شفقنا ورزشی – کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، سوت قضاوت نبرد تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور را به عبدالله جمالی از کویت سپرده است. به گزارش شفقنا ورزشی به نقل از فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا کار خود را با یک شکست یک‌گله در عربستان مقابل الاهلی به پایان برد؛ مسابقه‌ای که […]

شفقنا ورزشی – کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، سوت قضاوت نبرد تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور را به عبدالله جمالی از کویت سپرده است.

به گزارش شفقنا ورزشی به نقل از فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا کار خود را با یک شکست یک‌گله در عربستان مقابل الاهلی به پایان برد؛ مسابقه‌ای که در آن، سرخ‌پوشان نمایش قابل‌قبولی از خود ارائه کردند اما نتوانستند برابر حریف پرستاره عربستانی امتیاز کسب کنند. بعد از شکست مقابل الاهلی، حالا پرسپولیسی‌ها مهیای انجام دیدار دوم خود در نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، سرخ‌پوشان باید فردا (دوشنبه) به مصاف پاختاکور ازبکستان بروند.

سرخ‌پوشان در شرایطی باید فردا (دوشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پاختاکور بروند و اولین میزبانی خود در لیگ نخبگان را انجام بدهند که با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، سوت قضاوت نبرد قهرمانان فوتبال ایران و ازبکستان به عبدالله جمالی از کویت رسیده است. ضمن آنکه علی تی چراک و سعود الشمالی کمک‌های اول و دوم جمالی در مسابقه فرداشب خواهند بود و عبدالله الکندری هم به عنوان کمک داور وی‌ای‌آر عضوی از تیم داوری مسابقه پرسپولیس و پاختاکور است.

بدون قضاوت برای نمایندگان ایران در آسیا!

عبدالله جمالیِ ۳۲ ساله در شرایطی سوت قضاوت یکی از نبردهای مهم هفته دوم لیگ نخبگان در منطقه غرب آسیا را در اختیار گرفته که بازخوانی کارنامه او نشان می‌دهد جمالی هیچ‌گاه در عرصه باشگاهی برای تیم‌های ایرانی سوت نزده است. جالب آنکه این داور جوان کویتی نه‌تنها در عرصه باشگاهی بدون قضاوت برای تیم‌های ایرانی بوده، بلکه در عرصه ملی هم در هیچ مسابقه‌ای از تیم ملی بزرگسالان ایران در قامت داور اول فعالیت نداشته و این طلسم برای او قرار است فرداشب در ورزشگاه شهدای شهر قدس بشکند.

فقط یک تجربه قضاوت؛ آن‌هم برای تیم زیرِ ۲۰ سال!

جمالی در حالی در عرصه فوتبال بزرگسالان نه در سطح باشگاهی و نه در سطح ملی، قضاوتی برای تیم‌های ایرانی نداشته که بازخوانی دقیق‌تر کارنامه او نشان می‌دهد که داور کویتی فقط یک‌بار و آن‌هم در جریان مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا، مصاف تیم‌های ایران و ویتنام را در مرحله گروهی سوت زده که آن مسابقه با برتری ۳ بر یک تیم جوانان ایران خاتمه پیدا کرده است. جمالی در آوردگاه‌های مختلف از جمله لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و مسابقات انتخابی جام جهانی و دیدارهای دوستانه ملی جمعاً ۱۹ قضاوت داشته که نشان‌دادن ۵۳ کارت زرد و اعلام ۱۰ پنالتی نشان می‌دهد که عبدالله جمالی داور سخت‌گیری است و باید دید این داور جوان و ۳۲ ساله فرداشب چه عملکردی را از خود در نبرد پرسپولیس و پاختاکور به جای می‌گذارد.

+