به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام بازنشستگان یکی از مهم ترین تسهیلاتی است که دولت در اختیار مستمری بگیران قرار داده است. وام بازنشستگان با توجه به شرایط استثنایی اش بین تمامی مستمری بگیران مورد استفاده است و خواهان بالایی دارد. وام بازنشستگان با توجه به سود چهار درصدی اش خیلی از برای مستمری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام بازنشستگان یکی از مهم ترین تسهیلاتی است که دولت در اختیار مستمری بگیران قرار داده است. وام بازنشستگان با توجه به شرایط استثنایی اش بین تمامی مستمری بگیران مورد استفاده است و خواهان بالایی دارد. وام بازنشستگان با توجه به سود چهار درصدی اش خیلی از برای مستمری بگیران مناسب است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید.

مراحل ثبت نام وام بازنشستگان در تهران

برای ثبت نام اولیه دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی تأمین اجتماعی این مراحل را باید طی کنید:

۱. ابتدا به وبسایت کانون بازنشستگان شهرستان تهران وارد شوید و در بخش پرکاربردترین خدمات در کانون بازنشستگان، گزینه‌ی «ثبت نام وام» را انتخاب کنید.

۲. با ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان مشخصات هویتی لازم از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرست و علت درخواست خود را بنویسید.

وام بازنشستگان

وام بازنشستگان

۳. نکته مهمی که در این بخش باید بدانید این است: شما برای ثبت نام وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارید. بنابراین در این بخش کافی است در ردیف شماره عضویت ۵ بار عدد صفر را وارد کنید و در ردیف تاریخ اعتبار ۱۴۰۳/۱۲/۰۱ (یکم اسفند ۱۴۰۳) را وارد کنید.

۴. در زمان تکمیل این فرم توجه کنید که شماره مستمری در دفترچه‌ی بیمه یا کارت عضویت شما و کد شعبه نیز در کارت عضویت شما قابل مشاهده است. در واقع کد شعبه آخرین محل تأیید حقوق دریافتی شخص است.

۵. با تکمیل فرم اولیه و انتخاب گزینه‌ی بازبینی اطلاعات، موارد را به دقت مرور و از صحت شماره تلفن همراه و ثابت خود اطمینان حاصل کنید. در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم، مسئولیت آن به عهده بازنشسته است./زومیت

شرایط ثبت نام این تسهیلات  تامین اجتماعی ۱۴۰۳

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند. به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با این شرایط، که از جمله آن ها، داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی است، توضیحات لازم آورده شده است.

متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۳یا همن وام ضروروی، الزامی می باشد.

شرایط سنی مستمری بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال های گذشته، ۷۰ سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن ۷۷ سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۳ نیز اینگونه خواهد بود.

با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۳ یا همان وام ضروری می بایست در طی سه سال گذشته، از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه نموده است، استفاده نکرده باشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۳۰ میلیون به ۳۰ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۳ با توجه به تورم موجود، ۸ میلیون افزایش داشته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده این تسهیلات برای  تامین اجتماعی باشد.

شرایط اخذ این وام در مرحله دوم در سال ۱۴۰۳، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی و بیشتر، دریافت مستمری حداکثر تا ۱۵۰ میلیون ریال، دارا بودن سن از ۵۰ تا ۷۷ سال ، به همراه عدم مسدودی حساب و مالکیت تلفن همراه، عدم سابقه چک برکشتی و عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور می باشد.

از دیگر شرایط عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته و داشتن موجودی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در حساب بانکی می باشد. سهمیه هر شهرستان بر اساس تعداد مستمری بگیران آن بوده و در صورتی تعداد ثبت نام از میزان مقرر بیشتر باشد، افراد بر اساس قرعه کشی انتخاب و به بانک رفاه معرفی خواهد شد./هیوا

واریز وام ۳۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان در شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی دهقان کیا افزود: در این مرحله ۳۶ هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

وی درباره زمان واریز مرحله دوم وام بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته، از شنبه هفته آینده واریز وام به حساب بازنشستگان این سازمان آغاز خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران تصریح کرد: وام در نظر گرفته شده برای بازنشستگان ۳۰ میلیون تومان است که حدود ۳۶ هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره زمان بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان افزود: اقساط این وام در بازه زمانی دو ساله و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

دهقان کیا درباره ثبت نام مرحله سوم از بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: به زودی زمانی ثبت نام مرحله سوم اعلام خواهد شد و بازنشستگان می توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت نام کند./تین نیوز

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+