مارک آندره تراشتگن در پیروزی ۵-۱ بارسلونا مقابل ویارئال دچار مصدومیت شدید زانو شد و باشگاه تایید کرده که این دروازه‌بان آلمانی روز دوشنبه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و به مدت ۷ تا ۸ ماه از میادین دور خواهد بود. اکنون بارسلونا باید گزینه‌های خود را بررسی کند و ببیند که چه کسی را […]

مارک آندره تراشتگن در پیروزی ۵-۱ بارسلونا مقابل ویارئال دچار مصدومیت شدید زانو شد و باشگاه تایید کرده که این دروازه‌بان آلمانی روز دوشنبه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و به مدت ۷ تا ۸ ماه از میادین دور خواهد بود. اکنون بارسلونا باید گزینه‌های خود را بررسی کند و ببیند که چه کسی را می‌تواند به عنوان دروازه‌بان اول تیم در نظر بگیرد.

در بازی با ویارئال، ایناکی پنا که فصل گذشته نیز به‌مدت سه ماه جانشین تراشتگن شده بود، به جای او به زمین آمد. همچنین جوانانی مانند آندر آسترالاگا و دیگو کوخن نیز گزینه‌هایی در دسترس هستند، اگرچه کوخن به مدت یک ماه است که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، رسانه‌های اسپانیایی به این نکته اشاره کرده‌اند که هیچ‌یک از این گزینه‌ها به‌طور کامل نظر باشگاه را جلب نمی‌کنند.

در حالی که بارسلونا نمی‌تواند در این فصل بازیکنی از دیگر تیم‌ها جذب کند، اما مجاز به استخدام دروازه‌بانی از بین بازیکنان آزاد است. گزینه‌های آنها شامل کیلور ناواس، ییری پاولنکا، سرخیو ریکو، توماش واسلیک، کریستوفر کلاسن و آنتونیو آدان می‌شود.

دو دروازه‌بان سابق لاماسیا، ادگار بادیا و جوردی ماسپ، نیز در حال حاضر بدون تیم هستند. همچنین رادیو کادنا سِر به این نکته اشاره کرده که وویچخ شچنسنی به‌تازگی از فوتبال خداحافظی کرده و ممکن است روبرت لواندوفسکی با هم‌تیمی لهستانی خود تماس بگیرد، هرچند این موضوع صرفاً حدس و گمان است.

یکی از دروازه‌بانانی که بارسلونا پیش‌تر او را تحت نظر داشته و گزارش‌های مثبتی درباره‌اش وجود دارد، آلوارو والس از لاس پالماس است. والس به‌دلیل عدم تمدید قراردادش، به نیمکت رفته و یاسپر سیلیسن، دروازه‌بان سابق بارسلونا، به جای او بازی می‌کند. لازم به ذکر است که بارسلونا تنها در ژانویه می‌تواند والس را جذب کند.

بارسلونا باید ابتدا تصمیم بگیرد که آیا نیاز است فوراً جایگزینی برای تراشتگن جذب کند یا با گزینه‌هایی مانند پنا یا جوانان دیگر تا ژانویه ادامه دهد. در صورت استخدام دروازه‌بان جدید، بارسلونا می‌تواند ۸۰٪ از حقوق تراشتگن را، که حدود ۷ میلیون یورو می‌شود، به این بازیکن پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی