به گزارش “ورزش سه”، سیدحسین حسینی، کاپیتان تیم استقلال، تا کنون در ۱۲ دربی تهران حضور داشته، اما موفق نشده در هیچ‌یک از این دیدارها پیروزی به دست آورد. او در طول این ۱۲ مسابقه بارها عملکرد خوبی از خود نشان داده و حتی در دو جام حذفی، با درخشش در ضربات پنالتی، استقلال را […]

به گزارش “ورزش سه”، سیدحسین حسینی، کاپیتان تیم استقلال، تا کنون در ۱۲ دربی تهران حضور داشته، اما موفق نشده در هیچ‌یک از این دیدارها پیروزی به دست آورد. او در طول این ۱۲ مسابقه بارها عملکرد خوبی از خود نشان داده و حتی در دو جام حذفی، با درخشش در ضربات پنالتی، استقلال را به مرحله بعدی رسانده است، اما در وقت‌های قانونی همچنان در جستجوی اولین پیروزی‌اش در شهرآورد تهران است.

اولین تجربه حسینی در دربی تهران با یک شکست تلخ همراه بود. در این بازی که با نتیجه ۱-۰ به نفع پرسپولیس به پایان رسید، علی علیپور از روی نقطه پنالتی دروازه او را باز کرد. دومین دربی حسینی نیز با شکست ۱-۰ همراه شد، این بار به واسطه یک گل به خودی که در یکی از بدترین لحظات برای او رقم خورد. با گذشت زمان، حسینی در چندین دربی دیگر نیز حضور داشت، از جمله تساوی ۲-۲ در دربی برگشت لیگ نوزدهم، که باز هم به رغم واکنش‌های خوبش، نتوانست از گل‌های حریف جلوگیری کند.

2085892

در یکی از بازی‌های جام حذفی که به لطف گل ثانیه‌های پایانی دانشگر، آبی‌ها بازی را ۲ بر ۲ کرده و به پنالتی کشاندند، حسینی با مهار پنالتی احمد نوراللهی و کمک به صعود استقلال به فینال، یک نمایش درخشان ارائه داد. او در پنجمین حضورش در دربی نیز موفق به ثبت اولین کلین شیت خود در این رقابت‌ها شد، هرچند بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی، بار دیگر حسینی با درخشش خود تیمش را به نیمه‌نهایی رساند.

2085893

او در دیگر بازی‌ها نیز گاهی به نتایج مشابهی رسید، از جمله تساوی ۰-۰ و ۱-۱، که همواره حسینی به عنوان یکی از ستاره‌های تیمش در میدان حضور داشت، اما همچنان موفق به شکستن طلسم پیروزی در وقت قانونی نشد. تساوی در هفتمین دربی سیدحسین، با گل رودی ژستد رقم خورد و آبی‌ها با فرار از شکست، در پایان فصل به قهرمانی دست پیدا کردند.

در دربی هشتم که یکی از حساس‌ترین و پرهیجان‌ترین بازی‌ها بود، حسینی و استقلال نزدیک به پیروزی بودند، اما در نهایت بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید. استقلال که تا لحظات پایانی برتری داشت، با یک ضربه سر از گولسیانی در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد. این تساوی ناامیدکننده بار دیگر حسینی را از اولین پیروزی در دربی دور کرد.

2085894

در دربی نهم، حسینی در مقابل پرسپولیس با نتیجه ۱-۰ شکست خورد. این بار عیسی آل‌کثیر با حرکتی سریع و یک ضربه تمام‌کننده موفق شد دروازه حسینی را باز کند. این شکست هم حسینی را از تجربه پیروزی در شهرآورد محروم کرد و فشار روانی بیشتری را بر روی او به دنبال داشت.

یکی از تلخ‌ترین شکست‌های حسینی زمانی بود که استقلال در جام حذفی با نتیجه ۲-۱ مقابل پرسپولیس شکست خورد و این ناکامی حسینی در شهرآوردها را تداوم بخشید. شکست در این بازی با انتقادات شدیدی از سیدحسین همراه شد و او حتی با انتشار یک استوری در صفحه شخصی، از استقلال خداحافظی کرد ولی در ادامه به این تیم بازگشت.

2085895

در دربی یازدهم، استقلال با پرسپولیس به تساوی ۱-۱ دست یافت. در حالی که پرسپولیس با گل اول بازی پیش افتاد، در لحظات پایانی، کوین یامگا با زدن یک پنالتی در دقیقه ۹۷ تیمش را از شکست نجات داد و حسینی و استقلال به یک امتیاز از این دیدار دست یافتند. هرچند این نتیجه نیز حسینی را به پیروزی در دربی نرساند، اما از یک شکست دیگر جلوگیری کرد.

در آخرین دربی که به بازی برگشت فصل قبل مربوط می‌شود، استقلال و پرسپولیس با نتیجه ۰-۰ به تساوی رسیدند و این دیدار نیز به آمار عدم پیروزی‌های حسینی در دربی‌های تهران اضافه شد. کاپیتان آبی‌ها در این ۱۲ دیدار به ۸ تساوی و ۴ شکست دست یافته است و سه کلین شیت ثبت کرده است، اما همچنان در انتظار اولین پیروزی خود در شهرآورد تهران است.

منبع