حبیب‌الله بوربور بر اهمیت هماهنگی میان اوقاف و خیّران به منظور ترویج وقف و ابتر نماندن آن تأکید کرد. رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور گفت: اگر بین خیران و سازمان اوقاف هماهنگی لازم ایجاد نشود، یک امر طبیعی هست که موضوع وقف ابتر می‌ماند. حبیب الله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیّرین کشور بیان […]


حبیب‌الله بوربور بر اهمیت هماهنگی میان اوقاف و خیّران به منظور ترویج وقف و ابتر نماندن آن تأکید کرد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور گفت: اگر بین خیران و سازمان اوقاف هماهنگی لازم ایجاد نشود، یک امر طبیعی هست که موضوع وقف ابتر می‌ماند.

حبیب الله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیّرین کشور بیان کرد: در طول سال‌های اخیر با خودسری‌های افراد، فتنه ها، انحرافات، بی برنامگی‌ها و مسائل مختلف روبرو شدیم ولی کشور به علت وجود ولایت فقیه، امن و امان بود. چون مقام معظم رهبری ۱۷ سال قبل فرمودند که به مردم مراجعه و به آنها کمک کنید، خیّران کشور با عمل به این توصیه بسیاری از اقدامات خیریه را انجام دادند.

 رئیس هیئت مدیره مجمع خیّرین کشور گفت: در زمانی که بنده به عنوان ریاست سازمان نوسازی، تصدی آن را برعهده داشتم. در زمینه توسعه و تجهیز مدارس کشور ۲۲ هزار مدرسه ساخته شد که ۵ هزار و ۵۰۰ واحد آن توسط خیّران ساخته شد ولی وقف‌نامه نداشتند. به همین دلیل، به آموزش و پرورش اعلام کردیم که حق تغییر ندارد ولی در برخی موارد، حتی نام مدرسه را تغییر می‌داد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مطرح کرد: با توجه به این که در برخی از موارد، خیّران احساس می‌کنند که کار خیر آنها پیگیری نمی‌شود. در نتیجه، اگر بین خیّران و سازمان اوقاف هماهنگی لازم ایجاد نشود، یک امر طبیعی هست که موضوع وقف ابتر بماند.

بوربور با اشاره به پیشینه چند هزار ساله وقف عنوان کرد: نتیجه خیرخواهان در برخی از حوزه‌های وقف رشد نوابغ و بدنبال آن، رشد علم در کشور است؛ با این نقش آفرینی مهم، خیّران باید همواره مورد تقدیر قرار بگیرند و باید جلب رضایت قبلی آنها را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیّرین کشور یادآور شد: مردم برای کمک رسانی حین بروز بحران به این موضوع اعتماد دارند و همواره در بحران‌های مختلف کشور از جمله سیل، زلزله و کرونا به مجمع خیرین کشور لطف زیادی داشته اند؛ اینکه اصل هزینه کمکی خیّران به عنوان مالیات برای آنها محاسبه می‌شود نیز به عنوان یک شاخصه مهم تشویقی قابل تقدیر است.

بوربور با اشاره به کمک ۴۲۰ میلیارد تومانی این مجمع برای مبارزه با کرونا ادامه داد: در حال حاضر، ۷ میلیون و نیم نفر جمعیت سالمند داریم که بر اساس پیش بینی‌ها سالانه یک درصد به آن افزوده می‌شود؛ با ساخت مجموعه‌های نگهداری از سالمندان این مشکل قابل حل نیست بلکه باید با همکاری جوانان در طرح بانک زمان (ارائه خدمات جوانان در حال حاضر و دریافت آن در زمان پیری برای هر جوان مشارکت کننده) چاره اندیشی اساسی داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیّرین کشور افزود: طرح‌های بسیار خوبی برای همکاری با سازمان اوقاف داریم که در صورت عملیاتی شدن بسیاری از معضلات جامعه حل می‌شوند.

+