به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، استقلال امشب در ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهرقدس با تیم الغرافه دیدار میکند. ترکیب رسمی دو تیم را در ادامه گفته ایم. تیم استقلال هواداران دو آتیشه زیادی دارد و توقع داریم امشب به رسم میزبانی تیم استقلال تمام تلاش خودش را بکند تا بتواند از این بازی پیروز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، استقلال امشب در ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهرقدس با تیم الغرافه دیدار میکند. ترکیب رسمی دو تیم را در ادامه گفته ایم. تیم استقلال هواداران دو آتیشه زیادی دارد و توقع داریم امشب به رسم میزبانی تیم استقلال تمام تلاش خودش را بکند تا بتواند از این بازی پیروز بیرون بیاید. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ترکیب استقلال مقابل الغرافه اعلام شد

استقلال از دقایقی دیگر در ورزشگاه شهدای شهرقدس به مصاف الغرافه می‌رود تا نخستین مسابقه خود در لیگ نخبگان آسیا را برگزار کند.

جواد نکونام برای این دیدار از نفرات زیر در ترکیب اصلی استقلال استفاده کرده است:
حسین حسینی، سامان فلاح، رافائل سیلوا، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، دیدیه اندونگ، زبیر نیک نفس، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو.

جواد نکونام سرمربی استقلال

جواد نکونام سرمربی استقلال

دو تغییر استقلال نسبت به آخرین بازی مقابل آبی پوشان خوزستان، نیمکت نشینی آرمان رمضانی و حضور ثابت گوستاوو بلانکو و همچین حضور زبیر نیک نفس به جای گائل کاکوتا به حساب می‌آید.
درحالی که شایعاتی مبنی بر بازگشت تیم آبی پوش ها به سیسم سه دفاعه شنیده می‌شد اما چیزی که مشخص است حداقل برای این بازی آبی ها با همان ترکیب چهار دفاعه به میدان می‌روند./خبر ورزشی

ترکیب الغرافه برای مصاف با استقلال اعلام شد‌.

در چارچوب هفته اول فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ نخبگان آسیا، تیم الغرافه قطر از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه تهر قدس میهمان استقلال است. ترکیب ۱۱ نفره الغرافه مشخص شده و سرمربی زردها نفرات زیر را روانه میدان خواهد کرد:

ان‌دیایه؛ یوسف، جانگ، نانی، سانو؛ گانهی، مادیبو، دیاز، ساسی؛ کومان، خوسلو/طرفداری

توضیحات ممبینی درباره استفاده از VAR در بازی استقلال و الغرافه

ساعاتی قبل از آغاز دیدار آبی پوشان ایران برابر الغرافه اخبار مختلفی در خصوص عدم استفاده از VAR دراین بازی به گوش می رسید.

براین اساس هدایت ممبینی درباره شایعه برگزار شدن بازی این دو تیم  بدون VAR اظهار داشت: جانمایی VAR مورد تایید ناظران AFC قرار گرفته و این بازی قطعا با استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: درخواست می‌کنم رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی مطالب کذب را بدون هیچگونه منبعی در آستانه این بازی مهم منتشر نکنند./برنا

ساعت بازی فوتبال استقلال – الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه ۲۶ شهریور روز تاریخی‌ای در فوتبال آسیا خواهد بود و نسخه جدیدی از مسابقات فوتبال باشگاهی قاره آسیا تحت عنوان لیگ قهرمانان نخبگان آسیا یا همان لیگ نخبگان آسیا آغاز می‌شود. استقلال که از جمله تیم‌های مطرح و پرافتخار قاره به شمار می‌رود، پس از آنکه ۲ دوره متوالی مجوز حضور در مسابقات آسیایی را کسب نکرد، در اولین گام میزبان الغرافه قطر است. این مسابقه از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز خواهد شد.

استقلال و دلتنگی یار دوازدهم

استقلال در این بازی از بزرگ‌ترین سلاح خود یعنی حمایت تماشاگران به صورت بسیار محدود و اندک بهره خواهد برد. بحث عجیب و تاثربرانگیز این روز‌های فوتبال ایران موضوع انتخاب ورزشگاه برای بازی‌های تیم ملی و نمایندگان ایران در آسیا است و در نهایت ورزشگاه شهدای شهر قدس با ظرفیتی نزدیک به یک‌دهم ورزشگاه آزادی میزبان دیدار‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس خواهد بود. آبی پوشان در ۲ بازی که در لیگ میزبان بوده، خارج از تهران مجبور به پذیرایی از حریفان خود شده است. آخرین دیدار بین‌المللی‌ای که استقلال در تهران در ورزشگاهی به غیر از آزادی میزبانی کرده به مرحله پلی‌آف اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد که آبی‌ها در ورزشگاه تختی موفق به کسب پیروزی برابر الفیصلی اردن و نفتچی ازبکستان شدند.

خاطرات خوب استقلال و نکونام از الغرافه

این دو تیم یک‌بار در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ با هم‌گروه بودند که استقلال در خانه با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و در زمین حریف به تساوی ۱-۱ دست یافت. جواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ سرمربی فولاد خوزستان بود و با این تیم در مرحله گروهی با الغرافه قطر همگروه شد که حاصل آن یک پیروزی یک بر صفر برای نماینده ایران و یک تساوی بدون گل بود. آبی پوش ها در تقابل‌های اخیر با نمایندگان قطر کارنامه درخشانی ندارد. استقلال در ۶ مصاف گذشته برابر قطری‌ها موفق به پیروزی نشده و در این ۶ بازی، ۳ مرتبه شکست خورده و هیچ‌وقت کلین‌شیت نکرده و در این مسابقات به طور متوسط ۲.۵ گل خورده داشته است./فرارو

خلاصه ای از پیشینه این تیم

این باشگاه در مهر ۱۳۸۳ قصد تأسیس شبکه‌ای ماهواره‌ای به نام استقلال اسپرت را داشت اما در این راه ناکام بود تا آن‌که طبق قراداد فیمابین باشگاه استقلال و شرکت ایرانسل (حامی مالی) با همکاری کارگزار باشگاه استقلال شرکت آریا برتر با حکم مدیر عامل وقت امیر حسین فتحی جهت تأسیس و راه اندازی شبکه تلویزیون اینترنتی با رسانه لایوکده به مالکیت و مدیریت آقای محمد زینعلی در مرداد ۹۸ افتتاح گردید این شبکه با برنامه‌های زنده از قبیل آبی شو، شوت آبی، یار دوازدهم و مسابقه تلفنی برای هواداران به صورت ۲۴ساعته بر روی آنتن رفت. ودر حاشیه جشن قهرمانی استقلال در جام حذفی شروع به کار کرد.پخش بازی‌های قدیمی استقلال، تمرین‌های این تیم[۳] و بازی‌های تیم‌های پایه از برنامه‌های این شبکه هستند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

+