود حاج محمدی از انجمن عکاسان و مصطفی گودرزی از انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از جمله تقدیری‌های مراسم دیشب بودند.

سعید یزدانی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس خاطره‌گویی کرد. او با اشاره به همراهی خود با زنده‌یاد شهید رضا مرادی‌نسب گفت: رضا مرادی نسب صدابردار روایت فتح بود و بار‌ها به من می‌گفت که ما مجموعه‌ای به نام «جهاد تلویزیون» داریم و به آنجا بیا. در آن زمان من اواخر دوران دبیرستان را پشت سر می‌گذاشتم و به جبهه می‌رفتم و می‌آمدم. هر بار که رضا مرادی‌نسب مرا می‌دید به من می‌گفت بیا، اما من نمی‌پذیرفتم.

وی ادامه داد: به یاد دارم که یکبار شهید آوینی و ابعاد شخصیتی او را برای من تصویر کرد و به شدت راغب شدم که او را ببینم. همین شد که به روایت فتح آمدم. یکی دو ماه با نگاتیو و دستگاه سینک و … آشنا شدم و به عنوان کمک صدابردار همراه با دوستان برای ساخت فیلم‌های مستند می‌رفتیم. به یاد دارم که اولین تجربه من در جهاد بود و به جبهه نرفتیم. این‌گونه بود که آرام آرام تبدیل به صدابردار شدیم. البته همیشه با خودم فکر می‌کردم که باید اسلحه به دست بگیریم و پشت خاکریز باشیم.

یزدانی گفت: ۲ سال در روایت فتح بودم، اما آن حس خوبی که باید داشته باشم را نسبت به کار خودم نداشتم. حالا که سنم بالا رفته است فهمیدم چه کار ارزشمندی انجام می‌دادیم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم دهقان گفت: حاج قاسم دهقان از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله بود؛ خداوند او را یاد کند؛ او به دلیل جراحات نمی‌توانست به جبهه برود و به همین دلیل به روایت آمده بود. عملیات‌هایی که در کنار دوستان بودم باعث شد تا سوابقی ثبت بشود تا مردم بدانند رزمندگان ما چه افتخار‌آفرینی‌هایی کردند. به نظرم درباره دفاع مقدس اگر چنین روایت‌هایی نبود کسی متوجه عظمت رزمندگان نمی‌شد. در این بین نقش سیدمرتضی آوینی هم بسیار بالا بود.

در بخش دیگری از مراسم از تابلوی نقاشی به رسم پیروزی اثر مهدی فرخی از هنرمندان رشته نگارگری هنر‌های تجسمی با مضمون دفاع مقدس رونمایی شد.

سردار علی مقواساز رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، سیدمحمدیاشار نادری مشاورفرهنگی هنری رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عبدالحمید قدیریان، کمال الدین شاهرخ، امیرعلی جوادیان، سیدعباس میرهاشمی، ناصر شفق، محمدرضا شرف دین، حسین مسافرآستانه، کوروش زارعی، هوشنگ توکلی، محسن سلیمانی فارسانی، علی محمد رادمنش، مصطفی دالایی، مرتضی شعبانی، طاهر شیخ الحکما، سعید یزدانی، ابوالقاسم وردیانی، مرتضی خاکی، اصغربختیاری، محمدعلی فارسی، سعید سعدی، مهدی همایونفر، شهرام احمدزاده، حبیب احمدزاده، محسن علی اکبری، مهدی نقویان، علی فریدونی، عربعلی هاشمی، مجید دوخته چی زاده، محمود بدرفر، امیرعلی جوادیان، مهدی عظیمی میرآبادی و … از حاضران در این مراسم بودند.

+