به گزارش “ورزش سه”، چند روز مانده به شروع رقابت‌های لیگ برتر بود که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کردند باشگاه‌های لیگ برتری موظف هستند قراردادهای خود را زودتر از آنچه اعلام شده به ثبت برسانند. سازمان لیگ در این باره اعلام کرده بود باشگاه‌ها موظف هستند تا تاریخ ۱۴ مرداد […]

به گزارش “ورزش سه”، چند روز مانده به شروع رقابت‌های لیگ برتر بود که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کردند باشگاه‌های لیگ برتری موظف هستند قراردادهای خود را زودتر از آنچه اعلام شده به ثبت برسانند.

سازمان لیگ در این باره اعلام کرده بود باشگاه‌ها موظف هستند تا تاریخ ۱۴ مرداد حداقل قرارداد ۱۶ بازیکن خود را در کمیته نقل و انتقالات ثبت کند و در غیر این صورت با جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

بعد از آنکه چندین باشگاه لیگ برتری در این راستا کوتاهی کرده و قانون را اجرا نکردند سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای به صورت روزانه جرایم اعلام کرد و مستندات این موضوع را به کمیته انضباطی ارجاع داد؛ حالا با گذشته ۵ هفته از رقابت‌های لیگ برتر کمیته انضباطی یک رای سنگین را برای باشگاه ذوب آهن در نظر گرفته که عجیب به نظر می‌رسد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده باشگاه ذوب آهن به دلیل عدم ثبت قرارداد حداقل ۱۶ بازیکن خود تا تاریخ ۱۴ مرداد به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

این جریمه نقدی سنگین در شرایطی برای باشگاه ذوب آهن در نظر گرفته شده که این باشگاه در هفته اول مسابقات مقابل پرسپولیس نتوانست از خریدهای جدید خود به دلیل همین قانون استفاده کند و بدون نفرات خریداری شده مقابل قهرمان فصل گذشته قرار گرفت. با این حال کمیته انضباطی یک جریمه نقدی عجیب را برای ذوب آهن در نظر گرفته و باید منتظر واکنش سبزپوشان اصفهانی باشیم.

سازمان لیگ طی ماه‌های گذشته موارد عجیبی را برای اعمال جریمه در مسابقات لیگ برتر در نظر گرفته و حالا ذوب آهن مشمول این قوانین شده و باید جریمه‌ای ۵ میلیارد تومانی را پرداخت کند؛ موضوعی که به نظر می‌رسد نیاز به بازنگری دارد.

منبع