به گزارش خبرگزاری برنا، حسین عبدی گفت: یکی از رقیبان ما آب و هوای متفاوت و کاملا شرجی لائوس بود.  سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در رابطه با عملکرد تیم خود در رقابت های مقدماتی زیر ۲۰ سال آسیا در کشر لائوس گفت: آل از همه باید خدا را شکر کنم که باعث سربلندی شدیم. […]

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین عبدی گفت: یکی از رقیبان ما آب و هوای متفاوت و کاملا شرجی لائوس بود.

 سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در رابطه با عملکرد تیم خود در رقابت های مقدماتی زیر ۲۰ سال آسیا در کشر لائوس گفت: آل از همه باید خدا را شکر کنم که باعث سربلندی شدیم. غیر از بازی اول که ساعت ۷ شب با وقت محلی بود و رطوبت هوا تغییر نمی‌کرد در دو بازی بعدی ساعت ۴ بعدازظهر بازی کردیم که آفتاب به طور مستقیم می تابید تا در گرمای شدید با رطوبتی شدیدتر مواجه شویم. در حقیقت یکی از رقیبان ما آب و هوای متفاوت و کاملا شرجی لائوس بود .

سرمربی تیم ملی جوانان‌ ایران به وضعیت برگزاری بازی ها در چمن ورزشگاه ملی لائوس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه تا حدودی صاف بود ولی لغزش بیش از حد زمین نه برای ما بلکه برای همه تیم ها ایجاد مشکل کرده بود و ناهمواری زمین خیلی اذیت کننده شد بخصوص داخل محوطه ۱۸ قدم که تیم ها نمی توانستند به خوبی ضربه نهایی را به سمت چهارچوب دروازه بزنند که در بازی با هند برای ما تقریبا این قضیه خیلی مشهودتر بود موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم ولی در هر صورت نهایتاً توانستیم یک بر صفر پیروز از زمین خارج شویم.

او درباره هدف کوتاه تیمش در مرحله مقدماتی تاکید کرد: در این نوع بازی‌های گروهی هدف این است که بتوانیم در نهایت جواز حضور را در دور بعد کسب کنیم. با این پیش فرض بازی ها شروع شد.

او ادامه داد: حریف اول ما لائوس بود که واقعاً تیم سرعتی و خیلی خوبی بود و شاید اگر ما زودتر به گل نمی رسیدیم شاید این بازی هم مثل بازی با هند گره می‌خورد اما خوشبختانه ما توانستیم گل‌های اول، دوم و سوم را در نیمه اول بزنیم و تقریباً پنج تا گل بزنیم.

او تصریح کرد: تیم مقابل زمانی که از دفاع کردن دست برداشت توانستیم سه گل دیگر به ثمر برسانیم و به هشت گل دست یافتیم. اما خود هند و لائوس که با هم بازی کردند بازی آنقدر تنگاتنگ و فشرده‌ بود که نتیجه هر لحظه امکان تغییر داشت.

او در رابطه با دیدار با مغولستان گفت: در بازی با ما تمام تیم ها تقریبا حالت دفاعی داشتند و از زمین خودشان بیرون نمی آمدند چون می‌دانستند که بیرون بیایند گل های ما بیشتر خواهد شد. در بازی با هند تقریبا تمام دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودیم. فکر می کنم حریف تنها دو سه دقیقه در نیمه اول و دو دقیقه ور نیمه دوم اختیار توپ را داشت که روی ضدحمله ها بود‌. بازیکنان هند فوتبال را می فهمند و خیلی خوب بازی می کنند همان طوری که لائوس بود. مغولستان هم خیلی پیشرفت کرده است.

عبدی یادآور شد: حدود چند سال پیش مغول ها صعیف بودند اما الان هم فیزیکی خیلی بهتر شده اند و هم تکنیکی. هیچ تیمی در گروه ما ضعیف نبود همان طور که در تمام گروه ها اینگونه بود.

