برنده هشت توپ طلا به بازنشستگی هم‌تیمی‌ پیشین خود واکنش نشان داد. به گزارش سایت خبری پرسون، آندرس اینیستا روز گذشته (دوشنبه) به ۲۴ سال حضور خود در فوتبال سطح حرفه‌ای پایان داد و به طور رسمی کفش‌هایش را آویخت. این هافبک اسپانیایی که سال‌های درخشان دوران حرفه‌ای‌اش در بارسلونا بوده است، پس از […]


برنده هشت توپ طلا به بازنشستگی هم‌تیمی‌ پیشین خود واکنش نشان داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، آندرس اینیستا روز گذشته (دوشنبه) به ۲۴ سال حضور خود در فوتبال سطح حرفه‌ای پایان داد و به طور رسمی کفش‌هایش را آویخت. این هافبک اسپانیایی که سال‌های درخشان دوران حرفه‌ای‌اش در بارسلونا بوده است، پس از جدایی از این تیم در سال ۲۰۱۸ راهی ویسل کوبه ژاپن شد و پس از پنج سال حضور در این تیم، تابستان ۲۰۲۳ به تیم الامارات در لیگ امارات ملحق شد و پس از یک فصل بازی در این تیم در نهایت در سن ۴۰ سالگی تصمیم به بازنشستگی گرفت.

لیونل مسی که در بارسلونا با اینیستا همبازی بود و یکی از بهترین دوران تاریخ این باشگاه را به همراه هم و هم‌تیمی‌های‌شان رقم زدند، در پیامی خطاب به این هافبک اسپانیایی گفت: «یکی از هم‌تیمی‌هایی که بیشترین جادو را داشت و یکی از آنهایی که از بازی با او بیشترین لذت را بردم. دل توپ برای تو تنگ خواهد شد و همه ما هم همینطور. برایت همیشه بهترین‌ها را آرزو می‌کنم، تو یک پدیده هستی».

اینیستا که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ در عضویت باشگاه بارسلونا بود و در سال ۲۰۰۲ هم به تیم اصلی این باشگاه راه پیدا کرد، در ۶۷۴ دیداری که برای آبی و اناری‌ها به میدان رفت، آمار ۵۷ گل زده و ۱۳۵ پاس گل را از خود برجای گذاشت.

او به بارسلونا برای کسب ۹ قهرمانی در لالیگا، شش قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، پنج قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانی در سوپرجام اروپا و سه قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها کمک کرد.


منبع: خبرورزشی

+