به گزارش زیرنویس، شهریار افندیزاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با غلامرضا شنگی؛ شهردار منطقه ۲۰ شهرداری تهران ، از اولویت مطالعات جامع برقیسازی وسائل نقلیه در شهر تهران خبر داد.
در حاشیه این بازدید شهریار افندیزاده با اشاره به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تامین امکانات اولیه و زیربنایی در این منطقه گفت: یکی از اهداف اصلی در این منطقه توسعه حمل و نقل همگانی و روانسازی ترافیک است که با توجه به بررسی عملکرد شهرداری منطقه ۲۰، در اصلاح هندسی گرههای ترافیکی تلاش قابل توجهی انجام شده است و نتایج مناسبی حاصل شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران افزود: در مطالعات جامع برقیسازی شهر تهران مقرر شده است که به پایانههای تاکسی و اتوبوسرانی جهت استقرار ایستگاههای شارژ اولویت داده شود. لذا در شهرداری منطقه ۲۰، با توجه به بازدیدی که سطح منطقه صورت گرفت، پایانههای مناسبی جهت استقرار ایستگاههای شارژ وجود دارد که در صورت تامین برق میتواند در آینده جهت خودروهای برقی حمل و نقل همگانی پشتیبانی مناسبی داشته باشد، بنابراین مکانیابی ایستگاههای شارژ تاکسی و اتوبوس با اولویت در پایانههای حمل و نقل همگانی در شهرداری منطقه ۲۰ و سایر مناطق شهرداری تهران در مطالعات جامع برقیسازی شهر تهران مدنظر قرار میگیرد.
وی گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ با نگاه منطقهای یا فرامنطقهای و شبکهای ملزم به طرح موضوعات مرتبط با منطقه در کمیته شبکه معابر یا شورای ترافیک شهر تهران است که بدیهی است این طرحها در راستای پیشگیری از ترافیک سنگین در منطقه یا انتقال بار ترافیک به مناطق همجوار و نهایتا ارتقاء سطح خدمات دهی به شهروندان لازم الاجرا است.
افندیزاده به اجرای طرحهای مهم و کلیدی همچون احداث رینگ حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه مستلزم انجام مطالعات کامل ترفیکی و طرح نتایج آن جهت تصمیم گیری در شورای ترافیک شهر تهران است، که این امر پس از مثبت بودن نتایج عارضهسنجی ترافیکی و بررسی تمامی جوانب آن و تایید در شورای ترافیک شهر تهران، به منظور اجرا، ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرحهای ترافیکی در منطقه ۲۰ و به خصوص مسیرهای منتهی به حرم مطهر با توجه به برگزاری مراسمات بزرگ ملی و مذهبی در جوار حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) مانند راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) افزود: بازسازی و مرمت مسیرهای منتهی به حرم مطهر با نصب و مرمت بیش از ۹۰ قطعه کاشن تانک، ۳۲۰ استوانه ترافیکی، ۵۰ شاخه گاردریل و خط کشی بیش از ۲۳ کیلومتر مسیر رفت و برگشت در بزرگراههای امام علی(ع) و شهید آوینی در ماههای گذشته، انجام شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به وجود سه پایانه اصلی شهر ری، جوانمرد قصاب و دولت آباد در نزدیکی ایستگاههای مترو گفت: ساخت و توسعه پارک سوارها و دسترسی آسان مسافران به ایستگاههای حمل و نقل همگانی و دسترسی به مناطق مختلف شهری از مهمترین برنامههای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، با هدف کاهش استفاده از خودروی شخصی و افزایش مطلوبیت سفر با حمل و نقل همگانی و تشویق شهروندان به استفاده از آن، است.
افندیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت منطقه ۲۰ شهرداری تهران و همجواری با حرم مطهر حضرت شاهعبدالعظیم حسنی(ع)، مطالعات عارضه سنجی و ساماندهی پارک حاشیهای نیز در سطح این منطقه به زودی کلید خواهد خورد که ساماندهی شبکه معابر اصلی، کاهش تخلفات و پاسخگویی به نیاز تقاضای جای پارک خودرو در نزدیکی نقاط تجاری، اداری و آموزشی از مهمترین تاثیرات اجرای ساماندهی پارک حاشیهای در سطح منطقه است.