گران‌فروشی و رانت‌خواری مانع ابلاغ این آئین‌نامه شده بود!

بولتن نیوز نوشت: نزدیک یکسال است که واردات خودروهای بالاتر از مدل ۲۰۱۹  به تصویب مجلس رسیده و آیین نامه آن نیز تنظیم و فقط باید ابلاغ می شد و از حدود یکسال پیش تا کنون این آیین نامه در  کشوی دولت بایگانی شده بود  تا  خودروسازهای داخلی به گرانفروشی خود ادامه دهند و صاحب رانت لطمه ای نبیند.

 اینکه که دولت در حال واگذری است دولت سیزدهم احتمالا با دو هدف اقدام به ابلاغ آیین نامه یکسال پیش نموده است:

از یک طرف این را یک دست آورد در روزهای آخر دولت سیزدهم معرفی خواهد نمود.

و از سوی دیگر  واردات خودرو توسط افراد حقیقی قاعدتا موجب تقاضای بالا برای ارز خواهد شد که باید بصورت مدیریت شده دولت آن را کنترل کند. 

این اقدام  دیرهنگام دولت با توجه به تصویب در مجلس و تنظیم و تهیه آیین نامه واردات خودرو باید یکسال پیش ابلاغ و اجرایی می شد تا مشکلات آن ازجمله نحوه واردات برای اشخاص حقیقی که دارای کارت بازرگانی نیستند و موضوع تخصیص و تامین ارز آن تا کنون حل و فصل میشد نه اینکه در روزهای پایانی دولت این اقدام انجام شود.

باید از آقای مخبر دلیل ابلاغ دیرهنگام آیین نامه واردات خودروهای کارکرده بالاتر از ۲۰۱۹ مورد سوال قرار گیرد.

منبع: اطلاعات انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn