پروفسور هشیار نوشین (راه و ساختمان ۱۳۳۸)، استاد دانشگاه معماری و هنر پارس و طراح سازه استادیوم تختی در ۹۱ سالگی درگذشت.     کانون مهندسین و فارغ التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران اعلام کرد؛ پروفسور هشیار نوشین (راه و ساختمان ۱۳۳۸)، استاد دانشگاه معماری و هنر پارس و دانشگاه Surrey انگلستان و طراح سازه […]

پروفسور هشیار نوشین (راه و ساختمان ۱۳۳۸)، استاد دانشگاه معماری و هنر پارس و طراح سازه استادیوم تختی در ۹۱ سالگی درگذشت.

 

معمار ایرانی

 

کانون مهندسین و فارغ التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران اعلام کرد؛ پروفسور هشیار نوشین (راه و ساختمان ۱۳۳۸)، استاد دانشگاه معماری و هنر پارس و دانشگاه Surrey انگلستان و طراح سازه استادیوم تختی در ۹۱ سالگی درگذشت.

 

وی از پیشگامان سازه فضاکار در جهان است و سازه های فرودگاه هیترو و استادیوم تختی تهران از معروف ترین آثار اوست.

 

معمار ایرانی

 

پروفسور نوشین در بزرگداشت هفتادمین سال دانشکده فنی، از سوی کانون به عنوان یکی از ۷۰ فارغ‌التحصیل برگزیده فنی معرفی شد.

 

وی از بانیان بخش سازه‌های فضاکار دانشگاه ساری انگلستان بود و در سال‌های گذشته انجمن سازه‌های پوسته‌ای و سازه‌های فضاکار (IASS) دانشگاه MIT بوستون، به پاس نیم قرن تلاش پروفسور هشیار نوشین در معرفی و شناخت این سازه‌ها به جهان، مدال ارزشمند Torroja را دریافت کرد.

 

پروفسور هشیار نوشین در سال ۱۳۳۸ از دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته مهندسی راه و ساختمان فارغ‌التحصیل شد. سپس در سال۱۳۴۱ از دانشگاه ایمپیریال کالج (Imperial College) در انگلیس درجه فوق مهندسی DIC را در گرایش سازه کسب کرد. سپس تحصیلات خود را برای اخذ PHD ادامه داده و دکتری خود را از دانشگاه لندن در رشته سازه‌های فضا کار بدست آورد. وی از سال ۱۳۴۱ تاکنون در حال پژوهش در جنبه‌های مختلف سازه‌های فضاکار با توجه ویژه روی استفاده کامپیوتردر تحلیل و طراحی این سازه‌ها، بوده است.

 

منبع: ایسنا

+