تداوم هوای گرم و افزایش نسبی دمای هوا تا هفته آینده در تهران  |
تداوم هوای گرم و افزایش نسبی دمای هوا تا هفته آینده در تهران  |

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم و افزایش دمای هوا در استان تهران، گفت: ماندگاری هوای گرم در استان تهران همچنان تا روز یکشنبه (هفتم مردادماه) همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: از روز دوشنبه (هشتم مردادماه) […]

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم و افزایش دمای هوا در استان تهران، گفت: ماندگاری هوای گرم در استان تهران همچنان تا روز یکشنبه (هفتم مردادماه) همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: از روز دوشنبه (هشتم مردادماه) تا پایان هفته به تدریج از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود اما این روند مبنی بر خنک شدن هوا نیست.

وی ادامه داد: وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر پیش بینی می‌شود که طی مدت زمانی ذکر شده، در ساعات بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات به خصوص ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه افزایش ابر گاهی رگبار باران و رعد و برق و در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان گاهی وزش باد شدید نواحی جنوب شرقی تا خیلی شدید و احتمال خیزش موقتی گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

غلامی با توجه به افزایش دما هوای تهران به شهروند توصیه کرد: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و عروقی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند، زیرا علاوه بر هوای گرم، افزایش اشعه ماورایی بنفش و اوزون سطحی نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در پایان گفت: علاوه بر خودداری از ترددهای غیر ضروری، با توجه به افزایش دمای هوا عموم مردم نسبت به مدیریت مصرف انرژی به‌خصوص در مصرف برق تدابیر جدی داشته باشند.

منبع: مـهر