امیرمسعود عابدین_ طراحی مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ ترکیبی از لوکس و کاربردی بودن را ارائه میدهد. تیگو ۹ دارای جلوپنجره ششضلعی، چراغهای سرتاسری و رینگهای چند پره است. اندازه چری تیگو ۹ ۲۰۲۵ نسبت به مدل ۲۰۲۴ بدون تغییر باقی مانده است.
قدرت تولیدی همچنان از یک موتور ۲ لیتری توربو متصل به گیربکس ۷ سرعته DCT یا ۸ سرعته اتوماتیک آیسین تأمین میشود. خروجی موتور بنزینی ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. تمام تریمها دیفرانسیل جلو هستند.
در داخل، چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ همچنان به فرمان چندمنظوره D شکل مجهز بوده و نمایشگر کیلومتر شمار و مرکزی در یک مجموعه و در کنار هم قرار گرفتند. هر دو طرح ۲+۳ پنج نفره و ۲+۳+۲ هفت نفره برای انتخاب در دسترس هستند.
سایر امکانات شامل سانروف پانوراما، درب صندوقعقب برقی، سنسور باران، تنظیم برقی شش جهته صندلی راننده و تنظیم برقی چهار جهته صندلی شاگرد، گرمکن صندلیهای جلو، شارژ بیسیم ۵۰ واتی، نورپردازی محیطی، رادار و غیره است.
چری تیگو ۹ C-DM یک نوع پلاگین هیبریدی جدید از سری تیگو ۹ است. ظاهر این مدل شبیه به نسخه استاندارد بوده و تنها تفاوت آن به اضافه شدن دو رنگ جدید سبز رنگ و نوشته C-DM برای نشان دادن هویت خودرو برمیگردد. اندازه بدنه آن کمی بلندتر از نسخه بنزینی تیگو ۹ است.
نیروی تولیدی از سیستم هیبریدی C-dm، متشکل از یک موتور هیبریدی ۱٫۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی در جلو، همراه با گیربکس ۳ سرعته DHT تأمین میشود. بسته باتری لیتیومی سهتایی دارای ظرفیت ۱۹٫۴۳ کیلووات ساعت است. موتور بنزینی ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر و موتور برقی ۲۲۱ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸٫۸ ثانیه اعلام شده است. برد خودرو در حالت الکتریکی خالص ۱۰۶ کیلومتر است و در حالت جامع با یک باک و شارژ کامل بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر است. با شارژ سریع، ۲۵ دقیقه طول میکشد تا باتری از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد برسد.
نسخه استاندارد تیگو ۹ در سه تریم با قیمت پایه ۲۲ هزار دلار (یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان) و نسخه پلاگینهیبریدی در دو تریم با قیمت پایه ۲۴ هزار دلار (یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان) در دسترس هستند.
مدیرانخودرو در حال گذراندن تستهای آزمایشی و فنی تیگو ۹ بوده و بهزودی باید شاهد حضور این خودرو در بازار ایران باشیم.
۳۲۲