رییس سابق کمیته داوران می‌گوید داوری‌ها مشکل بنیادی دارد و به همین دلیل هم مشکل داوری با VAR هم حل نشده است. حسین عسگری در این باره به زیرنویس گفت: در فوتبال ما هیچ کاری بدون ایراد نیست. تمام بخش‌ها مشکل دارند  و نمی‌شود گفت فقط داوری مشکل دارد.  از راس تا پایین فدراسیون فوتبال […]

رییس سابق کمیته داوران می‌گوید داوری‌ها مشکل بنیادی دارد و به همین دلیل هم مشکل داوری با VAR هم حل نشده است. حسین عسگری در این باره به زیرنویس گفت:

در فوتبال ما هیچ کاری بدون ایراد نیست. تمام بخش‌ها مشکل دارند  و نمی‌شود گفت فقط داوری مشکل دارد.  از راس تا پایین فدراسیون فوتبال غیر از دروغ چیزی نمی‌گویند. کجای دنیا چنین کمک داور ویدئویی دیده اید؟ کشورهای که وی ای آر را راه انداخته اند ۶ ماه طول کشیده تا بتوانند از آن استفاده کنند. چطور می‌شود از زمانی که گفتند VAR آمد و وارد گمرک شد، ظرف کمتر از چهار پنج ماه بازی‌ها را با کمک داور ویدئویی برگزار کردند؟

کارشناس داوری می‌گوید نمی‌شود با ۵ دوربین قضاوت خوبی از صحنه‌ها داشت:

در بحث VAR کار فدراسیون سرتاپا ایراد دارد، با ۵ دوربین که نمی‌شود صحنه‌ها را به درستی قضاوت کرد.  در گذشته با ۵ دوربین اکثر کارشناسان می‌گفتند به نظر می‌رسد خطا است یا نه، حالا چطور می‌شود با همین دوربین‌ها بازی‌ها با VAR برگزار شود؟ دوربین‌های VAR باید طوری باشد که به یک فرد معمولی وقتی نشان می‌دهی بتواند قضاوت کند. با این شرایط که اصلا نمی‌توان قضاوت درستی از صحنه‌ها کرد.

عسگری در پاسخ به این سوال که چطور می‌شود داور در بازی استقلال – نساجی تصمیم درستش مبنی بر عدم اعلام پنالتی را رد کند هم گفت:

در آن صحنه اصلا اتفاقی نیفتد و یک جدال معمولی فوتبال بود. فکر می‌کنم  ما در بحث آموزش هم مشکل داریم. چطور می‌شود داوری که خودش تصمیم درست را گرفته است، وقتی به بازبینی می‌رود نظر درست خودش را رد کند؟ البته این فقط برای یک بازی نیست و تقریبا در تمام بازی‌ها این شرایط پیش می‌آید.

منبع: خبـر ورزشی