اختصاصی «تابناک با تو»؛ سال ۲۰۰۸ همه چیز برای «چالرز پک»، از شهر «سلتلیک» خوب پیش میرفت. بعد از جدایی از همسر اولش، عشق جدیدی پیدا کرده بود و قرار بود با همسر آیندهاش خانم «آندریا کاتز» در کالیفرنیا زندگی کند. آنها در حال تهیه ملزومات جشن ازدواج خود بودند، اما مرگ پک در یکی […]
اختصاصی «تابناک با تو»؛ سال ۲۰۰۸ همه چیز برای «چالرز پک»، از شهر «سلتلیک» خوب پیش میرفت. بعد از جدایی از همسر اولش، عشق جدیدی پیدا کرده بود و قرار بود با همسر آیندهاش خانم «آندریا کاتز» در کالیفرنیا زندگی کند. آنها در حال تهیه ملزومات جشن ازدواج خود بودند، اما مرگ پک در یکی از وحشتناکترین تصادفات ریلی تاریخ آمریکا، همه برنامهها را از بین برد و معمایی عجیب را که تا امروز حل نشده به جای گذاشت.
چالرز در ۱۶ اکتبر ۱۹۵۰ در کالیفرنیا به دنیا آمد. او به مدت ۱۹ سال، وکیل خطوط هوایی دلتا در فرودگاه بینالمللی «سلتلیک» بود، بعد از اتمام این دوران، راهی لسآنجلس شد تا در فرودگاه «وننایس» مشغول به کار بشود.
این زوج آماده ازدواج بودند اما فاصله زیاد دردسرساز شدهبود. با اینوجود تقدیر، برای چالرز در فرودگاه «وننایس» کاری دست و پا کرد. اگر چالرز آنجا مشغول به کار میشد میتوانست راحتتر با آندریا که خانهاش در روستایی نزدیک به فرودگاه بود ازدواج کند.
در ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸ چالرز برای مصاحبه شغلی سوار هواپیما و سپس سوار قطارهای مترولینک شد تا به ایستگاه مورپاک که آندریا در آنجا منتظرش بود، برسد.
۲۲۵ نفر در واگنها بودند. غروب جمعه بود و قرار بود ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه به مقصد برسند.
پیامکبازی راننده قطار، فاجعه آفرید!
در آن زمان مهندس «رابرتسانچز» در نیمهدوم شیفت از ایستگاه یونیون قطار را میراند. سانچز در حین ارسال پیامک با تلفنهمراهش، چراغ قرمز را روشن کرد. وقتی قطار از چتسورث عبور میکرد، به یک مسیر مشترک با قطار باری اتحادیه اقیانوسآرام که در جهت مخالف حرکت میکرد، رسید.
عکسی از آخرین پیامک مهندس سانچز، که ۲۲ ثانیه قبل از حادثه فرستادهاست
در نهایت، مترو با قطار باری که در جهت معکوس و با سرعت ۸۳ مایل در ساعت پیش میآمد، برخورد کرد. ۱۳۵ نفر مجروح و ۲۵ نفر از جمله چالرز کشتهشدند. این حادثه به عنوان مهیبترین حادثه ریلی آمریکا و تحت عنوان «حادثه چتسورث ۲۰۰۸» شناخته میشود. آندریا در راه بود تا چالرز را از ایستگاه قطار به خانه ببرد که خبر تصادف را از رادیو شنید.
تحقیقات بعداً تأیید کرد که راننده قطار، در حال فرستادن و دریافت پیامک با دو نوجوان بود که از او درباره شغلش اطلاعاتی پرسیدهبودند. با توجه به جدول زمانی داده شده، راننده قطار، پیامک آخر خود را ۲۲ ثانیه قبل از برخورد با قطار باری ارسال کردهبود.
در طول ۱۱ ساعت پس از حادثه، خانواده چالرز و نامزدش چندین تماس تلفنی از او دریافت کردند، اما وقتی آنها پاسخ تماسها را میدادند صدایی آن پشت نبود. با این حال، این تماسها، آنان را امیدوار کرد که چالرز هنوز زنده است و در زیر آوار گیر افتاده و زخمی شده و نمیتواند صحبت کند.
آندریا با این تصور که چالرز هنوز زنده است، با وجود شنیدن صدای سکوت پشت خط، فریاد میزد که «چالرز تحمل کن، کمک در راه است.»
دریافت ۳۵ تماس پس از حادثه، کسی پشت خط حرف نمیزد
در دوازده ساعت اول قبل از کشف جسد، پسر، برادر، نامادری، خواهر و همچنین نامزدش در مجموع ۳۵ تماس از تلفن او دریافت کردند.
در طولشب، آتشنشانان و پلیس برای جمعآوری سایر قربانیان از واگنها، با استفاده از سیگنال تلفن تلاش کردند تا او را پیدا کنند. بالاخره ساعت ۳ صبح روز بعد تماسهای چالرز قطع شد. جسد ساعتی پس از آن توسط یک تیم نجات پیدا شد. هنگامی که پزشکان بدن او را معاینه کردند، متوجه شدند که چالرز نمیتواند از ضربه اولیه جان سالم به در بردهباشد، پس چگونه توانسته تا ۱۲ ساعت پس از مرگ با خانوادهاش تماس تلفنی برقرار کند؟
وقتی امدادگران بالای جسد رسیدند، اثری از تلفن همراه نبود، برخی از آمریکاییها بر این باورند که روح چالرز این تماسها را گرفته تا با خانوادهاش برای سفر به ابدیت خداحافظی کند.
اینکه چگونه و چرا تماسهای تلفنی تا این حد طولانی و مکرر پس از مرگ او ادامه یافت، معمایی است که هیچوقت حل نشد.