عبدی عنوان کرد: حتی کامبوج و بوتان دارای امتیاز بودند. برای من جای تعجب بود که بوتان توانسته بود با تیم رقیب خود مساوی کند و حتی قرقیزستانی که ما در بازی‌های کافا توانستیم در فینال سه بر صفر آن را شکست دهیم با ژاپن توانست به نتیجه تساوی یک بر یک دست یاید. این نشان می دهد که هیچ تیمی در آسیا از پیش برنده و پیش بازنده نیست و همه پیشرفت کرده اند و زیر ساختارهای خود را بهتر کرده اند و اگر ما تلاش بیشتر نکنیم ممکن است خیلی عقب بیفتیم و سال‌های بعد برای ما خیلی دیر باشد.

عبدی درباره برنامه تمرینی اتخاذشده قبل و هنگام برگزاری مقدماتی جام ملت های آسیا خاطرنشان کرد: اردوی طولانی داشتیم. از دبی به لائوس آمدیم و مزد زحمات خومان را گرفتیم و توانستیم ۹ امتیاز کسب کنیم و ۱۷ گل به ثمر برسانیم. تمام بازیکنامان بازی کردند و کلین شیت هم داشتیم و گلی دریافت نکردیم و این باعث افتخار من است که توانستیم که همچین تیمی را درست کرده ایم که بتوانند با همدیگر یک تیم واقعی شوند.

او توضیح داد: ما سه تا بازی سنگین در شرایط آب و هوایی سخت ما باید بازیکنان را جابه جا می‌کردیم. ما سه بازیکنمان مصدوم بودند و ما آنها را در اردوها نگه داشتیم تا به این بازی ها برسند ایده من این بود که حتی برای یک نیمه بازی کنند که همین اتفاق هم افتاد. خواستم تمام بازیکن ها تجربه بین‌المللی کسب کنند چون ممکن است باشگاه‌ها باز هم به ما بازیکن ندهند و یا اینکه بعضی از نفرات صدمه بخورند و یا اینکه نتوانند بازی کنند. باید بازیکنان همسان داشته باشیم که نشان می دهد بازیکنانی که انتخاب کردیم تقریبا در یک سطح قرار داد و می‌توانند وظیفه خودشان را اجرا کنند.

عبدی درباره صعود زودهنگام جوانان به مرحله نهایی جام ملت های زیر ۲۹ سال آسیا تاکید کرد: در دو بازی اول توانستیم جواز بگیریم. نمی‌دانم این یک رکورد است یا خیر ولی می‌دانم توانستیم رقبای اصلی خودمان را شکست دهیم و ما هیچ دیداری را دست کم نگرفتیم چون من اعتقاد دارم روح ورزش را نباید آلوده کرد. روح ورزش این است که اگر ما با تمام قوا با لائوس بازی کردیم با هند بازی کردیم باید با مغولستان هم بازی بکنیم و همه را در کنار هم ببینیم.

او در رابطه با پیش بینی خود از حریفان ایران در دور نهایی گفت: هیچ حریفی ساده نیست مثل این گروه؛ در مرحله مقدماتی خیلی استرس بالاست به خاطر اینکه اگر شما یک اشتباه کنید اصلا مرحله بعدی وجود نخواهد داشت. در دور بعد هم همینطور است. تیم هایی مانند کره جنوبی، ژاپن و عربستان و … تیم های خوبی مثل لائوس، مغولستان و هند هستند. چه بسا که هند و عربستان در سال گذشته با همین تیمی که اکنون دارند به مصاف هم رفتند و عربستان به سختی توانست به تساوی دو – دو برسد. همه تیم ها خوب هستند.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران درباره برنامه ریزی جهت حضور مقتدرانه در جام ملت های آسیا هشدار داد و گفت: اگر برنامه ریزی و پشتیبانی خوبی داشته باشیم هنین حریفان سخت برای ما آسان می شوند. باید تمام امکانات خود را با کمک های خیلی بیشتر به خدمت بگیریم. امکانات چمن، اردوهای تدارکاتی و همینطور بازی های دوستانه منطقی باشد و برنامه ریزی که میخواهیم بکنیم نسبت به این قضیه به درستی پیش رود. از این رو هیچ کدام از تیم ها را آسان نمی بینیم.
عبدی افزود: همه چیز فقط بستگی به خودمان دارد؛ به ذهن برنده و ساپورت مناسبی که از طرف فدراسیون و همکاری باشگاه ها باشد.
او توضیح داد: یکی از این ساپورت های که باید رخ دهد از طرف باشگاه‌ها است و فدراسیون مجاب کند باشگاه ها را که بازیکنایی که ما خودمان آنها را ساختیم و با آنها قرارداد دارند و در اختیار آنها هستند به ما پس دهند و دنبال این باشیم که تیم ملی رو هرچه قوی تر در مجامع بین‌المللی با افتخار ببینیم و با افتخار ظاهر شود.

