برنامه رادیویی سینما زاویه شب گذشته با موضوع فصل‌های مختلف برنامه جوکر روی موج رادیو گفت‌وگو رفت. برنامه رادیویی سینما زاویه یکشنبه‌ها حوالی ساعت ۱۱ از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود. سینما زاویه شب گذشته با موضوع مرگ در موقعیت خنده روی موج رادیو گفت‌گو پخش شد‌. سید میلاد ناظمی برنامه ساز درباره فصل دوم جوکر […]


برنامه رادیویی سینما زاویه شب گذشته با موضوع فصل‌های مختلف برنامه جوکر روی موج رادیو گفت‌وگو رفت.

برنامه رادیویی سینما زاویه یکشنبه‌ها حوالی ساعت ۱۱ از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود. سینما زاویه شب گذشته با موضوع مرگ در موقعیت خنده روی موج رادیو گفت‌گو پخش شد‌.

سید میلاد ناظمی برنامه ساز درباره فصل دوم جوکر گفت: طبیعتا اولین چیزی که جوکر در دوره جدید خود رقم زد و یک غافل گیری و برگ برنده شد حضور خانم‌ها بود‌. شاید مهم‌ترین دستاوردی که جوکر در همه قسمت‌ها داشت این بود که در فصل دوم با خانم‌ها کار کرد و از شوخی‌های فکت جنسی عبور کرد. 

وی ادامه داد: این فصل نشان داد می‌توان با خانم‌ها کار کمدی کرد و سراغ مباحث جنسی نرفت. شوخی‌های دو پهلو ساده ترین شکل شوخی هستند که بامزگی داردند. بنظرم شاید از شروع این مجموعه تا آخرین قسمت فصل خانم‌ها بیشترین بازخورد داشت‌.

مصطفی قاسمی منتقد بیان کرد: جوکر بانوان از فصل‌های موفق جوکر بود، توانست مخاطب را به حد قابل مناسبی بخنداند و از آن دست شوخی‌های دوپهلو جنسی هم خالی بود‌. هرچند شاید برخی از مخاطبان و تماشاگران از مردان بپذیرند که چنین شوخی‌هایی انجام دهند.

وی ادامه داد: حدود ۷ درصد تفاوت بیننده برنامه جوکر در فصل سوم و دوم بود. این ۷ درصد میان ۲۰ درصد و ۲۷ درصد است که بینندگان از قسمت بانوان بیشتر شده است. باتمام اعتباری که به فصل بانوان می‌دهیم باید این را در نظر داشته باشیم که مخاطب عام می‌خواهد بخندد و برایش مهم نیست چطور بخندد.

ناظمی گفت: فقط مسئله خندیدن و شوخی‌های دو پهلو نیست اما چیزی که واضح و شفاف است، نقش موج سازی با هزینه هنگفت خیلی مهم است. ما در فصل جوکر بانوان با ایست پخش مواجه شدیم‌‌ و باید بگوییم اگر این جوکر با وقفه همراه نبود چطور می‌شد؟ حتی به خاطر جمیعی که این قسمت داشت خود برنامه ساز تبلیغات دیجیتال انجام ندادند.در فصل خانم‌ها بنا بر حساسیت‌هایی که وجود داشت خود برنامه به شکل عامدانه ذره‌ای تبلیغ نمی‌کرد اما در فصل آقایان اینگونه نبود‌؛ چنین چیزی نشان می‌دهد تبلیغات دیجیتال در این دو فصل چقدر متفاوت بود.

وی ادامه داد: حدود ۷۶ درصد از مخاطبین پلتفرم‌ها و شبکه های اینترنتی از طریق شبکه‌های مجازی و ماهواره های غیر مجاز چنین برنامه‌ای را دنبال می‌کند. هیچ وقت در نظر سنجی‌ها آمار دقیق را منتشر نمی‌کنیم. شاید افراد به صورت برش فیلم قسمت‌هایی از جوکر را دیده باشند اما یک قسمت را به طور کامل ندیده باشند، از این رو نمی‌توان به درستی آمار دقیق را گفت‌. چنین امری همانند برنامه مهمونی آقای طهماسب بود که برخی از عروسک‌ها را اصلا مردم نمی‌شناختند تنها برش هایی از آن را در فضای مجازی تماشا کرده بودند.

قاسمیان از اتاق فکر این برنامه گفت: بنظرم نقش نویسنده‌ها و تیم تولید در همه چیز برنامه جوکر خیلی بالا است اما در واقع آنچه که ما به عنوان خروجی برنامع مشاهده می‌کنیم، این است که برنامه با ۵ یا ۱۰ درصد تعدیل همراه است. اما اصل برنامه نویسندگان و شوخی‌هایی که نوشته شده و طراحی‌های جوکر است. بنظرم عوامل برنامه تا حد زیادی محتوا را در مشت خود دارند و آنچه که ما می‌بینیم برنامه ریزی شده به شکل سناریو نیست اما دارای طرح است. البته با آنجا حضوری در ارتباط نیستم و نمی‌توانیم به درستی قضاوت کنیم.  

خبرنگار: زهرا بالاور

+