به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایران خودرو یکی از شرکتهای ماشین سازی است که مردم زیادی به دنبال دریافت آن میباشند. ایران خودرو بعد از گذشت مدل زمان نسبتا طولانی اقدام به ثبت نام کرد. افراد زیادی در این ثبت نام و قرعه کشی شرکت کردند. احتمال است دوباره برای اخر نیمه دوم سال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ایران خودرو یکی از شرکتهای ماشین سازی است که مردم زیادی به دنبال دریافت آن میباشند. ایران خودرو بعد از گذشت مدل زمان نسبتا طولانی اقدام به ثبت نام کرد. افراد زیادی در این ثبت نام و قرعه کشی شرکت کردند. احتمال است دوباره برای اخر نیمه دوم سال باز هم اقدام به پیش نویسی کند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر درباره ایران خودرو اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ثبت نام جدید ایران خودرو در تابستان ۱۴۰۳

اطلاعیه شماره ۴ ایران خودرو، ویژه ثبت نام کنندگان این شرکت که در هفته پایانی مردادماه ۱۴۰۳ در سامانه ikcosales.ir نسبت به ثبت درخواست خرید محصولات ایران خودرو اقدام کرده‌اند، در تاریخ ۳ شهریورماه ۱۴۰۳ به شرح زیر، منتشر گردید:

ایران خودرو

ایران خودرو

۱. امکانات جدید در سامانه ثبت درخواست خرید به نشانی ikcosales.ir ایجاد شده و کدکلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سامانه افزوده شده است. همچنین در قسمت «جزئیات سفارش» آیتمی تحت عنوان «روش فروش» ایجاد شده است.

۲. موعد تحویل محصولات عرضه شده در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق العاده ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و در روش پیش فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده متقاضی در اولویت بندی، از ۴ الی ۶ ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است که مصوبه ۴۷۳ و ۵۶۳ شورای رقابت نیز در آن رعایت خواهد گردید./باما

مرحله بعدی ثبت نام ایران خودرو در بهمن یا اسفند ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد

«علیمردان عظیمی»، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از اجرای طرح جدید فروش محصولات این شرکت در پایان سال خبر داد. به گفته او، مرحله بعدی ثبت نام ایران خودرو بهمن یا اسفند ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. او در بخش دیگری از سخنانش، وعده داد تمامی تعهدات تا پایان سال تحویل داده می‌شوند.

ایران‌خودرو در مرحله پیشین ثبت‌نام خود که تابستان ۱۴۰۳ برگزار شد، ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو به مشتریانش فروخت. طی روزهای گذشته، اخباری مبنی‌بر کاهش تولید در ایران‌خودرو منتشر شدند؛ همین مسئله مدیرعامل ایران‌خودرو را مجبور کرد به این موضوع واکنش نشان دهد.
مرحله بعدی ثبت نام ایران خودرو بهمن یا اسفند ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

علیمردان عظیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، کاهش تولید خودرو در این شرکت را تأیید کرد. به گفته او، ایران‌خودرو از برنامه تولید خود ۵ درصد عقب است. البته او دلیل این عقب‌ماندگی را شرایط ثبت سفارش و قوانین و مقرراتی که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز وضع شده است، اعلام کرد. مدیرعامل ایران‌خودرو وعده داد طی نیمه دوم ۱۴۰۳ افت تولید این شرکت جبران شود. علاوه‌برآن، ۲۰ درصد افزایش تولید به شش‌ماهه اول رخ دهد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در بخش دیگری از سخنانش، از مشتریانی که تحویل خودرو آن‌ها به تعویق افتاده، عذرخواهی کرد. به گفته او، تعهدات معوقه ایران‌خودرو در مهرماه ۱۴۰۳ تعیین تکلیف خواهد شد تا خودروهای ثبت‌نامی تحویل مشتریان شوند. همچنین ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو که در طرح ثبت نام ایران خودرو به متقاضیان عرضه شدند تا پایان سال تحویل خواهند شد.

براساس گفته‌های علیمردان عظیمی، مرحله بعدی ثبت نام ایران خودرو در پایان سال جاری اجرا خواهد شد. موعد تحویل این خودروها بهار و تابستان ۱۴۰۴ اعلام شده است. به گفته عظیمی، تمامی محصولات در این طرح عرضه خواهند شد. به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، طرح فروش جدید این شرکت هوشمندانه‌تر از طرح سامانه یکپارچه است و متقاضیان بیشتری شانس برنده شدن خودرو دارند./دیجیاتو

مهم ترین اخبار داخلی

پایان مهلت ثبت‌نام ایران خودرو: مهلت ثبت‌نام برای خرید محصولات ایران خودرو (خارج از سامانه یکپارچه) به پایان رسید و پس از انجام قرعه‌کشی، اسامی برندگان اعلام شد. در این مرحله، بیش از ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار نفر برای خرید محصولات ایران خودرو اقدام به ثبت‌نام کردند.
بازگشایی سامانه خودرو جانبازان: سامانه خودرو ویژه جانبازان بار دیگر فعال شد و جانبازان مشمول توانستند در این مرحله خودروی موردنظر و شرکت واردکننده را انتخاب کنند.
بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث: طبق اعلام بیمه مرکزی، جریمه‌های مربوط به حق بیمه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه شخص ثالث در شهریورماه بخشوده شد.
تسهیل واردات خودروهای برقی: بانک مرکزی اعلام کرد که با تأمین ارز واردات خودروهای برقی برای واردکنندگان از محل تأمین ارز (سپرده خود) موافقت کرده است. این موضوع مسیر واردات خودروهای برقی را هموار می‌کند.
خرید و فروش الکترونیکی خودرو: رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد خرید و فروش خودرو به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم‌های بخش خصوصی امکان‌پذیر شده است.
تسهیلات خرید تاکسی‌های برقی در تهران: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیونی با اقساط طولانی‌مدت برای متقاضیان خرید تاکسی‌های برقی خبر داد.
ورود خودروهای پلاک موقت به کیش: معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد که ورود خودروهای پلاک موقت دوساله ملی و بدون محدودیت حجم موتور به منطقه آزاد کیش امکان‌پذیر شده است.
رشد و افت فروش خودروسازان: بررسی آمار فروش نشان می‌دهد که خودروسازان بخش خصوصی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۴ درصدی در فروش داشتند. در مقابل، ایران خودرو و پارس خودرو با افت ۶.۴ و ۲۴ درصدی در فروش مواجه شدند، در حالی که سایپا توانسته است به رشد ۳.۸ درصدی در فروش دست یابد.
اصلاح آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده: وزیر صمت اعلام کرد که آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در حال بازنگری و اصلاح است./خودرو۴۵

اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+