بنابر گفته مسئولان، شرکت‌هایی که سهام عدالت در آنها سهامدار است عموما سود‌های تقسیمی خود را پرداخت کردند و تنها چند شرکت باقی مانده که آنها نیز بزودی سود‌های خود را پرداخت می‌کنند. چالش‌های واریز سود سهام عدالت که همچنان تمامی ندارد و خبری از زمان دقیق واریز مرحله سوم و تسویه سود عملکرد مالی […]


بنابر گفته مسئولان، شرکت‌هایی که سهام عدالت در آنها سهامدار است عموما سود‌های تقسیمی خود را پرداخت کردند و تنها چند شرکت باقی مانده که آنها نیز بزودی سود‌های خود را پرداخت می‌کنند.

چالش‌های واریز سود سهام عدالت که همچنان تمامی ندارد و خبری از زمان دقیق واریز مرحله سوم و تسویه سود عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها نیست سودی که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن اسفند ماه واریز شد و بر اساس وعده‌های مسئولان سابق سازمان بورس بنابود خردادماه این سود به شکل کامل تسویه شود!

واریز سود سهام عدالت که مطالبه بسیاری از سهامداران آن است و در همین راستا برخی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان برای ما نوشتند: آنقدر با تاخیر سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند که سود حداقل ۵۰% از ارزش خودش را از دست بدهد.

در ادامه یکی دیگر از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سود سهام عدالت حق سهامداران است باید برخورد کوبنده وجدی با شرکت‌هایی که سود سهام را پرداخت نمی‌کنند شود.

همچنین دیگر مخاطب ما بیان کرد: با بهانه‌های واهی دارند با پول و سرمایه مردم سودسازی می‌کنند چرا سود وصولی واریز نمی‌شود؟

تنها ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول نشده است!

 به تازگی ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین جزئیات واریز سود سهام عدالت گفته بود: الباقی سود سهام عدالت از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تسویه شده است و تنها شرکت مپنا برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

در ادامه این مقام مسئول اظهار کرد: در مجموع تاکنون برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود.

او در پاسخ به این پرسش که بناست این سود واریز شود یا باید همچنان منتظر مپنا بود؟ گفت: در این خصوص شورای عالی بورس تصمیم گیری می‌کند.

+