شایانیوز- قیمت خودرو امروز پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ قیمت ها در بازار خودرو با توجه به تنش های خاورمیانه همچنان صعودی گزارش می شوند البته بعضی از خودروها نیز عقب نشینی کرده و برخی دیگر هنوز در انتظار نشسته اند.  قیمت خودرو‌های داخلی  تمامی محصولات داخلی  شیب مثبت قیمتی را تجربه کردند. پژو ۲۰۷ اتوماتیک […]

شایانیوز- قیمت خودرو امروز پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ قیمت ها در بازار خودرو با توجه به تنش های خاورمیانه همچنان صعودی گزارش می شوند البته بعضی از خودروها نیز عقب نشینی کرده و برخی دیگر هنوز در انتظار نشسته اند. 

قیمت خودرو‌های داخلی

 تمامی محصولات داخلی  شیب مثبت قیمتی را تجربه کردند.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما از محصولات محبوب جوان پسند ایران خودرو به‌ شمار می‌رود که جایگزین ۲۰۶ برای ملت شده است امروز با قیمت دیروز ۹۹۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

شاهین G (سانروف) از  محصولات سایپا که از  نظر کیفیت بهبود پیدا کرده امروز با افزایش قیمتی۵ میلیون تومانی یعنی به قیمت ۷۴۰ میلیون تومان در بازار معامله و به فروش میرسد.

دنا پلاس توربو ۶ سرعته(اتومات) از محبوب ترین های ایران خودرو با افزایش ۱۳ میلیون تومانی  پا به کانال یک میلیارد تومان گذاشته و در محدوده ۱/۰۱۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان در بازار ارزش‌گذاری و معامله شد. 

ساینا و کوییک S از خودروهایی که در یک رده  هستند و جایگزین پراید شده اند؛ ساینا S با قیمت ۴۲۰/۰۰۰/۰۰۰ و کوییک S با قیمت ۴۱۹/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان  دیروز خودشان به فروش میرسند.













نام خودرو

قیمت بازار
ساینا S ۴۲۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان
پژو پارس سفارشی ELX ۷۳۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان 
شاهین G (سانروف) ۷۴۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان 
دنا پلاس توربو ۶ سرعته ۱/۰۱۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان 
کوییک S ۴۱۹/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان 
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۹۹۳/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان
سهند ۴۹۹/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان
تارا اتومات V4 ۹۸۴/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان 
سورن پلاس ۷۲۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان 

قیمت خودرو‌های مونتاژی

اغلب خودروهای مونتاژی دچار نوسان شدند. 

جک J4 از اقتصادی‌ترین محصولات کرمان موتور از ابتدای معاملات دیروز در سکون فرو رفته بود امروز با قیمت دیروزش یعنی قیمت ۸۲۵  میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود این خودرو که به علت اقتصادی بودن پر طرفدار است.

مکث کلوت اتوماتیک (تیپ ۳) از محصولات مونتاژی در محدوده یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان دیروزش قرار دارد.

لامری ایما محبوب با ظاهری مجلل و اسپرت در بازار با کاهش قیمت ۱۵ میلیون تومانی به قیمت ۱/۸۴۰ میلیارد تومان به فروش میرسد. 

دیگنیتی پرایم یکی از محصولات برجسته شرکت بهمن موتور است که با طراحی زیبا، امکانات لوکس و تکنولوژی‌های مدرن، به عنوان یک کراس‌اوور لوکس و مدرن وارد بازار شده است و اکنون با افزایش ۴۰ میلیون تومانی به قیمت ۱/۷۷۰ میلیارد تومان در بازار معامله میگردد.












