نشانه های جزئی که نشان می دهند فردی واقعاً پولدار است

لوکس‌گرایی پنهان یا «ثروت خاموش» به یک ترند جدید در میان افراد بسیار ثروتمند تبدیل شده؛ کسانی که دیگر زندگی‌های لاکچری خود را به نمایش نمی‌گذارند و به جای آن، با نشانه‌های کوچک و غیرمستقیم به دیگران می‌فهمانند که چقدر ثروتمند هستند.

این نشانه‌ها می‌توانند از مدل ساعت گرفته تا کلمه‌ای که برای توصیف وسیله نقلیه خود به کار می‌برند، متفاوت باشند. هالی پیترسون از روزنامه وال استریت ژورنال معتقد است که این جزئیات کوچک می‌توانند جایگاه اجتماعی افراد را نشان دهند.

او می‌گوید که حتی نوع ساعت مچی هم می‌تواند به طور نامحسوسی مشخص کند که فرد در چه طبقه‌ اجتماعی قرار دارد و آیا جزء افراد بسیار ثروتمند هست یا نه.

برای مثال، شاید یک ساعت رولکس ۴۵ هزار دلاری اطلاعات زیادی به شما ندهد، اما وقتی یک ساعت پتک فیلیپ پرپچوال را می‌بینید، فوراً متوجه می‌شوید که فرد مقابل ثروت زیادی دارد.

برای کسانی که با برندهای لوکس آشنا نیستند، این ساعت‌ها فقط به عنوان ساعت‌هایی گران‌قیمت دیده می‌شوند، اما تفاوت قیمت‌ آن ها که گاهی به ۱۵۰ هزار دلار هم می‌رسد، مرز میان «راحت زندگی کردن» و «واقعاً ثروتمند بودن» را مشخص می‌کند.

زنان نیز این تفاوت را از طریق جواهرات خود نشان می‌دهند؛ اما نه با جواهرات بزرگ و پرزرق‌وبرق، بلکه با قطعاتی که سنگین و باارزش هستند.

گردنبندهای سنگین با آویزهای متعدد، به‌خصوص از برند Foundrae هم از اکسسوری های محبوب میان زنان ثروتمند به شمار می‌روند.

در میان این افراد، انحصار اهمیت زیادی دارد. به گفته پلام سایکس، روزنامه‌نگار مجله ووگ، یکی از اصول مهم برای این افراد داشتن چیزی است که نمونه های کمی از آن در جهان وجود داشته باشد.

ایده اصلی ثروت پنهان این است که افراد باید بدون نشانه‌های آشکار و از روی جزئیات بفهمند که شما ثروتمند هستید.

در نیویورک، در حالی که واحدهای ثروتمندان در طبقات بالای برج‌ها قرار دارند و از دید مردم عادی پنهان هستند، سرو کردن خاویار Ossetra به قیمت ۵۰ تا ۵۰۰ دلار به ازای هر اونس به عنوان پیش‌غذا، می‌تواند به‌سرعت به دیگران نشان دهد که چقدر ثروتمند هستید.

یکی دیگر از روش‌های نمایش ثروت از طریق هنر است و نوع برخورد خونسردانه‌ای که هنگام خرید آثار هنری به کار می‌برند.

در دنیای هنر، خریداران ثروتمند به تابلوهای نادر و گران‌قیمت، مثل یک اثر ۴۰ میلیون دلاری از روتکو، تنها به عنوان «تصویر» اشاره می‌کنند.

این قاعده در مورد سفر هم صدق می‌کند؛ موضوع مهم برای این افراد تنها هتل‌های گران‌قیمتی نیست که در جزایر دورافتاده رزرو می‌کنند، بلکه نحوه رسیدن به مقصد هم اهمیت دارد.

پرواز با جت خصوصی حالا به یکی از اصلی‌ترین روش‌های نشان دادن ثروت از طریق سفر تبدیل شده است.

البته حتی در استفاده از جت خصوصی هم باید بی‌تفاوت و خونسرد رفتار کنید. مثلاً کفش‌های خود را دربیاورید و نشان دهید که انگار بارها این کار را انجام داده‌اید.

در این موارد هم نشانه‌های ظریفی وجود دارد؛ مثلاً اگر با تعداد زیادی چمدان سفر کنید، نشان می‌دهد که هنوز به این نوع زندگی عادت ندارید. وقتی با جت خصوصی پرواز می‌کنید، نیازی به بستن چمدان‌ ندارید.

همچنین فردی که با خونسردی درباره سفرهای دریایی خود صحبت می‌کند، ممکن است که کشتی فوق‌لوکس خود را تنها یک «قایق» بنامد.

در نهایت، مشخص است که فشار زندگی در این سطح از لوکس‌گرایی، بدون دردسر نیست و حفظ ظاهر اهمیت زیادی دارد.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn