بازدید:۶۲ صد آنلاین | مقام‌های ایالتی آمریکا می‌گویند تاکنون دست‌کم ۱۶ نفر در حوادث مرتبط با طوفان ویرانگر «میلتون» در ایالت فلوریدا کشته شده‌اند. «ران دی‌سانتیس»، فرماندار فلوریدا هشدار داد احتمال وقوع سیل در روز‌های آینده همچنان وجود دارد.   مقام‌های ایالتی آمریکا می‌گویند تاکنون دست‌کم ۱۶ نفر در حوادث مرتبط با طوفان ویرانگر «میلتون» […]

بازدید:۶۲

صد آنلاین | مقام‌های ایالتی آمریکا می‌گویند تاکنون دست‌کم ۱۶ نفر در حوادث مرتبط با طوفان ویرانگر «میلتون» در ایالت فلوریدا کشته شده‌اند. «ران دی‌سانتیس»، فرماندار فلوریدا هشدار داد احتمال وقوع سیل در روز‌های آینده همچنان وجود دارد.

طوفان در فلوریدا ۱۶ کشته برجا گذاشت

 

مقام‌های ایالتی آمریکا می‌گویند تاکنون دست‌کم ۱۶ نفر در حوادث مرتبط با طوفان ویرانگر «میلتون» در ایالت فلوریدا کشته شده‌اند.

 

 


شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقامات محلی خبر داد حدود ۱۱ میلیون نفر در معرض خطر طغیان رودخانه‌ها و سیل قرار دارند و تعداد بی‌سابقه گردبادها، خسارت‌های گسترده‌ای در روز گذشته (پنج‌شنبه) به بار آورده است.

 

«ران دی‌سانتیس»، فرماندار فلوریدا هشدار داد احتمال وقوع سیل در روزهای آینده همچنان وجود دارد.

 

وی افزود حدود ۸۰ هزار نفر شب گذشته را در پناهگاه‌ها سپری کردند.

 

این طوفان (از نوع توفند) منجر به بارندگی سیل‌آسا در برخی مناطق و به بار آمدن خسارت‌ و ویرانی‌های گسترده‌ در سراسر ایالت شد.

 

شبکه سی‌ان‌ان گزارش کرده است که برق بیش از ۲.۶ میلیون مشترک تا اواخر روز پنج‌شنبه همچنان قطع بوده است.

 

«جورج لاندری» از مقامات کانتی «سنت لوسی»، یکی از مناطق سواحل شرقی فلوریدا که به شدت از این طوفان آسیب دیده‌ می‌گوید: در عرض ۹۰ دقیقه شاهد طوفان‌های متعدد در این منطقه و حدود ۹۰۰ تماس برای دریافت کمک در این بازه زمانی بودیم.

 

قبل از رسیدن طوفان، هشدارهایی وجود داشت مبنی بر اینکه منطقه خلیج تامپا، در ساحل غربی ایالت، ممکن است خیزش بی‌سابقه دریا به ارتفاع سه تا چهار و نیم متر را تجربه کند.

 

«جِین کاستور»، شهردار «تامپا» هم در کنفرانسی خبری در صبح روز پنج‌شنبه گفت نفس راحتی کشیده چون این شهر برخلاف انتظارات خیزش شدید دریا را تجربه نکرد. با این حال خطر برای این منطقه هنوز پایان نیافته است.

 

به علاوه در سایر نقاط ایالت، خیزش دریا بیش از یک متر بود به این معنی که آب دریا در اثر بادهای طوفان به خشکی کشیده شد.

 

کارشناسان هواشناسی هشدار داده بودند حجم بارندگی در برخی نقاط ممکن است تجربه «هزار سال یک‌بار» باشد.

 

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ بادهای شدید این طوفان جرثقیلی را به ساختمان یک روزنامه در سن پترزبورگ کوبید و همچنین سقف استادیوم لیگ برتر بیسبال را چند تکه کرد.

 

پیش از میلتون نیز چندین گردباد روی داد. توفندها گاه با وقوع گردباد همراه هستند.

 

طوفان میلتون ۲ هفته پس از آن روی داد که جنوب شرق آمریکا، توفند «هلن» را تجربه کرد. طوفان هلن نیز بیش از ۲۰۰ نفر کشته برجای گذاشت و شمار زیادی پس از این طوفان هنوز مفقود هستند./ ایسنا