به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کریم باقری بازیکن سابق فوتبال تیم ملی ایران بوده است. کریم باقری سابقه بازی در تیم پرسپولیس و چند تیم دیگر را هم در کارنامه ورزشی خود دارد. کریم باقری چهارمین گلزن تیم ملی بود. کریم باقری در دهه هشتاد به عنوان مرد اخلاق شناخته شده بود. او مدتی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کریم باقری بازیکن سابق فوتبال تیم ملی ایران بوده است. کریم باقری سابقه بازی در تیم پرسپولیس و چند تیم دیگر را هم در کارنامه ورزشی خود دارد. کریم باقری چهارمین گلزن تیم ملی بود. کریم باقری در دهه هشتاد به عنوان مرد اخلاق شناخته شده بود. او مدتی دستیار تیم پرسپولیس هم میباشد. برای  با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیوگرافی کریم باقری را در اندیشه معاصر ببینید

کریم باقری، بازیکن سابق و مربی فوتبال، متولد ۱ اسفند ۱۳۵۲ در تبریز است. وی فوتبال خود را با تیم تراکتورسازی آغاز نمود و در نخستین فصل حضور در این تیم، ۱۵ بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند.

او ، سابقه بازی در تیم‌های تراکتورسازی، کشاورز تهران، پرسپولیس، آرمینیا بیله‌فلد، النصر امارات، چارلتون اتلتیک و السد را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. او در مراسم بهترین‌های لیگ ایران، به عنوان مرد اخلاق دهه هشتاد فوتبال ایران انتخاب شد.

کریم باقری

کریم باقری

او ، سابقه مربی‌گری تیم پرسپولیس را نیز در کارنامه حرفه ای خود دارد. از جمله افتخارات کریم باقری می‌توان به کسب دو عنوان قهرمانی لیگ ایران طی دوران بازیگری در پرسپولیس، کسب عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های عرب با تیم السد قطر، کسب مقام سومی مسابقات جام در جام آسیا، کسب مقام سومی جام ملت‌های آسیا، کسب عنوان قهرمانی در سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، کسب چهار عنوان قهرمانی طی دوران مربی‌گری در پرسپولیس، کسب یک عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران و کسب دو عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد./نماوا

کریم باقری بازیکن محبوب جهان

در سال ۱۳۷۸ مرد سال فوتبال ایران شد همچنین وی در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین المللی فوتبال (IFFHS) به عنوان بازیکن محبوب جهان انتخاب شد

فعالیت ورزشی کریم باقری

کریم باقری در باشگاه های تراکتور سازی، کشاورز، آرمینیا بیله فلد آلمان، النصر امارات، چارتون انگلستان، السد قطر و پرسپولیس تهران سابقه بازی دارد.

کریم باقری مرد سال فوتبال ایران

در مراسم بهترین های فوتبال سال ایران، کریم باقری با کسب بالاترین امتیاز از بین بهترین های فوتبال سال ۸۷، مرد سال فوتبال ایران شد.

او  در ۱۶ خرداد سال ۱۳۷۲ برابر تیم ملی پاکستان در جام اکو، اولین بازی ملی خود را انجام داد و ۸۰ بازی ملی و ۴۷ گل در کارنامه ملی خود دارد.

خداحافظی کریم باقری از فوتبال

باقری در سال ۱۳۸۷ از تیم ملی خداحافظی کرد اما با بازی های شگفت انگیزی که همان سال در لیگ برتر در تیم پرسپولیس انجام داد، علی دایی؛ مربی وقت تیم ملی را وادار کرد تا از او بخواهد در تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ او را یاری کند.

کریم باقری با شرکت در دیدار دوستانه ایران و برزیل در ۱۵ مهر ۱۳۸۹ با دنیای فوتبال ملی وداع کرد.

همچنین وی که یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است، در سال ۱۳۸۹ هم زمان با ۸ آذر و بازی تاریخی با استرالیا از فوتبال خداحافظی کرد. او پس از ۱۸ سال بازی در تیم های مختلف کفش هایش را آویخت./نمناک

دستاورد های کریم باقری

باقری در سال ۱۳۷۸ به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد ، او در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین المللی فوتبال (IFFHS) به درجه بازیکن محبوب جهان رسید.وی با رکورد ۵۰ گل ملی ، به دومین گلزن برتر تیم ملی ایران محبوبیت دارد. همچنین باقری در مراسم بهترین‌های لیگ ایران، با عنوان مرد اخلاق دهه هشتاد فوتبال ایران برگزیده شد.

