به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با نبض بازار درباره لزوم خصوصیسازی صنعت خودرو اظهار کرد: بحث خصوصیسازی خودروسازان تا کنون چندین بار در دولتهای مختلف مطرح شده اما هیچگاه عملیاتی نشده است. در واقع، صنعت خودروسازی بر خلاف آن که با زیان انباشتهای روبروست اما منافع زیادی برای دولتهای مختلف داشته که حاضر نشدهاند دست از تصدیگری بر روی آن بردارند.
رسولینژاد ادامه داد: ما در حال حاضر با حجم گسترده ای از نیروی کار در دو خودروساز بزرگ کشور مواجه هستیم که در صورت واگذاری آنان به بخش خصوصی دیگر شاهد چنین چیزی نخواهیم بود و هزینهای که صرف این نیروی کار مازاد میشود را میتوان جهت ارتقاء کیفیت خودروهای تولیدی به کار گرفت.
باید موانع را از سر راه خصوصیسازی خودروسازان برداشت
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید موانع را از سر راه خصوصیسازی خودروسازان برداشت، بیان کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و تنها با این راه میتوانیم وضعیت آشفتهای را که صنعت خودرو هماکنون با آن دست و پنجه نرم میکند، درمان کنیم. اگر دولت میخواهد صنعت خودروسازی رونق بگیرد، باید حمایت عملی خود را از بخش خصوصی نشان دهد، به طوری که وعدههایش تنها در حد شعار باقی نماند.
برخی از مسئولان در دولتهای مختلف مانع ظهرو و بروز نخبگان در صنعت خودرو شدهاند
وی اظهار کرد: برخی مسئولان در دولتهای مختلف مانع ظهرو و بروز نخبگان در صنعت خودرو شدهاند و آنها را راهی سرزمینهای دیگر کردهاند. ما میتوانیم با توانمندی که در داخل کشور وجود دارد و با بهکارگیری جوانان خود صنعت خودروسازی را شکوفا کنیم. این حق هر خانواده ایرانی است که خودروی ایرانی با کیفیت مناسب استفاده کند و صنعت خودرو به جایی برسد که دیگر نقش اول را در حوادث جادهای ایفا نکند.
رسولی نژاد با بیان اینکه خودروسازان به محفلی برای نورچشمیها تبدیل شده، گفت: یکی از دلایلی که دولتیها دست از سر خودروسازان بر نمیدارند این است که بسیاری از عوامل دولت و کسانی که جایی در دستگاههای دیگر برایشان پیدا نمیشود در دو خودروساز بزرگ کشورمان مشغول به فعالیت میشوند و از این طریق رانتهایی کسب میکنند، حتی در دورههایی نیز شاهد حضور مشاورانی در خودروسازان بودهایم که بدون انجام هیچ گونه فعالیتی حقوقهای نجومی دریافت میکردهاند و یا گاها افرادی عضو هیات مدیره میشدند که نسبت خاصی با برخی مسئولان داشتند.
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.