دفتر رسانه‌ای حماس می‌گوید شمار واقعی فلسطینیانی که طی جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند، بسیار بیشتر از آمار‌های اعلام شده فعلی است. دفتر رسانه‌ای حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که شمار رسمی شهدای غزه ۴۰ هزار نفر اعلام شده و اگرچه این آمار به خودی خود تکان دهنده است اما هنوز بیش از […]


دفتر رسانه‌ای حماس می‌گوید شمار واقعی فلسطینیانی که طی جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند، بسیار بیشتر از آمار‌های اعلام شده فعلی است.

دفتر رسانه‌ای حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که شمار رسمی شهدای غزه ۴۰ هزار نفر اعلام شده و اگرچه این آمار به خودی خود تکان دهنده است اما هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر زیر آوار ساختمان‌های فروریخته مفقود هستند.

به گزارش الجزیره، بر اساس این بیانیه، آمار اعلام شده فقط شامل افرادی است که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند، این در حالی است که بسیاری از اجساد هنوز بازیابی نشده است و تعداد واقعی شهدا ممکن است از ۵۰ هزار نفر فراتر رود.

گفتنی است، آمار جدید شهدای غزه که امروز (پنجشنبه) اعلام شده (با وجود کامل نبودن) بدان معناست که از هر ۵۰ فلسطینی، یک نفر طی ۱۰ ماه جنگ غزه به شهادت رسیده است. 

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این آمار را یک «نقطه عطف تلخ» برای جهان خوانده و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به این آمار گفت که «دلایل معقولی» برای این باور وجود دارد که (رژیم) اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده و با وجود این، شورای امنیت سازمان ملل و سایر نهاد‌های بین المللی نتوانسته‌اند جنگ را متوقف کنند. او در ادامه گفت: «درک ورطه اخلاقی که [اسرائیل] در آن سقوط کرده، دشوار است و جنگ غزه به منزله شکست  نظام حقوق بین‌الملل برای جلوگیری از جرایمی از این قبیل است». 

مترجم: زهرا نجفی

+