اخبار ویژه :
مقام معظم رهبری: به جناب آقای دکتر پزشکیان توصیه می‌کنم به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزد 16 تیر 1403

مقام معظم رهبری: به جناب آقای دکتر پزشکیان توصیه می‌کنم به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با سپاس‌گزاری از همه نامزدها و فعالان عرصه‌ی انتخابات بر استفاده رئیس‌جمهور منتخب از ظرفیتهای فراوان کشور برای آسایش مردم و پیشرفت کشور، در ادامه‌ی راه شهید رئیسی تأکید کردند.

غربت مردم در شعار مردم‌سالاری 14 تیر 1403

سال های دور از مردمغربت مردم در شعار مردم‌سالاری

پوششی‌های ارزشی نما؛ دهن کجی به مدنیت با نامزدهای پوششی 12 تیر 1403

دهن کجی به مدنیت انتخابات با نامزدهای پوششیپوششی‌های ارزشی نما؛ دهن کجی به مدنیت با نامزدهای پوششی

سگ؛ پاس بانی که بلای جانمان شد 09 تیر 1403

معظلی به نام سگسگ؛ پاس بانی که بلای جانمان شد

مولانا اینگونه عاشق امیرالمومنین(ع) بوده! 04 تیر 1403

مولانا اینگونه عاشق امیرالمومنین(ع) بوده!

مولانا به قول ما ریسک کرده و (شاید به پشتوانۀ ایمان عاشقانه و شجاعانه و حقیقت گویانه‌اش یا به پشتوانۀ نقش و نفوذ و نیروی اجتماعی و فقاهتی‌اش)، نزدیک‌ترین تعبیرات و ادبیات به ذهن و زبانِ عاشقان شیفتۀ علی (ع) و شیعیان شیدای او را در مثنوی معنوی‌اش به کار برده است.

موزه قصر آیینه | مرکز فرهنگی موزه ای نور و روشنایی یزد 16 تیر 1403

موزه قصر آیینه | مرکز فرهنگی موزه ای نور و روشنایی یزد

موزه قصر آیینه که با نام موزه آیینه و روشنایی و مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی یزد شناخته می‌شود، در شهر یزد، خیابان آیت‌الله کاشانی، روبه‌روی پارک هفت تیر واقع شده است.

مقام معظم رهبری: به جناب آقای دکتر پزشکیان توصیه می‌کنم به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزد 16 تیر 1403

مقام معظم رهبری: به جناب آقای دکتر پزشکیان توصیه می‌کنم به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با سپاس‌گزاری از همه نامزدها و فعالان عرصه‌ی انتخابات بر استفاده رئیس‌جمهور منتخب از ظرفیتهای فراوان کشور برای آسایش مردم و پیشرفت کشور، در ادامه‌ی راه شهید رئیسی تأکید کردند.

مسعود پزشکیان؛ نهمین رئیس‌ جمهوری ایران شد 16 تیر 1403
با اعلام وزارت کشور و کسب ۵۳.۶ درصد آرای ماخوذه

مسعود پزشکیان؛ نهمین رئیس‌ جمهوری ایران شد

بر پایه بیانیه‌ای که سخنگوی ستاد انتخابات کشور در محل وزارت کشور قرائت کرد، نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مشخص شد.

غربت مردم در شعار مردم‌سالاری 14 تیر 1403
سال های دور از مردم

غربت مردم در شعار مردم‌سالاری

آیا نقش مردم این است که عده‌ای را برای آرزوی دست نیافته بر مسند قدرت بنشانند که اگر چنین نکردند خس و خاشاک‌اند و در ورژن بروز شده، پسماند و دورریز؟! یا اینکه این مردم‌اند که آبروی یک حکومت هستند و تعیین‌کننده سرنوشت خویش؟

فرهنگیان، قربانی نظام آموزشی کشور 17 تیر 1403

فرهنگیان، قربانی نظام آموزشی کشور

وقتی معلم جامعه ما مطالبه ای از دولت نداشته باشد به طور حتم با انگیزه بیشتری در کلاس درس حاضر خواهد شد.

پیام تبریک وزیر نیرو به رئیس جمهور منتخب 17 تیر 1403

پیام تبریک وزیر نیرو به رئیس جمهور منتخب

وزیر نیرو در پیام تبریکی به رئیس جمهور منتخب نوشت: اکنون آغاز دوره‌ای جدید برای همکاری و همدلی در کشور است تا از رهاورد آرا و پشتیبانی آحاد مردم، ایران اسلامی باقدرت و صلابت در مسیر اعتلا و شکوفایی حرکت کند.

واکنش چمران به کارزار برکناری زاکانی 17 تیر 1403

واکنش چمران به کارزار برکناری زاکانی

به گزارش اکو ایران،مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وچهل‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در این جلسه ابتدا دو لایحه مطرح می‌شود که یکی از آنها مربوط به یک فوریت اصلاحیه حق غرف در میادین میوه و تره‌بار است که باید طبق روال هر ساله مورد بررسی اعضا قرار گیرد و تثبیت شود.

پزشک ایرانی که برای اولین بار داروی درمان ریزش مو را کشف کرد !