او ادامه داد: واقعیت این است یکی از نخستین موارد به زمین خوب مربوط می شود.
در حال حاضر در تهران زمین چمن مناسب نداریم که می بنیمی باشگاه ها و حتی تیم ملی بزرگسالان درگیرش هستند. نکته بعدی دیگر هم تامین مناسب است که باید انجام شود و مسأله سوم و مهمتر کمپ هایی است که ما باید به صورت بین المللی برگزار بکنیم و بتوانیم با تیم های درجه یک بازی کنیم. چه بسا همه تیم ها الان بعد از اینکه دور اول تموم می شود یک هفته استراحت می‌کنند و شروع به برگزاری اردو می‌کنند.

عبدی ادامه داد: برنامه ای که به فدراسیون دادیم مشخص است اما چقدر می خواهد اجرا شود خیلی مهم است احتمالا وقتی برمیگردیم باید بشینیم یک جلسه‌ای داشته باشیم و در مورد همه این مسائل صحبت کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم.

او در رابطه با رویای جوانان ایران برای قهرمانی در آسیا گفت: برای من رویا نیست و قهرمانی در آسیا خیلی دست یافتنی است و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد. هرچند که ما با فوتبال طرفیم و عوامل انسانی و فوتبال غیر قابل پیش بینی است ولی قهرمانی آسیا برای من رویا نیست.

سرمربی تیم جوانان افزود: قهرمانی در جهان برای من رویا است و من دنبال آن هستم. قهرمانی در آسیا برای من یک دستاورد بزرگ است ولی رویا نیست.

او در رابطه با سرمایه گذاری که در فوتبال پایه می شود، گفت: متاسفانه الان یکی از معضلات بزرگمان همین مسئله است. ما تحت شدیدترین تحریم‌ها هستیم. پول فدراسیون به راحتی واریز نمی شود . اقتصاد بعضی اوقات درگیر مسائل دیگری می شود و نمی‌شود انتظار بیش از این داشت اما می‌توانیم از خودمان انتظار داشته باشیم که زمین‌های مناسب‌تر داشته باشیم. یکی از بزرگترین اتفاقاتی که می تواند رخ دهد این است که ما زمین های چمن صاف منطقی که بتوانیم در آن تکنیک و تاکتیک را به بازیکنان آموزش دهیم و آنها بتوانند در آن شرایط رشد کنند؛ نه در چمن‌های مصنوعی بی‌کیفیت!

او در پایان گفت: توانستیم از این مرحله صعود کنیم. این اولین هدف ما بود هدف بعدی ما این است که بتوانیم به دور دوم راه یابیم و هدف نهایی ما هم صعود به فینال است. قهرمانی آسیا افتخار بزرگی هست امیدوارم که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد اگر به جام جهانی برویم و به امید خدا به دور دوم برسیم باید این مراحل را به درستی طی کنیم. انشالله بتوانیم این را محقق کنیم. این بزرگی باعث پیشرفت ما می شود. امید به خدا که فدراسیون و مردم عزیزمون هم از ما راضی باشند ما تمام تلاشمان را کردیم بچه ها هم تمام تلاش خود را کردند؛ کادر فنی و تمام عواملی که با ما بودند و امیدوارم که توانسته باشیم گوشه‌ای از زحمات مردم و فدراسیون محترم را جبران کرده باشیم امید به خدا در بازی‌های نهایی بتوانیم به گونه ای بازی کنیم که امیدوار باشیم که بتوانیم به آن چیزی که می خواهیم برسیم.

انتهای پیام/

+