دستیار مردمی‌سازی رئیس سازمان مالیات گفت: با تصویب آیین‌نامه نشان‌دار کردن مالیات‌ها توسط هیئت دولت، گامی مهم در جهت مردمی‌سازی حکمرانی مالیاتی برداشته شد. در ماه‌های اخیر، مردمی‌سازی حکمرانی مالیاتی به عنوان یکی از اصول کلیدی برای بهبود نظام مالیاتی و افزایش اعتماد عمومی به دولت مطرح شده است. این رویکرد بر اساس مشارکت فعال […]


دستیار مردمی‌سازی رئیس سازمان مالیات گفت: با تصویب آیین‌نامه نشان‌دار کردن مالیات‌ها توسط هیئت دولت، گامی مهم در جهت مردمی‌سازی حکمرانی مالیاتی برداشته شد.

در ماه‌های اخیر، مردمی‌سازی حکمرانی مالیاتی به عنوان یکی از اصول کلیدی برای بهبود نظام مالیاتی و افزایش اعتماد عمومی به دولت مطرح شده است. این رویکرد بر اساس مشارکت فعال مردم در تصمیم‌گیری‌های مالیاتی و تخصیص منابع عمومی شکل گرفته است. یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحقق این امر، شفاف‌سازی نحوه خرج‌کرد مالیات‌ها و ایجاد امکان انتخاب محل هزینه‌کرد مالیات توسط مردم است. با این اقدام، شهروندان می‌توانند به صورت مستقیم در انتخاب پروژه‌هایی که از محل مالیات‌هایشان تامین مالی می‌شوند، مشارکت داشته باشند و از این طریق احساس کنند که در توسعه و آبادانی کشور سهم دارند. 

+