سه میلیون نفر در لاتاری ایرانی ثبت‌نام کردند!

خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است که تعداد متقاضیان در طرح قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو رکورد شکست.

 

طبق وعده داده شده، با گذشت کمتر از ۴۸ ساعت از پایان مهلت تعیین شده جهت تعیین نوع طرح فروش (فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش) یا تغییر اولویت موردنظر تمامی ثبت‌نام‌کنندگان، صبح امروز قرعه‌کشی طرح فروش اخیر گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور نهادهای نظارتی آغاز شد که در این طرح سه میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر متقاضی ثبت درخواست خودرویی داشته‌اند.

 

طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد تعداد  متقاضیان به سه میلیون نفر نزدیک شود، آمار ارائه شده از وضعیت ثبت‌نام متقاضیان نشان می‌دهد که سه میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر ثبت سفارش در این طرح داشته‌اند که برای فروش فوق‌العاده ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر و پیش فروش ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ نفر متقاضیان روش فروش خود را انتخاب کرده‌اند.

 

از مجموع متقاضیان، یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ ثبت تقاضا ویژه متقاضیان عادی، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ ثبت تقاضا برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ تقاضا برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و ۶۹ هزار و ۸۵۵ تقاضا برای خودروهای برقی ثبت شده است.

 

آمار نهایی ثبت نام محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد که ۵۴.۴ درصد در طرح عادی، ۳۵ درصد مادران ، ۸.۳ درصد خودروهای فرسوده و ۲.۳ درصد خودروهای برقی شرکت‌ کرده‌اند.

 

در این طرح فروش، ایران‌خودرو به منظور تسهیل خرید مصرف‌کنندگان واقعی، بخشی از ظرفیت تا پایان سال ۱۴۰۳، تولید محصولات خود شامل ری‌را، خانواده پژو ۲۰۷ دستی، تارا، راناپلاس، سورن‌پلاس و خانواده هایما و دو خودروی برقی  لونا GRE و FAW Bestune NAT را به صورت طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده و طبق اولویت‌بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، عرضه کرد که بر اساس آن، مشتریان پس از وکالتی کردن حساب خود نزد یکی از بانک‌های عامل به‌نام ایران‌خودرو و مسدود کردن ۲۳۰  میلیون تومان در این حساب در موعد مقرر این امکان را داشتند که در بازه زمانی ۲۴ مرداد ماه لغایت ۲۹ مرداد، از طریق سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

البته گفتی است که پیش شرط وکالتی کردن حساب و واریز وجه در آن، صرفاً مختص متقاضیان عادی بوده و مشمول مادران و دارندگان خودروهای فرسوده نمی‌شود.

 

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در حالیکه مقرر بود حدکثر پس از ۴۸ ساعت، قرعه‌کشی اولویت‌بندی انجام شود اما با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور در خصوص برخی ابهامات و اشکالات مطرح شده و به منظور بهره‌مندی از امکانات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد تکمیلی، این خودروساز برای تعیین روش فروش توسط متقاضیان، یک مهلت شش روزه، از چهارم شهریورماه تا ۹ شهریور ماه، در نظر گرفت تا ضمن آن، تمامی ثبت‌نام‌کنندگان (هر سه گروه متقاضیان) مجدد با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، نوع طرح فروش مدنظر خود (فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش) را تعیین کنند.  

 

همچنین امکانات جدید در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت‌بندی) ایجاد شده که در آن کد کلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سامانه افزوده شده بود تا متقاضیان بتوانند با این اطلاعات، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

گفتنی است که متقاضیانی که طی این این شش روز، نسبت به روش فروش انتخابی خود در اولویت‌بندی اقدام نکرده باشند، با توجه به تمایل اغلب متقاضیان، به صورت پیش‌فرض، در دسته متقاضیان فروش فوق‌العاده قرار خواهند گرفت و در آن دسته قرعه‌کشی می‌شوند.

 

پس از اتمام قرعه‌کشی، کار استعلام‌های مورد نیاز و دسته‌بندی منتخبان این طرح برای اطلاع‌رسانی به مشتریان آغاز خواهد شد و طی روزهای آینده این نتایج علاوه بر اینکه بر روی سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو بارگذاری خواهد شد، به صورت پیامک نیز به اطلاع مشتریان منتخب خواهد رسید تا مشتریان از زمان اولویت خود مطلع شوند.

ایسنا

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn