رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان همدان در گفت و گو با آنا: رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان همدان گفت: تجهیزات ما هم داخلی هستند و هم خارجی اما اغلب داخلی هستند. رشید حیدری مقدم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص تجهیزات پزشکی هیئت پزشکی ورزشی استان همدان اظهار کرد: طبیعتا با […]

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان همدان در گفت و گو با آنا:

هنوز در ورزش به نقطه ای که بگوییم علمی شده ایم، نرسیدیم  با تکنولوژی روز دنیا خیلی فاصله داریم

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان همدان گفت: تجهیزات ما هم داخلی هستند و هم خارجی اما اغلب داخلی هستند.

رشید حیدری مقدم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص تجهیزات پزشکی هیئت پزشکی ورزشی استان همدان اظهار کرد: طبیعتا با استاندارد ها و تجهیزات دنیا در این زمینه خیلی فاصله داریم. ۴۲ دانشکده تربیت بدنی و ۵ دانشگاه تخصصی پزشکی ورزشی داریم اما هنوز به نقطه ای که بگوییم ورزشمان کاملا علمی شده است نرسیدیم. دیگر از زمانی که یک نفر هم ماساژور بود هم روانشناسی را انجام می داد گذشته است. در تمام دنیا این تخصص ها جدا و تشکیلات خاص خود را دارد. هنوز به آن ساختار نرسیدیم چراکه خیلی هزینه بر است. خیلی از باشگاه های ما نیز هنوز توان این کار را ندارند و هنوز اختلاف زیادی با دنیا داریم.

وی افزود: تجهیزات بازتوانی مانند فیزیوتراپی وجود دارد و معمولا تجهیزات ما داخلی هستند. مواردی که در داخل تولید نمی شود را از خارج وارد می کنیم چراکه برخی از تجهیزات با تکنولوژی به روز دنیا هستند اما اغلب تجهیزات ما داخلی هستند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان همدان درباره معاینات هیئت پزشکی ورزشی استان همدان تصریح کرد: ملی پوشانی که اعزامی به مسابقات جهانی هستند به صورت روتین توسط فدراسیون ورزشی پزشکی معاینه می شوند. ورزشکارانی که در آستانه مسابقات در سطح کشور و مسابقات برون مرزی هستند باید تأییدیه پزشک را داشته باشند که آن پزشک مربوطه می تواند از هیئت استان های هر فدراسیون باشد. در سالی که گذشت ۹۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان همدان داشتیم که به احتمال قوی امسال به ۱۰۰ هزار نیز می رسند. پتانسیل اینکه تنها هیئت پزشکی ورزشی استان این عزیزان را معاینه کند وجود ندارد و از بیمارستان های دولتی و خصوصی که امکانات خوبی نیز دارند کمک می گیریم. اگر بخواهیم اینکار را خودمان انجام دهیم باید ماهیانه حدود ۳۰۰ میلیون هزینه کنیم که لزومی نیز ندارد و اصلا به آن میزان کاربردی ندارد. اگر ورزشکاری جراحی یا اینچنین نیاز هایی داشته باشد او را به بیمارستان می فرستیم و هزینه عمل او را پرداخت می کنیم.

حیدری مقدم درباره تعاملات فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون ورزش های همگانی گفت: در سطح فدراسیون و استان ها تعامل وجود دارد. اغلب کارگاه ها که برگزار می شود مانند دوره های مربی گری و دوره های شناسایی آسیب های ورزشی با حضور کارشناسان ما است. ماه پیش دوره ای با ۱۱۰۰ نفر برای ورزشکاران همگانی برگزار کردیم و درباره مباحث روز پزشکی ورزشی را به این عزیزان آموزش دادیم.

 

 

+