نام خودرو  قیمت خودرو
جک J4 ۸۲۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان 
دیگنیتی پرایم ۱/۷۷۰/۰۰۰/۰۰۰  میلیارد تومان
فیدلیتی (۵ نفره) ۱/۷۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان 
تیگو ۷ پرمیوم ۱/۹۰۴/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان 
اکستریم VX ۴/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان
کی ام سی J7 ۱/۵۸۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان 
هونگچی E-QM5 ۱/۹۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان 
لاماری ایما ۱/۸۴۰/۰۰۰/۰۰۰  میلیارد تومان 

پیشنهادی امروز برای خرید خودرو 

فردا T5 یا همان FMC T5، و یا همان دانگ فنگ T5، یک خودروی کراس اور ساخت کمپانی دانگ فنگ چین است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودرو شهر پکن معرفی و سپس به بازار عرضه شد.

در سال ۲۰۱۹ دانگ فنگ اقدام به رونمایی یک فیس لیفت از خودروی T5 کرد که تولید آن تاکنون ادامه دارد. پای دانگ فنگ T5 در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت فردا موتورز به بازار ایران نیز باز شد.

طراحی ظاهری فردا T5

FMC T5 طراحی نسبتا محافظه کارانه ای دارد و دانگ فنگ برخلاف دیگنیتی، چندان از خطوط سیال و فرم بدنه اسپرت برای فردا T5 استفاده نکرده است. این خودرو در نمای جلو چهره ای معمولی دارد؛ چراغ های جلو از نوع لنزی هستند که دی لایت ها داخل آن ها قرار گرفته، جلو پنجره خودرو مطابق ترند روز دنیا ابعاد بزرگی دارد و لوگوی فردا موتورز در وسط آن قرار گرفته، چراغ های مه شکن به صورت عمودی در دو طرف سپر جلو به چشم می خورند و یک دیفیوزر نیز در پایین سپر جلو برای افزایش زیبایی به کار گرفته شده است.

fmc-1-min

نمای کناری فردا T5 بسیار ساده طراحی شده و خبری از خطوط بدنه حجیم و اغراق آمیز در این نما نیست و دانگ فنگ تلاش کرده تا با اضافه کردن زه های کرومی رنگ به زیر درب ها و دور شیشه ها به جذابیت این نما اضافه کند. قسمت بالایی گلگیر های آن فرم صافی دارد و به همین علت رینگ ۱۸ اینچی با وجود فاصله مناسب از کناره های گلگیر، فاصله زیادی از قسمت بالای گلگیر دارند و ممکن است کوچک به نظر برسند.

Untitled

نمای عقب FMC T5 شاید جالب توجه ترین بخش این خودرو باشد که دلیل آن چراغ های به هم پیوسته آن است. البته چراغ های به هم پیوسته به خودی خود موضوع جدیدی نیستند و در بسیاری از خودرو های جدید می توان این سبک طراحی را مشاهده کرد اما در اینجا، طراحان T5 با اضافه کردن یک نوار کرومی که بخش پایینی چراغ ها نیز به یکدیگر متصل کرده باعث ایجاد یک نمای خاص تر شده اند. از چراغ های اصلی که عبور کنیم، مه شکن های عقب در بخش پایینی خودرو قرار گرفته اند و یک دیفیوزر نیز شبیه به جلوی خودرو در پایین سپر به چشم می خورد که هیچ خروجی اگزوزی روی آن دیده نمی شود.

Untitled

کابین و فضای داخلی فردا T5

کابین فردا T5 شاید بزرگترین نقطه ضعف این خودرو باشد، داشبورد، صندلی ها و فرمان این خودرو همگی پوشش چرمی با کیفیت متوسطی دارند و در سایر نقاط نیز از پلاستیک های خشک استفاده شده. غربیلک فرمان دانگ فنگ T5 از نوع ۴ شاخه و D کات است که به غیر از طراحی نه چندان زیبایش، به علت زاویه گیری به سمت بالا (شبیه به فرمان مینی بوس ها) ممکن است مقداری بد دست باشد. در پشت فرمان نیز یک صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی به چشم می خورد.

