تیم فوتبال تراکتور ایران قرار بود در هفته دوم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان تیم موهون باگان هند باشد. اما این باشگاه هندی به بهانه عدم امنیت از سفر به ایران خودداری کرده و برگزاری این دیدار را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. در […]

تیم فوتبال تراکتور ایران قرار بود در هفته دوم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان تیم موهون باگان هند باشد. اما این باشگاه هندی به بهانه عدم امنیت از سفر به ایران خودداری کرده و برگزاری این دیدار را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

در حالی که تیم‌های پاختاکور ازبکستان و استقلال تاجیکستان به همراه ناظران و داوران AFC برای دیدار با پرسپولیس و سپاهان در ایران حضور دارند، این موضوع نشان می‌دهد که ادعای موهون باگان درباره عدم امنیت در ایران ممکن است فاقد اعتبار باشد. همچنین، ناظران و داوران AFC برای نظارت بر بازی تراکتور و موهون باگان نیز به تبریز سفر کرده‌اند، که این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور این تیم هندی وجود ندارد.

براساس ماده ۵۷ آیین‌نامه انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا، اگر باشگاهی از حضور در بازی امتناع کند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت به شکست ۳ بر صفر و پرداخت حداقل ۱۰ هزار دلار آمریکا محکوم خواهد شد. همچنین AFC می‌تواند با حکمی سخت‌گیرانه‌تر، علاوه بر این جریمه‌ها، باشگاه متخلف را از رقابت‌ها حذف کرده و اجازه حضور در رقابت‌های آینده را نیز ندهد.

منبع: خبـر ورزشی