به گزارش ورزش سه، صحبت های مهدی طارمی بازیکن تیم ملی فوتبال پس از دیدار با قرقیزستان که در فولادشهر اصفهان برگزار شد بسیار جای تأمل و دقت دارد. چرا باید در جریان یک دیدار و مسابقه تیم ملی فوتبال شعارهایی نامربوط و توهین آمیز از سکوهای تماشاگران به گوش برسد که این چنین ذهن […]

به گزارش ورزش سه، صحبت های مهدی طارمی بازیکن تیم ملی فوتبال پس از دیدار با قرقیزستان که در فولادشهر اصفهان برگزار شد بسیار جای تأمل و دقت دارد. چرا باید در جریان یک دیدار و مسابقه تیم ملی فوتبال شعارهایی نامربوط و توهین آمیز از سکوهای تماشاگران به گوش برسد که این چنین ذهن و روان بازیکنان تیم ملی را برهم بریزد و باعث اعتراض به حق مهدی طارمی به نمایندگی از سوی جمع تیم ملی بشود؟ آیا توهین و نسبت دادن حرف های ناروا و دور از شئونات از سوی عده ای از تماشاگران به بازیکنان تیم ملی که به نام مقدس ایران در میدان حضور دارند و روی پیراهن شان پرچم سه رنگ ایران نقش بسته است جای توجیه دارد؟

به قول مهدی طارمی قرار نیست اگر اعتراض و نارضایتی درباره مشکلات اقتصادی و یا سایر موضوعات وجود دارد عده ای آن را بهانه ای برای زدن حرف ها و دادن شعارهای نامربوط و مغایر با روح ورزش به ویژه در یک مسابقه ملی بدانند و فضای ورزشگاه و سکوهای تماشاگران را آلوده به رفتارها و گفتارهای ناهنجار کنند.

2077388

البته نباید از این اشکال و ضعف جدی در میزبانی و برگزاری این مسابقه در ورزشگاهی نامناسب به لحاظ شرایط زمین و خارج از زمین نیز بسادگی عبور کرد. میزبانی برای مسابقات رسمی باشگاهی و تیم های ملی و به ویژه تیم ملی فوتبال شرایط و پروتکل هایی دارد که اگر رعایت نشود می تواند آثار منفی خود را چه در داخل زمین و چه در سکوهای تماشاگران بسرعت نشان دهد که این اتفاق و حاشیه ایجاد شده در جریان مسابقه با قرقیزستان نیز از جمله عوارض این بی توجهی ها و سهل انگاری هاست.

امیدواریم آقای طارمی و سایر بازیکنان تیم ملی فوتبال و کادر فنی و سرپرستی با اغماض و گذشت از این شعارها و حرف های تلخ با آمادگی و روحیه بهتر در مسابقات آتی تیم ملی با کسب نتایج بهتر به شادی و نشاط هرچه بیشتر مردم کمک کنند و مسئولان ورزش و فدراسیون فوتبال نیز با دقت و جدیت بیشتر و در شأن نام ایران شرایط میزبانی را فراهم کنند.

عبدالحمید احمدی

منبع