کریم باقری و تیم ملی

باقری در ابتدا در پست دفاع ساکن بود اما در بازی های مقدماتی جام جهانی عملکردش ضعیف بود که باعث جا به جایی آن به خط هافبک شد که این زمان با عملکرد فوق العاده ایشان در ۲۱ سالگی گره خورد.

کریم باقری در تاریخ ۱۶ خرداد ماه سال ۱۳۷۲ مقابل تیم ملی پاکستان در جام اکو، نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد و تاریخچه ورزشی خود را با ۸۰ بازی ملی و ۴۷ گل درخشان کرد. آقای باقری در بازی های ملی که سال ۱۳۷۵ انجام شد بسیار حرفه ای عمل کرد و به خوبی به چشم آمد که در جام ملت های آسیا یکی از سه بازیکن برتر ایران شد. اگرچه وی در سال ۱۳۸۷ از تیم ملی ایران زمین جدا شد. اما این خداحافظی طولانی نشد چون بازی حرفه ای باقری با پیراهن سرخ پوشان پرسپولیس در لیگ برتر باعث شد تا علی دایی مربی تیم ملی در همان سال تحت تاثیر قرار گیرد و از باقری برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ دعوت کند./بیتوته

تلاش‌های رضا درویش برای بازگشت کریم باقری به پرسپولیس

بی گمان بهترین خبر برای هواداران پرسپولیس بازگشت چهره‌ای چون کریم باقری به نیمکت این تیم است. مردی که در دو مقطع و در حدود ۹ سال برای پرسپولیس در زمان بازیگری به میدان رفت و مدتها کاپیتان این تیم بود و درنهایت راه مربیگری را آغاز کرد.

او در لیگ چهاردهم و با نظر برانکو در کادر مربیگری این تیم قرار گرفت و حضوری ثابت و ۸ ساله بر روی نیمکت این تیم داشت. حضوری که باعث شد تا نظم و انضباط فوق العاده‌ای بر روی نیمکت و رختکن سرخ‌ها حاکم شود. اما درنهایت در ابتدای فصل قبل و با پایان قرارداد باقری و باشگاه دیگر خبری از تمدید قرارداد او نشد.

در آن مقطع شایعات زیادی در مورد جدایی آقا کریم و پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاد. از درخواست بالای مالی او برای ثبت قرارداد تازه تا اختلاف نظری که با مدیریت پیدا کرده بود اما هرچه بیشتر گذشت مشخص شد هیچکدام از این شایعات رنگ و بویی از واقعیت نداشته و مشکلات دیگری گریبانگیر این چهره دوست داشتنی شده است.

پرسپولیس اگرچه فصل قبل در غیاب کریم باقری قهرمان شد اما همچنان کمبود او بر روی نیمکت سرخ‌ها مشهود بود. غیبت یک چهره کاریزماتیک که حساسیت ویژه‌ای روی نظم و انضباط تیمی و فردی داشته باشد و از همه مهم تر بازیکنان نیز از او حرف شنوی داشته باشند در بین سرخ‌ها به چشم می‌آمد. تمام این مسائل دست به دست هم داد تا درنهایت رضا درویش برای بازگرداندن این چهره تاثیرگذار جدی تر از قبل پا پیش بگذارد.
خبرهای موثق دریافتی حاکی از آن است که از حدود ۴۰ روز قبل مدیرعامل پرسپولیس رایزنی‌های خود را برای بازگشت باقری آغاز کرد. او در این مدت چندین بار با کریم باقری گفتگو کرد و به موازات آن جلسات حضوری و غیر حضوری متعددی را با افراد مختلف برگزار کرد. در این مدت برخی رسانه‌ها به صورت جسته و گریخته به این موضوع اشاره کردند اما نه کریم باقری و نه خودر درویش این موضوع را تایید نکردند چرا که ترجیح شان بر این است تا این موضوع بدون جنجال و هیاهو رفع شود.

طی روزهای اخیر خبرهای جالبی نیز منتشر شده که آخرین آن‌ها به ارتباط یکی از اعضای جدید هیات مدیره به بازگشت کریم باقری مربوط می‌شود که البته همان طور که عنوان شد تلاش مدیرعامل پرسپولیس برای بازگرداندن کریم باقری به امروز و دیروز مربوط نمی‌شود و این پروسه از ۴۰ روز قبل استارت خورده است.
حال باید منتظر بود و دید تلاش‌های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای بازگرداندن کریم باقری به جایی خواهد رسید یا نه./خبر ورزشی

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+