وی اضافه کرد: لایحه دیگر در مورد نمای بناهای شهر و بررسی آنهاست که شامل اصلاحیه در این حوزه می‌شود. در حال حاضر کمیته‌هایی در شهرداری‌های مناطق وجود دارد که تعدادی از اساتید دانشگاه پس از بررسی نمای بناها با تایید آنها پروانه برای ساخت بنا صادر می‌شود. لذا پیشنهاد اصلاحی در این حوزه مطرح شده که مورد بررسی اعضاء قرار می‌گیرد. همچنین در مورد دکه‌های عرضه گل و گیاه در شهر تهران نیز برای اجاره آنها امروز توسط اعضای شورا بررسی می‌شود و مصوبه آن به تایید اعضاء خواهد رسید. پس از آن نیز چند نام‌گذاری در دستور کار شورا قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر معاون حمل و نقل شهرداری تهران به چین گفت: اصل رفتن ایشان بازدید از یک رام قطار ساخته شده در قالب قرارداد چین بود که باید این قطار چک و مورد تایید قرار می‌گرفت که این کار انجام شد و از قطار ساخته شده بسیار تعریف کردند. اگر طبق برنامه پیش برویم بهمن‌ماه این قطار وارد ناوگان خواهد شد. در مورد اتوبوس‌ها نیز باید ظرف چند ماه آینده حدود ۱۵۰ اتوبوس وارد ایران شود و قطعا پس از آن سرعت ورود اتوبوس‌ها به کشور افزایش پیدا خواهد کرد. در دیگر بخش‌های سفر نیز جزییات اداری در مورد قراردادها وجود داشت که خوشبختانه همگی انجام شده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در مورد تراموایی که مقرر شده به کار گرفته شود دیگر به صورت ریلی نیست و همانطور که در صحن شورا توضیح دادم یک رام آن به صورت آزمایشی و با تاکید بر این‌که به صورت چرخ لاستیکی است همانند اتوبوس‌های سه کابین مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مسیر بی آر تی حرکت می‌کند و می‌تواند مسافرین بیشتری را حمل کند.

وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها حتی می‌توانند بدون راننده مورد استفاده قرار گیرند اما فعلا این ریسک را انجام نمی‌دهیم و اگر این مد از حرکت خوب باشد و مورد تایید قرار گیرد بحث خریداری آن مطرح خواهد شد. گویا از نظر قیمت و میزان مسافری که جابه‌جا می‌کنند به صرفه است البته باید این موضوع بررسی شود.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعامل شهرداری تهران با دولت در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ما امیدواریم همان راه شهید رئیسی و تعامل در مورد حمل و نقل عمومی با همان صمیمت قبلی استمرار پیدا کند. البته نمی‌گوییم که مشکلی وجود نداشته مشکلات را عنوان می‌کردیم و از وزارتخانه‌های مختلف برای حل مشکلات تعامل خوبی شکل گرفته بود. لذا امیدواریم با مشکلات کمتر این مسیر ادامه پیدا کند چرا که این موضوع به نفع مردم است و به نفع دولت هست چرا که هر دولتی که بیاید می‌تواند به نفع خود از این دستاوردها استفاده کند.

وی تاکید کرد: تاییدیه‌ واگن‌ها را گرفته‌ایم البته شاید در میانه راه باز هم نیاز به تایید وجود داشته باشد اما امیدواریم که مسیر با مشکلات کمتر پیموده شود.

چمران در خصوص به کارگیری اتوبوس‌های جدید در ناوگان تصریح کرد: ۱۰۰ اتوبوس وارد ناوگان شهر شده و مورد استفاده قرار گرفته که بیشتر در مناطق غربی و جنوب غربی تهران مورد استفاده قرار گرفته است. در مورد دوچرخه‌ها نیز به شهرداری ابلاغ کردیم که دوچرخه‌هایی که دپو شده به هر طریقی که است مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کارزار جمع‌آوری امضاء برای برکناری شهردار تهران نیز گفت: به این کارزارها توجه نکنید اینها کارزار نیست و نمی‌دانم چه بگویم. شهردار را شورای شهر تعیین می‌کند حالا هر تعداد امضاء هم جمع شده باشد دلیل این نمی‌شود که تغییری صورت بگیرد بلکه باید مسیر قانونی باید طی شود. از سوی دیگر تغییر مدیریت‌ها در میانه کار نتیجه‌ای جز متوقف کردن کار ندارد.

وی تاکید کرد: سیستم کشور ما کارزاری نیست بلکه انتخاب است اگر کارزاری باشد باید برای رئیس جمهور هم وجود داشته باشد که قطعا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

ورود واگن‌های چینی به پایتخت؛ سهم مترو از حمل‌ونقل 17 تیر 1403

ورود واگن‌های چینی به پایتخت؛ سهم مترو از حمل‌ونقل

به‌زودی واگن‌های چینی جدید به سیستم حمل‌ونقل عمومی اضافه شده و مشکلات مترو با افزایش واگن‌ها تا اندازه قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. با اینکه به نظر می‌آید بسیاری از شهروندان برای جابه‌جایی‌های روزانه از مترو استفاده می‌کنند، اما حالا براساس آمار‌های موجود، مترو تنها سهمی کمتر از ۱۰ درصد در سیستم حمل‌ونقل پایتخت را به خود اختصاص داده است. هرچند به گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران، تمامی مراحل پیگیری و اجرایی ورود واگن‌های چینی به کشور انجام شده و مشکلی برای ورود واگن‌ها وجود ندارد.

هوای قم در وضعیت خطرناک قرار گرفت 17 تیر 1403

هوای قم در وضعیت خطرناک قرار گرفت

با توجه به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای شهر قم در شرایط بسیار ناسالم و خطرناک قرار دارد.

advanced-floating-content-close-btn