در کنسول میانی داشبورد یک تبلت اندرویدی به شکل بسیار بدی قرار گرفته و سازنده به جای طراحی کردن فضایی برای نصب مانیتور در داخل داشبورد، ترجیح داده تا آن را مانند تبلتی که توسط چسب مگنتی به داشبورد چسبانده شده در خودرو قرار دهد. صفحه نمایش های تبلتی بزرگ که این روز ها جای پنل های دکمه ای را در خودرو ها گرفته اند ممکن است ظاهر مدرنی داشته باشند اما در واقع کمپانی ها از این صفحه نمایش ها برای ارزان سازی خودرو و سود بیشتر استفاده می کنند. کار کردن با این تبلت ها هنگام رانندگی سخت و ایضا خطرناک است و باعث از دست رفتن تمرکز راننده می شود.

dongfeng_forthing_t5_9

کند شدن سیستم عامل و تاچ صفحه نیز یکی از مشکلات این سیستم ها است که در خودرو های نسبتا ارزان قیمت پس از مدتی استفاده بوجود می آید در زیر مانیتور یک سری کلید به صورت پیانویی قرار گرفته اند و پایین تر از آن اهرم دنده قرار دارد که کلید های ترمز پارک، اتوهلد، ESP و HDC دور آن به چشم می خورند. صندلی راننده فردا T5 برقی است و در ردیف عقب نیز فضای پای فضای مناسبی برای سرنشینان در نظر گرفته شده.

مشخصات فنی فردا T5

فردا T5 از یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربو شارژ با کد ۴J15T بهره می برد که در اصل متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این موتور توانایی تولید ۱۵۶ اسب بخار توان در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور در ۱۷۵۰ دور در دقیقه را دارد. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و فردا T5 را طی حدود ۱۱٫۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.

FMC T5 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند و همچنین از حمایت سیستم هایی مانند ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز بهره می برند. فردا T5 با وزن ۱۵۷۵ کیلوگرمی خود مصرف سوخت میانگین ۷٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد.

ایمنی و امکانات رفاهی فردا T5

فردا T5 به ۶ ایربگ مجهز است که برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای در نظر گرفته شده اند. همچنین این خودرو موفق به کسب تنها ۳ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده که امتیاز قابل قبولی نیست. البته فردا T5 با توجه به داشتن سیستم هایی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کمک حرکت در سراشیبی HDC می تواند هنگام رانندگی حس اطمینان خوبی به راننده انتقال دهد.

امکانات رفاهی دانگ فنگ T5 با توجه سطح قیمتی که در آن قرار گرفته چندان پر و پیمان نیست، اما در هر صورت امکانات کاربردی مورد نیاز روی این خودرو قرار گرفته اند. از امکانات شاخص آن می توان به شیشه بالابر های برقی، آیینه های جانبی با تنظیم و تاشوندگی برقی، سقف پاناروما، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور ۱۲ اینچی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، صندلی راننده با تنظیم ۸ جهته برقی، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد و صندوق عقب برقی اشاره کرد.

فردا T5 در بازار؛ قیمت و رقبا

در بازار امروز، فردا T5 رقیبانی نظیر لاماری ایما آرین موتور، جک K7 کرمان خودرو، چری تیگو ۷ پرو، دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم دارد. همه این خودرو ها از موتور های ۱٫۵ لیتری توربو استفاده می کنند اما در مقابل گیربکس های DCT یا CVT رقبا، محصول فردا موتور از گیربکس ۶ دنده AT بهره می برد که به نوعی می تواند برگ برنده آن باشد.

فردا T5 در کارخانه با قیمت ۱/۴۷۱/۰۰۰/۰۰۰ و در بازار آزاد نیز با  قیمت  ۱/۵۲۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان ارزش گزاری و معامله می شود.

سخن آخر 

تجربه در کشورعزیزمان ایران نشان داده است که هرگاه چیزی را نیاز داشته ایم بلافاصله آن راتهیه نماییم و در انتظار تغییرات بازار نمانیم.

این گزارش تنها برای تصمیم بهتر کاربران نوشته شده است.

+