شایانیوز- شما فقط کافیه تا به فروشگاه هایی که محصولات کاربردی آشپزخونه میفروشند بیرد، اونوقته که با دنیایی از وسایل و آیتم های جذاب روبرو خواهید شد که ترند شدن و حتی با پارسال هم فرق دارند. این جور مغازه ها درست مثل مغازه های لوازم تحریر میمونه و ریز و درشت جذاب داخلشون زیاد […]

شایانیوز- شما فقط کافیه تا به فروشگاه هایی که محصولات کاربردی آشپزخونه میفروشند بیرد، اونوقته که با دنیایی از وسایل و آیتم های جذاب روبرو خواهید شد که ترند شدن و حتی با پارسال هم فرق دارند. این جور مغازه ها درست مثل مغازه های لوازم تحریر میمونه و ریز و درشت جذاب داخلشون زیاد دارن به حدی که انتخاب داخلشون به شدت سخت میشه. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که خب وارد اینچنین مغازه ای میشید و حتی کارایی و استفاده یکسری از لوازم رو نمیدونید و این دقیقا میشه همون ترند شدن وسایل. در این مطلب ما میخوایم با انواع مختلف و شیکی از بانکه ها، پاسماوری، جا ادویه و اکسسوری های زیبای آشپزخونه آشنا بشیم و فرقشون رو هم بدونیم که مخصوصا واسه خونه عروس خانوما خیلی میتونن شیک و کاربردی باشند.

424

پاسماوری چیست و چه کاربردی دارد؟

پاسماوری ها به ظروف نگهدارنده ای گفته میشه ست هستند و برای نگهداری از خوراکی هایی مثل چای خشک، قند و شکر و غیره استفاده دارند. اولین خصوصیت پاسماوری اینه که کاملا در دسترس هستند و اغلب هم از جنس فلز و یا شیشه ای ساخته میشن که به واسطه استند های استیل و یا فلز آلیاژ شده منظم و مرتب خواهند شد. از طرفی هم خوشگلی ظاهری این پاسماوری ها چیزیه که خیلی به چشم میاد و توجه بهش مهمه چون در معرض دید قرار داره.

فرقی که پاسماوری، جا ادویه‌ ای و بانکه ها دارند در واقع در تعداد اونهاست. برخلاف جا ادویه ای و پاسماوری که معمولا به شکل ست با هم طراحی میشن و قابل فروش هستند، بانکه ها به نوعی تکی می باشند و در انواع ابعاد و مدل های متنوع عرضه می شوند. پاسماوری و جا ادویه ای اغلب به شکل ست ۳ تایی و یا ۵ تایی هستند که خب شکر، چای و قند رو در خود جای میدهند و سایز کوچیکشون هم ادویه ها هستند و در کنار گاز گذاشته میشن. اونها هم زیبا کننده فضا به حساب میان و هم وسیله ای بسیار کاربردی چون دم دستی آشپز نشستن و آماده به خدمت هستند.

5847854

انواع جا ادویه ای و کاربردی که در دکوراسیون دارند

اما کمی با جا ادویه ای ها آشنا شدیم. اونها ظروفی هستند با درپوش محکم در سایز های کوچیکتر که خب مثل بانکه و پاسماوری در انواع مدل های مختلف عرضه می شوند. جا ادویه ای ها اغلب به این شکل هستن که با پاسماوری ست خواهند شد. این ست های ۳ الی ۴ تایی برای نگهداری خوراکی های ریز که به میزان کمتر اما هر روز ازشون استفاده میشه مثل نمک، فلفل، زردچوبه و غیره مورد استفاده قرار میگیرند. اونها متریال و ابعاد مختلفی دارند که بسته به سلیقه و بودجه شما قابل خریداری هستند.

مثلا یکی از اونها جا ادویه ای چرخان هستش که خب به دلیل حفظ فضای روی کانتر، این روزها از محبوب ترین مدل ها محسوب می شوند. اما نوع دیگر جا ادویه ها خود ریز هستند که معمولا دارای یک سری با سوراخ های ریز می باشند و میتونید اونها رو متوسط و یا کاملا باز نگه دارید.

638764

انواع بانکه برای نگهداری تنقلات خوشگل

بانکه ها نیز از دست محبوب ترین و پر استفاده ترین ظروف در آشپزخونه هستند، چرا که در ابعاد و سایز های مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار میگیرند. بانکه ها در متریال های مختلفی همچون شیشه ای سرامیکی و بامبو و چوبی تولید می شوند که خب مدل های شیشه ای اونها فضایی برای نگهداری  حبوبات، ترشیجات، انواع سبزی خشک و… می باشد و خوبیشون هم اینه که میتونید داخلشون خوراکی های خوشرنگ ریخته و به عنوان دیزاین و دکوری استفاده نمایید.

بانکه سرامیکی نوع دیگری هستند که اغلب به دلیل استحکام و طول عمر بالایی که دارند، میتونن به عنوان ظروف دم دستی عالی باشند. این آیتم یکی از بهترین عناصر جهت ست سازی با لوازم آشپزخونه هستش. از طرفی هم بانکه های چوبی و یا بامبو زیبایی بسیار به خصوصی دارند و حس گرم و صمیمی به فضا می بخشند. این بانکه ها برای نگهداری شکلات و تنقلات روی میز به عنوان دکور شمع زیبا هستند. 

53485

+